تبیان، دستیار زندگی
دكور اتاق‌خواب بهتر است ، كم‌ترین حد ممكن باشد. تنها به چند چیز كه ارزش احساسی دارد و آرامش بیشتری به محیط می‌دهد، اكتفا كنید. سعی كنید هر عكس و چیزی كه در اتاق‌خواب می‌گذارید، یادآور لحظات خوش زندگیتان مثلا تعطیلات باشد تا بتوانید افكار مثبت را موقع خواب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتاق هاب خواب آور و آرام بخش

اتاق خواب

اتاق‌خواب مناسب یعنی فضایی كه در آن آرامش داشته و برای روز بعد آماده و شاداب باشید.

هنگام خواب بدن كارهای مهم رشد و ترمیم بافت‌ها را انجام می‌دهد پس مهم است محیطی كه در آن هستید، مانع هشت ساعت خواب شما نشود. اتاق خواب باید باعث سلامت مجدد و آرام‌بخش جسم و روحتان باشد. با انتخاب رنگ و دكور مناسب به آرامش و شادی خود كمك كنید.

نكات مهم:

در صورت امكان، میز یا كامپیوتر خود را در اتاق خواب قرار ندهید چون كار در اتاق‌خواب سخت‌تر از آن است كه فكرش را بكنید.

اگر چاره‌ای جز گذاشتن میز كار در اتاق‌خواب ندارید، مجلات را در جای مناسب قرار دهید تا انبوهی از كاغذ پیش رو نداشته باشید.

تشك‌های ضدباكتری انتخاب خوبی برای افراد دارای آلرژی است.

سعی كنید هر عكس و چیزی كه در اتاق‌خواب می‌گذارید، یادآور لحظات خوش زندگیتان مثلا تعطیلات باشد تا بتوانید افكار مثبت را موقع خواب افزایش دهید.

تشك‌های دارای فوم، فرم خود را به مرور زمان از دست نخواهند داد.

هر نوع وسیله اضافه را از اتاق‌خواب بیرون آورید.

اتاق‌خواب شلوغ، استرس ایجاد می‌كند.

لوازم اضافی مانند فهرست سه بعدی عمل می‌كنند و شما را یاد كارهایی كه باید انجام دهید یا چیزهایی كه لازم دارید، می‌اندازند.

اتاق خواب

دكور اتاق‌خواب بهتر است ، كم‌ترین حد ممكن باشد. تنها به چند چیز كه ارزش احساسی دارد و آرامش بیشتری به محیط می‌دهد، اكتفا كنید. سعی كنید هر عكس و چیزی كه در اتاق‌خواب می‌گذارید، یادآور لحظات خوش زندگیتان مثلا تعطیلات باشد تا بتوانید افكار مثبت را موقع خواب افزایش دهید.

اگر مشكل خوابیدن دارید، دیدن تلویزیون در رختخواب فكر خوبی نیست چون صدا و تصویر فكرتان را مشغول و اعصابتان را تحریك ‌كرده، رفع خستگی سخت‌تر می‌شود.

مطمئن شوید ملحفه تخت شما كتان و از رنگ‌های طبیعی است. اگر آسم یا مستعد آلرژی هستید، ملحفه‌های ضد‌آلرژی و ضدغبار از فروشگاه‌های معتبر تهیه كنید.

خواندن یك كتاب به خواب بهتر كمك می‌كند.

اگر بدانید چطور مشكل وسایل اضافی را حل كنید، بدون زحمت اتاق‌خوابی مرتب خواهید داشت. تمیز كردن سطوح پر از وسیله كار سختی است، ضمن آن كه اتاق‌خواب به هم ریخته و شلوغ، گرد و غبار را جذب كرده و ممكن است بیماری‌های تنفسی و آلرژی ایجاد ‌كند.

مطمئن شوید ملحفه تخت شما كتان و از رنگ‌های طبیعی است. اگر آسم یا مستعد آلرژی هستید، ملحفه‌های ضد‌آلرژی و ضدغبار از فروشگاه‌های معتبر تهیه كنید.

اتاق خواب

خوب نیست اتاق خواب را خیلی گرم نگه ‌دارید، چون بدن هنگام خواب دمای كمتر را ترجیح می‌دهد.

به عقیده كارشناسان دمای مناسب برای اتاق‌خواب 21-16 درجه سانتی‌گراد است. از چند لایه روانداز استفاده كنید تا بتوانید درجه حرارت خود را در طول شب تغییر دهید.

اتاق‌خواب باید خوب تهویه شود. هوای اتاق را با باز كردن پنجره‌ها یا خرید یك دستگاه تهویه مرتب تصفیه كنید.

از نور مناسب در اتاق خواب استفاده كنید.

تیره‌بودن پرده، به خواب عمیق‌تر كمك می‌كند.  اگر خواب سبكی دارید، از وسایل صوتی با نورهای آماده یا ساعت دیجیتال در اتاق‌خواب استفاده نكنید، در عوض از نورهای طبیعی بهره ببرید.

همشهری آنلاین- ندا شریف

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

پوششی برای مکان های خصوصی

رنگی مناسب برای افسرده ها

طراحی برای اتاق های کوچک

پرده حریر، فضای خصوصی!

چگونه انتخاب کنیم

اتاقی با ایده های نو

راه راه و شطرنجی ، اما زیبا

اتاق دو کاره

به شیوه ای نو بچینید  

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.