تبیان، دستیار زندگی
بازی فرمانروایان ملت‌ها یک شبیه‌ساز ژئوپلیتیکی از دنیای معاصر است. کاربران می‌توانند نقش رییس کشور یا رییس دولت (رییس‌جمهور، پادشاه، نخست‌وزیر ...) کشورهایی را بازی کنند که در ابتدای بازی انتخاب می‌کنند، آنها می‌توانند در چند زمینه- از جمله اقتصادی، اجت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوباما را نجات دهید +عکس

بخش سیاسی_به گزارش سرویس بین‌ الملل شبکه ایران به نقل از فارس،‌ کاربران طی بازی "فرمانروایان ملت‌ها" در نقش اوباما، باید مشکلات آمریکا از جمله ایران را که به ‌عنوان یک تهدید هسته‌ای معرفی شده است، حل کنند.

آنها در این بازی باید مسایل پیچیده‌ای را که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا با آنها روبه‌روست، حل‌وفصل کنند که از جمله آنها می‌توان به بحران مالی جهانی، کسری بودجه آمریکا، افغانستان (ویتنام جدید برای کشورهای عضو ناتو)، ایران (به عنوان قدرت هسته‌ای بعدی) و پدیده گرم شدن کره زمین اشاره کرد.

بازی "فرمانروایان ملت‌ها" که از روی نسخه جدید 20 بازی ژئوپلیتیکی "اورسیم الگوبرداری شده، چالش‌های جدید جهان امروز از جمله کنترل پناهندگان پس از بروز فاجعه، استعمار کشورها، خرید اسلحه از بازار سیاه و دستیابی به منابع انرژی خورشیدی و استخراج نفت از اعماق دریا را مورد توجه قرار می‌دهد.

بازی

چالش نهایی در این بازی "مدیریت کشور آمریکا برپایه یک نظام جهانی در حال تغییر و مخاطره‌آمیز" است، شما می‌توانید این بازی را به صورت انفرادی یا با دوستان (افراد 16 سال به بالا و از طریق اینترنت) اجرا کنید و حتی تصمیم بگیرد که همبازی شما یا رؤسای شبیه‌سازی شده کشورها، دوست یا دشمن شما باشند.

این بازی به گونه‌ای طراحی شده که نه تنها می‌توانید نقش رییس‌جمهوری را برای خود انتخاب کنید، ‌بلکه حتی تصورات شما عین خود وی باشد، شرکت اورسیم برای واقعی‌تر جلوه دادن این بازی به نحو هوشمندانه‌ای مدل سه بعدی از چهره رهبران سیاسی مهم جهان را طراحی کرده است.

این بازی بر روی یک نقشه سه بعدی جهان به اجرا در می‌آید که 192 کشور و 8 هزار شهر را در فضای شبیه‌سازی شده نشان می‌دهد و کاربر می‌تواند با استفاده از چندین پنجره و ظهور تصاویر مختلف بر روی صفحه نمایش از آنها استفاده کند.

اطلاعات مربوط به 400 فاکتور کلیدی(مسائل اقتصادی، انرژی، مالی، نظامی و غیره) برای هر کشور در نظر گرفته شده است که از کانال 50 سازمان بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحد، گروه جی 20، ناتو، نفت و اوپک گردآوری شده‌اند،از این بازی می‌توانید در حالت‌های پیچیده و چالش‌برانگیز عملیات نظامی، جنگ‌های اقتصادی، حملات تروریستی، جاسوسی، اتحادها و خیانت لذت ببرید.

*بازی فرمانروایان ملت‌ها چیست؟

بازی "فرمانروایان ملت‌ها"  یک شبیه‌ساز ژئوپلیتیکی از دنیای معاصر است. کاربران می‌توانند نقش رییس کشور یا رییس دولت (رییس‌جمهور، پادشاه، نخست‌وزیر ...) کشورهایی را بازی کنند که در ابتدای بازی انتخاب می‌کنند، آنها می‌توانند در چند زمینه- از جمله اقتصادی، اجتماعی، نظامی، مسائل داخلی، سیاست خارجی، محیط زیست، فرهنگ و غیره- ابتکار عمل را بدست گیرند.

کلیه کشورهای جهان با متغیرهای وابسته و نحوه مدیریت خود در این بازی به نمایش در می‌آیند، این بازی به چندین مرحله تقسیم‌ بندی شده است که مدیریت اقتصادی، تجارت، مانور نظامی، ساخت‌وساز، جاسوسی، شبیه‌سازی و فریب سیاسی از آن جمله است.

