تبیان، دستیار زندگی
دایی و هاشمیان را برای درآمدزایی نخریدیم فوتبال از سیاست جداست ماركوس هورویك، سخنگوی بایرن مونیخ در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا به این موضوع پافشاری كرد كه علی كریمی به طور قرضی و همیشگی به باشگاهی فروخته نمی‌شود و هر اظهار ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی بایرن مونیخ : خبر انتقال كریمی به كلن شایعه روزنامه‌هاست

دایی و هاشمیان را برای درآمدزایی نخریدیم
فوتبال از سیاست جداست

ماركوس هورویك، سخنگوی بایرن مونیخ در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا به این موضوع پافشاری كرد كه علی كریمی به طور قرضی و همیشگی به باشگاهی فروخته نمی‌شود و هر اظهار نظری از سوی سران باشگاه در روزنامه‌های آلمانی ساختگی و بی‌پایه و اساس است.

هورویك كه این روزها درگیر كارهای پایان فصل بایرن است درباره‌ی آینده كریمی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:« ما تصمیم نداریم كریمی را بفروشیم و خبر انتقالش به كلن تنها شایعه روزنامه‌هاست. هیچ یك از نمایندگان بایرن مونیخ در این باره حرف نزده‌اند. پیشتر هم به شما گفته بودم پس از تعطیلات زمستانی با كریمی و نماینده‌اش برای بستن قرارداد جدیدی مذاكره خواهیم كرد. نمی‌توانم درباره‌ی شرایط و دیدگاه آنها اظهار نظر كنم. اما، باور دارم كه قراردادش را تمدید خواهد كرد. سال آینده همه چیز روشن خواهد شد. علی تاكنون عملكرد خوبی داشته است.»

مدیر روابط عمومی بایرن درباره‌ی پیشنهاد باشگاه به كریمی گفت: « مبلغ و مدت قرارداد پیشنهادی از اسرار باشگاه است و فاش نمی‌شود.»

سران بایرن از بازیكنان ایرانی كه خریده‌اند راضی هستند. اما، سیاست خریدن بازیكنان بیشتر از این كشور دست كم تا یكی دو فصل دیگر ادامه نخواهد داشت. هورویك در این باره گفت:« افزون بر علی ما بازیكنان دیگری مانند زی روبرتو، لوسیو و گره‌رو را داریم. به تازگی با بازیكن دیگری هم از پاراگوئه به توافق رسیده‌ایم. پس با این شرایط نمی‌توانیم با بازیكن غیر اروپایی دیگری قرارداد ببندیم.»

پس از نیمكت نشینی علی دایی و وحید هاشمیان در بایرن بعضی از روزنامه‌های آلمانی و ایرانی نوشتند خرید بازیكنان ایرانی نوعی سیاست درآمد زایی قهرمان بوندس‌لیگا است كه پس از یك فصل با قیمت بیشتر به باشگاه دیگری فروخته شوند. سخنگوی بایرن مونیخ به ایسنا گفت:« بایرن مونیخ هرگز چنین شیوه‌ای برای درآمدزایی ندارد. تنها نام بازیكنانی در بازار نقل و انتقالات وارد فهرست خریدهای باشگاه می‌شوند و به آنها پیشنهاد می‌شود كه بتوانند بایرن را برای به دست آوردن قهرمانی و پیشرفت یاری كنند. دایی و هاشمیان این ویژگی را داشتند.»

با توجه به بازیكنان ایرانی كه در بایرن به میدان رفتند این تیم هواداران فراوانی در ایران دارد آیا قهرمان آلمان برای داشتن بازاری در این كشور برنامه‌ای دارد؟ هورویك به ایسنا گفت: « این موضوع را بررسی می‌كنیم. ما به دنبال بازار ایران هم هستیم.»

ایران در گروه D جام جهانی 2006 در كنار حریفان نیرومندی مانند مكزیك، پرتغال و آنگولا قرار دارد. هورویك آینده خوبی را برای تیم برانكو ایوانكوویچ پیش بینی كرد:« چرا نباید با این بازیكنان و تماشاگران از این گروه بالا رفت؟ تیم خوبی دارید. ایران هم می‌تواند شگفتی‌ساز شود!»

ماه گذشته بعضی از شخصیت‌های سیاسی و ورزشی آمریكایی و آلمانی به بهانه اظهار نظر رییس جمهور درباره‌ی قتل و عام یهودیان در جنگ جهانی دوم و افسانه پنداشتن هولوكاست از سازمان ملل درخواست كردند، ایران را از جام جهانی محروم كنند. این واكنش ماركوس هورویك به پیشنهاد كنار زدن ایران از جام جهانی آلمان بود:« نمی‌توان با این پیشنهاد كاری كرد. فوتبال بویژه در جام جهانی از سیاست جداست، پیام این رقابت‌ها صلح و دوستی است و نمایندگان كشورهای جهان برای جشن بزرگ فوتبال به آلمان سفر خواهند كرد.»