تبیان، دستیار زندگی
مدیركل دفتر انتشارات كمك آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هشتمین جشنواره كتاب های آموزشی رشد 29 آذرماه جاری با معرفی نفرات برتر در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در تهران برگزار .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری هشتمین جشنواره كتاب های آموزشی رشد 29 آذر با معرفی نفرات برتر

محمد ناصری

مدیركل دفتر انتشارات كمك آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هشتمین جشنواره كتاب های آموزشی رشد 29 آذرماه جاری با معرفی نفرات برتر در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در تهران برگزار می شود. 

"محمد ناصری" روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با هدف تبیین و انتقال سیاست ها، اهداف و برنامه های آموزش و پرورش در زمینه انتشار كتاب های آموزشی و در حوزه های درسی ابتدایی، پیش دبستانی ، راهنمایی ، كتاب های مرجع و آی سی تی برگزار می شود.

وی، ارزشیابی كتاب های آموزشی موجود به منظور انتخاب و معرفی كتاب های برگزیده، انتخاب نویسندگان و ناشران برتر در حوزه تالیف و نشر كتاب های آموزشی، فراهم آوردن امكان تبادل نظر میان پدیدآورندگان كتاب های آموزشی، شناخت مشكلات و تبیین راهبردهای مناسب برای انتشار كتاب های آموزشی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

دبیر هشتمین جشنواره كتاب های آموزشی رشد گفت: این جشنواره در دو بخش انتخاب اثر و فعالیت های جنبی برگزار می شود.

ناصری افزود: در بخش انتخاب اثر، مجموعه آثار رسیده بررسی می شوند و از بین آنها كتاب های برگزیده حوزه های آموزشی در هریك از گروه های هفتگانه انتخاب، معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: در بخش فعالیت های جنبی نیز از ناشران برگزیده در حوزه تولید كتاب های آموزشی تجلیل می شود.

ناصری، دانش افزایی دانش آموزان، پرورش مهارت های فرآیندی، عملی، پروژه ای و هنری دانش آموزان، دانش افزایی مهارتی و روشی برای معلمان، كار و فعالیت های یادگیری برای دانش آموزان، تمرین به منظور تثبیت، تقویت و آموزش جبرانی یادگیری دانش آموزان، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و فعالیت محور در چارچوب اهداف برنامه درسی خاص برای دانش آموزان را از كتاب های آموزشی هفتگانه این جشنواره برشمرد.

عکس: عباس عباس زادگان

تنظیم: مهشید آقامحمدخانی