تبیان، دستیار زندگی
مقام معظم رهبری تاکید کردند: به دنبال راهکاری اساسی باشید که هر دو کار انجام شود اما منابع فقرزدایی به طور مستقیم ربطی به طرح حذف یارانه‌های سوخت نداشته باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هم حذف یارانه هم فقرزدایی

رهبر

کتاب «تداوم آفتاب» نگاهی ویژه به شخصیت حقیقی و حقوقی رهبر انقلاب با گفتگوها، یادداشت‌ها و خاطراتی خواندنی از برخی مسئولان نظام، هنرمندان و سیاست‌مداران جناح‌های مختلف از سوی انتشارات جام‌جم منتشر شد.

در این کتاب که گفت وگوهای مفصلی با آقایان هاشمی رفسنجانی، مومن، حدادعادل، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، ناطق نوری، مجید مجیدی، محمدرضا عارف و... انجام شده، برخی ویژگی‌ها و همچنین ناگفته‌هایی از زندگی رهبر انقلاب بیان شده است.

در بخش دوم این کتاب نیز یادداشت‌ها و خاطراتی خواندنی از دوران رهبری معظم به قلم آقایان حمیدپارسانیا، محمدباقر قالیباف، احمد مسجدجامعی، محمد زرین قلم، یعقوب توکلی و... نوشته شده است.

محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور سابق کشورمان در بخشی از این کتاب گفته است: «در زمان آقای هاشمی رفسنجانی، لایحه‌ای در خصوص فقرزدایی و توجه به دهک‌های آخر جمعیتی تدوین شده بود که به دلایلی به مجلس فرستاده نشد.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: به دنبال راهکاری اساسی باشید که هر دو کار انجام شود اما منابع فقرزدایی به طور مستقیم ربطی به طرح حذف یارانه‌های سوخت نداشته باشد

در دوره اول ریاست جمهوری آقای خاتمی، روی فقرزدایی بحث و قرار شد در چارچوب برنامه سوم توسعه، یارانه‌ها هدفمند شود تا به اقشار آسیب‌پذیر توجهی خاص بشود، این موضوع را رهبری هم پیگیری می‌کردند و جلسات متعددی در حضور ایشان تشکیل شد و تصمیم‌هایی هم گرفته شد. از جمله این تصمیم‌ها، اصلاح یارانه سوخت و پرداختن به مقوله فقرزدایی در کشور بود. طرح های مربوطه هم در آخر دولت آقای خاتمی آماده شد.»

وی ادامه می‌دهد:« رهبر انقلاب نکته ظریفی را در این زمینه بیان فرمودند، مبنی بر این‌که این دو کار را به یکدیگر ربط ندهیم. دلیل ایشان هم این بود که در صورت ارتباط این دو مقوله این شائبه ایجاد می‌شود که می‌خواسته‌ایم یارانه‌ها را حذف کنیم و به همین دلیل بحث فقرزدایی را مطرح کرده‌ایم. ایشان تاکید کردند که به دنبال راهکاری اساسی باشید که هر دو کار انجام شود اما منابع فقرزدایی به طور مستقیم ربطی به طرح حذف یارانه‌های سوخت نداشته باشد.»

بنا بر گزارش خبرآنلاین، «تداوم آفتاب» که پیش‌تر و همزمان با آغاز بیستمین سالگرد رهبری آیت الله خامنه‌ای به صورت ویژه نامه روزنامه جام جم منتشر شده بود، تلاشی است برای بیان تصویرهایی کمتر گفته شده و کمتر شنیده شده از زندگی شخصی و منش سیاسی رهبر انقلاب در طول سالهای پس از رحلت حضرت امام(ره).

این مجموعه در شمارگان 3000 نسخه و با قیمت 4500 تومان منتشر شده است.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی