تبیان، دستیار زندگی
یک استودیوی مخفی در تهران پلمپ شده که می گویند بخشی از سریال های شبکه های خارجی فارسی زبان را دوبله می کرده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلمپ دفتر فارسی وان در ایران

پس از پاگرفتن شبکه فارسی1 در میان مردم!، خبرها حکایت از پلمپ دفتر فارسی 1 در تهران دارد.

فارسی وان

این خبر در حالی منتشر می شود که طبق شواهد در تهران و حومه دفاتر بسیاری وجود دارد که وظیفه دوبله سریال های مستهجن برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را به عهده دارند!

همچنین برخی اخبار حکایت از آن دارد که مدیران این دفاتر با کمترین هزینه ها و با سوء استفاده از علاقمندان بازیگری و هنر دوبله و با بکارگیری شبانه روزی این افراد به منافع مادی بسیاری دست پیدا کرده اند.

در همین زمینه مشرق می نویسد:اخبار موثق از شناسایی و پلمپ یک استودیوی غیر مجاز دوبله سریال‌ها و فیلم‌های خارجی در تهران حکایت دارد. گویا آثار دوبله شده در این استودیو به منظور پخش در شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله تی وی پرشیا و فارسی1 فعالیت داشته است.

در این استودیوی غیرمجاز که در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر تهران قرار داشت و چند زن و مرد دوبلور در آن بازداشت شده‌اند، حدود 100 حلقه از فیلم‌های غیرمجاز و تعداد زیادی از سریال‌های خارجی به همراه چندین دستگاه رایانه، و متون سریال‌ها و فیلم‌های دوبله شده با محتوای غیراخلاقی کشف و ضبط شده است.

مدیر این استودیو گفته است که تاکنون دوبله تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌های مطرح خارجی را به اتمام رسانده و در این روزها نیز دوبله مجموعه «جولیا» که یک سریال بیش از 120 قسمتی آلمانی است، برای پخش در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در دست اقدام داشته است

براساس حکم قضایی دفتر این استودیو پلمپ و مدیر آن نیز بازداشت شده است.

این استودیوی غیرمجاز پروانه فعالیت موقت در زمینه آموزش گویندگی را به مدت شش ماه از معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد اخذ کرده، ولی تاکنون موفق به اخذ پروانه فعالیت دائم در زمینه دوبله نشده است.

مدیر این استودیو گفته است که تاکنون دوبله تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌های مطرح خارجی را به اتمام رسانده و در این روزها نیز دوبله مجموعه «جولیا» که یک سریال بیش از 120 قسمتی آلمانی است، برای پخش در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در دست اقدام داشته است.

گفته می‌شود تاکنون حدود 60 قسمت از این سریال ترجمه، دوبله و برای پخش ارسال شده است. به گفته یک منابع مطلع رابط این استودیو با شبکه‌های ماهواره ای فردی است که گفته می‌شود هم اکنون در امارات زندگی می‌کند.


منبع: جهان

گروه سینما و تلویزیون تبیان