تبیان، دستیار زندگی
ویژه نامه مدرس آزادگی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس در خروجی وب سایت تبیان مرکز زنجان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه نامه مدرس آزادگی در وب سایت تبیان زنجان

ویژه نامه مدرس آزادگی

ویژه نامه مدرس آزادگی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس در خروجی وب سایت تبیان مرکز زنجان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیه الله سیدحسن مدرس یكى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع بشمار مى رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نیز جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى وىبراى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است. او موقعیت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند.

سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنایتكاران وى را به ربذه خواف تبعید نمودند و در كنج عزلت و غریبى این عالم عامل و فقیه مجاهد را به شهادت رسانیدند.

این  ویژه نامه اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بیرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشید و شجاعت تحسین برانگیزش چشم بداندیشان و زمامداران خودسر را خیره ساخت و بیگانگان را به تحقیر واداشت. اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهیم بدان علت است كه وى پارسایى پایدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زیستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شیوه زندگى خویش ساخت و از طریق عبادت و دعا و راز و نیاز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد.

ویژه نامه  مدرس آزادگی در 2 بخش اصلی آماده گردیده است که بخش اول با عنوان آیت الله مدرس الگوی مردان سیاست به بررسی  زندگی آن عالم روحانی پرداخته و خصوصیت های و اخلاق سیاسی و فردی شهید مدرس را مورد بررسی قرار می دهد. و در قسمتهای بعدی مدرس را در کلام بزرگانی همچون امام خمینی (ره ) و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و افراد دیگری که مدرس را می شناختند بیان می دارد.

در بخش دوم ویژه نامه مدرس آزادگی که با عنوان مجلس خانه ملت به بررسی وظایف مردم در قبال خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در کلام رهبر، آشنایی با مجلس شورای اسلامی  و وظایف‌ نمایندگان ‌مجلس‌ شورای ‌اسلامی پرداخته شده است.

تنظیم: هومن بهلولی