تبیان، دستیار زندگی
شرکت ملی راه آهن آلمان DB با همیاری بنیاد خواندن Stiftung Lesen و انتشارات کارلسن Carlsen Verlag پروژه همه کودکان این جهان را به اجرا می‌گذارد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه کودکان این جهان!

همه کودکان این جهان!

شرکت ملی راه آهن آلمان DB با همیاری بنیاد خواندن Stiftung Lesen و انتشارات کارلسن Carlsen Verlag پروژه "همه کودکان این جهان" را به اجرا می‌گذارد. این طرح که برای ترویج و گسترش خواندن است، ازماه آذر ( دسامبر) امسال به اجرا در می آید.

۴هزار کودکستان در ایالت نورد راین- وستفالن Nordrhein-Westfalen جعبه‌ای را که شامل ده کتاب است از طرف این شرکت دریافت می‌کنند. این کتاب‌های مصور بازگوکننده داستان‌هایی از سراسر جهان هستند، که محور اصلی آن‌ها زندگی روزمره کودکان است.

همه کودکان این جهان!

با اجرای این پروژه، کودکان مهاجر و غیر مهاجر در سال‌های آغاز زندگی، همراه با قصه‌های این کتاب‌ها، با آداب و رسوم، جشن‌ها، شعرها و ترانه‌های  کودکانه ‌ای از فرهنگ‌های مختلف در کودکستان آشنا می‌شوند.

همه کودکان این جهان!

دفترچه راهنمایی نیز همراه با این کتاب‌ها در اختیار مربیان کودکستان‌ها قرار می‌گیرد تا آن‌ها را با زیر و بم قصه گویی و داستان‌خوانی آشنا سازد.

انتشارات کارلسن نیز به ‌این مناسبت مجموعه جدیدی با عنوان "همه کودکان این جهان" منتشر می‌کند که نویسندگان آلمانی و خارجی تبار ساکن در آلمان برای آن داستان می‌نویسند. کتاب‌های این مجموعه از سال آینده میلادی در کتابفروشی‌ها به فروش می‌رسند. این پروژه سال آینده در دیگر ایالت‌های آلمان نیز به اجرا در می‌آید.

منبع: کتابک

تنظیم: مریم فروزان کیا