تبیان، دستیار زندگی
لاله صدیق اولین راننده فرمول سه ایران، فردا براى شركت در مسابقه به بحرین مى رود. صدیق راننده رالى و ریس اولین راننده ایرانى است كه در فرمول شركت مى كند. او چندى پیش در كلاس آموزشى این رشته شركت كرد و گواهینامه حضور در مسابق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لاله صدیق اولین راننده فرمول ایران جمعه به پیست مى رود

لاله صدیق اولین راننده فرمول سه ایران، فردا براى شركت در مسابقه به بحرین مى رود.

صدیق راننده رالى و ریس اولین راننده ایرانى است كه در فرمول شركت مى كند. او چندى پیش در كلاس آموزشى این رشته شركت كرد و گواهینامه حضور در مسابقه ها را گرفت. او فردا به بحرین مى رود تا در اولین مسابقه فرمول رقابت كند. این مسابقه روز جمعه در پیست بحرین برگزار مى شود. صدیق مى گوید: «روز چهارشنبه از صبح تا شب تمرین داریم. پنجشنبه هم تایم گیرى مى كنند تا مشخص شود كه هر راننده از كجا باید استارت بزند و روز جمعه هم كه مسابقه است.» این مسابقه با 24 راننده برگزار مى شود و صدیق امیدوار است كه بتواند با آنها رقابت كند: «مشكلى ندارم. فقط باید از لحاظ بدنى كم نیاورم. از وقتى كه قرار شد در فرمول شركت كنم، بدنسازى كار كرده ام اما فرصت كمى داشتم.

فقط بیست و پنج روز فرصت داشتم. در فرمول وقتى سرعت بالا مى رود، سر پیچ ها فقط با قدرت بدنى بالا مى شود ماشین را كنترل كرد. فرمان سفت است. باید دنده هم عوض كرد. قدرت هر دو دست باید بالا باشد.»

این تنها مشكل صدیق نیست. عبدالرحمن سالم مدیر كلاس هاى آموزشى فرمول بحرین، بعد از اینكه در ایران شایعه شد كه صدیق تنها در این كلاس آموزش دیده و نمى تواند در فرمول مسابقه بدهد، به ایران ورزشى گفت: «صدیق راننده خیلى خوبى است.

تنها مشكل او براى شركت در فرمول این است كه اسپانسر ندارد.» چند هفته از این موضوع مى گذرد اما صدیق هنوز نتوانسته اسپانسر پیدا كند.

او مى گوید: «با یكى، دو شركت صحبت كرده ام اما متأسفانه به نتیجه نرسیده ام. اگر تا شروع مسابقه با یكى از آنها به توافق نرسم، مجبورم با BMW مسابقه بدهم كه آن هم هزینه اش بالاست. مبلغ میلیاردى است.»