تبیان، دستیار زندگی
سومین مرد ثروتمند هندوستان، ۱/۲۷ میلیارد پوند به یک موسسه خیریه اهدا کرد تا برای کودکان آسیب پذیر، امکانات آموزشی فراهم کند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد ثروتمند هندی برای آموزش کودکان می‌کوشد!

مرد ثروتمند هندی برای آموزش کودکان می‌کوشد!

سومین مرد ثروتمند هندوستان، ۱/۲۷ میلیارد پوند به یک موسسه خیریه اهدا کرد تا برای کودکان آسیب پذیر، امکانات آموزشی فراهم کند.

عظیم پرمجی، مدیرعامل ویپرو، سومین شرکت بزرگ صادرکننده خدمات نرم‌افزاری هند، این مبلغ را به بنیاد خیریه ای که خودش در سال ۲۰۰۱ تاسیس کرده اهدا کرده تا برای آموزش کودکان هزینه شود. وزیر دارایی هند از اقدام این مرد ثروتمند تشکر کرده و آن را تصمیم بسیار خوبی دانسته است.

موسسه خیریه این مرد ثروتمند هندی، می‌کوشد تا روش‌های تازه و بهتر آموزش و پرورش در دنیا را در کشور رواج دهد و درحال تاسیس یک دانشگاه تربیت معلم در مرکز ایالت کارناکاتا در جنوب هند است. این دانشگاه قرار است در میانه سال ۲۰۱۱ گشوده شود.

مرد ثروتمند هندی برای آموزش کودکان می‌کوشد!

صنعت اطلاعات و تکنولوژی هند، پیشرفت سریع و شگفتی داشته و دست اندرکاران این صنعت هم تازگی کمک‌های قابل توجهی به بخش آموزش کشور اهدا کرده‌اند. چندی پیش، بیل گیتس، ثروتمندترین فرد جهان و وارن بافت مولتی میلیاردر، ثروتمندترین ها در آسیا را به انجام فعالیت‌های بشردوستانه بیشتری تشویق کرده‌ بودند.

مرد ثروتمند هندی برای آموزش کودکان می‌کوشد!

با همه این‌ها، یک تاریخ دان معتبر هندی گفته که کمک‌های اخیر، سومین موج کمک‌های مالی بشردوستانه قابل توجه در تاریخ دوره‌های اخیر هند، است. نخستین دوره کمک‌های مالی  بزرگ در قرن نوزدهم بوده و سپس در سال‌های دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ کمک‌های بزرگ دیگری اهدا شده است.

مرد ثروتمند هندی برای آموزش کودکان می‌کوشد!

درحال حاضر، بخش بزرگی از بار آموزش به کودکان در هند را سازمان‌های غیردولتی بر دوش می کشند. با این حال، بسیاری از کودکان هندی هم چنان محروم از تحصیل و آموزش روزگار می گذرانند.

پرمجی، شصت و پنج ساله است و سومین فرد ثروتمند هند و بیست و هشتمین فرد ثروتمند جهان است. دارایی او حدود ۱۲/۶ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود.

منبع: کتابک

تنظیم: مریم فروزان کیا