تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: متاسفانه در عزاداری ها رفتارهایی مشاهده می شود كه بعضاً مورد سوء استفاده دشمنان اسلام قرار می گیرد و باعث ضربه به تشیع می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس ستاد اقامه نماز:

قمه‌زنی به تشیع ضربه می‌زند

قرائتی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: متاسفانه در عزاداري ها رفتارهایی مشاهده می شود كه بعضاً مورد سوء استفاده دشمنان اسلام قرار می گیرد و باعث ضربه به تشيع مي شود.

به گزارش سرويس استان‏هاي مركز خبر حوزه، رییس ستاد اقامه نماز در سومين سلسله همايش هاي تخصصي قرآن پژوهي اظهار داشت: هنري كه قرآن پژوه بايد داشته باشد اين است كه از قرآن محدوديت زدايي كند و حلاوت آن را به نسل جديد بچشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتي با انتقاد از مهجور ماندن قرآن گفت: امروز نمي شود براي جوان از كتب تفاسير قدما استفاده كرد،بلكه مي بايست چار چوب تفسيري را نگه داشت و مصاديق را عوض كرد.

وي ادامه داد: آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لَا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا ...»( البقرة : 104 ) به چه درد جوان مي خورد، اين آيه با مصادیق امروزي مي شود. وقتی به عشق امام حسين (علیه السلام) قمه می‌زنید شبكه هاي ماهواره اي غرب يك روانشناس مي آورد و تحليل مي كند اين آدم ها به مرز خودكشي، خود زني و خود آزاري دچار شدند و اين امر باعث ضربه زدن به دين و تشيع است.

وي رمز عقب افتادگي را عمل نكردن به قرآن دانست و اذعان داشت: ما قرآن را به عنوان كتاب مقدس بر روي طاقچه گذاشته و آن را در زندگيمان نمي آوریم و اي كاش براي رفع امرار از قرآن استمداد بجوييم نه از ديگران.

این مفسر قرآن کریم تصريح كرد: بايد تمام سؤالات جوانان را از روي قرآن جواب دهيم و شيريني قرآن را به نسل جديد بچشانيم تا بهره مند گردند.