*این بازی در دو حالت قابل اجرا است

مرحله اول رقابت جهانی است که می‌توان آن را به صورت انفرادی یا جمعی بازی کرد که در این حالت 16 کشور بزرگ علیه یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند (که می‌توان آن را با هوش مصنوعی سیستم یا افراد دیگری بازی کرد)، در این حالت،‌ برای رسیدن به هژمونی قدرت برتر در جهان هیچ مانعی وجود ندارد.

کاربران می‌توانند برای خود اهداف سری و مخفیانه انتخاب کنند که در صورت تحقق این اهداف، امتیاز آنها افزایش خواهد یافت، رتبه بازیکن آنلاین و نیز فهرست مسابقات هم‌اکنون بر روی سایت موجود است.

مرحله دوم شبیه‌سازی جهانی است که در آن کاربر یکی از 170 کشور پیشنهادی را رهبری خواهد کرد. حدود 20 سناریوی متنی برای هر رویداد جهانی وجود دارد که از جمله آنها "خروج از بحران جهانی "، "افغانستان، ویتنام جدید؟ " و "تهدیدات تروریستی در بازی‌های المپیک 2012 لندن " می‌باشند.

در این بازی هدف نهایی کاربر، تداوم محبوبیت رئیس کشور بویژه در زمان انتخابات است تا آنجا که بتواند تا حد امکان در رأس قدرت بماند. در اصل، کنترل کشور و رفع مشکل کسری بودجه نیز از عوامل کلیدی برای بقای حکومت است.

کاربر می‌تواند در منوی مدیریت و بر روی نقشه، در طول جلسات و از طریق واکنش به هشدارها و درخواست‌ها تغییراتی ایجاد کند.

*منوی مدیریت وزرا در بازی فرمانروایان ملت‌ها

در این بازی صدها کارکرد و گزینه قانونی وجود دارد، برای مثال تخصیص بودجه به ردیف‌های مختلف بودجه، ‌تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده، افزایش سن بازنشستگی، تعیین مالیات جدید، محدود کردن قدرت احزاب سیاسی، ‌افزایش حداقل دستمزد، تغییر اختیارات رئیس کشور، در واقع هر لایحه‌ای - برای رژیم‌های دموکراتیک - باید در مجلس به رای گذاشته شود که نتیجه به آرای احزاب سیاسی مختلف بستگی دارد.

کاربر می‌تواند بدون تأیید مجلس، وزرا را برای مناصب دولتی انتخاب کند، ‌از بیمارستان‌ها دیدن نماید، در برنامه تلویزیونی شرکت کند، ‌مبازرات انتخاباتی را سازماندهی نماید و به سرویس مخفی دستور تحقیق و بازجویی دهد. این اقدامات می‌توانند تاثیر مهمی در روند بازی داشته باشند.

در این بازی حتی کسب اطلاعات مورد نیاز از نیروی نظامی کشور، جاسوسی درباره یک حزب سیاسی، افشاگری رسوایی‌های سیاسی،‌ ترور یک مخالف سیاسی و انجام عملیات‌های خرابکارانه نیز طراحی شده است.

*حالت‌های نمایش نقشه در بازی فرمانروایان ملت‌ها

این نقشه به صورت سه بعدی بر روی صفحه به نمایش درآمده و مرزهای کشور، ‌شهرها و نقاط حساس جهان را به تصویر می‌کشد. این نقشه را می‌توان به صورت مسطح و یا به صورت کروی در حالت کامل یا به صورت متمرکز و نقطه‌ای با جزئیات دقیق مشاهده کرد.

همچنین کاربر در این بازی می‌تواند هر عملیات‌ نظامی را با مانورهای دقیق هر واحد هدایت کند، شما حتی می‌توانید برای رؤسای ارتش دستورات کلی صادر کنید. با کلیک کردن بر روی نقشه می‌توانید به منو مدیریت متنی در این بخش دسترسی پیدا کنید. برای مثال همچنین این امکان وجود دارد که یک نیروگاه هسته‌ای احداث کنید، سفارتخانه‌ای را ببندید و در منطقه‌ای خاص یک رویداد فرهنگی را برگزار کنید.

جلسات در بازی فرمانروایان ملت‌ها

بنا بر این گزارش، در این بازی کاربر می‌تواند دستور جلسه و قرار ملاقات با شخصیت‌های برجسته کشور (در حدود 300 نفر از جمله روسای احزاب سیاسی، ‌اعضای اتحادیه‌های صنفی، هنرمندان و چهره‌های سیاسی و مذهبی) یا خارج از کشور (روسای کشورها، روسای سازمانها، ستارگان بین‌المللی، ...) را مدیریت کند.

تمام این اشخاص با چهره‌ای سه بعدی به نمایش درآمده و (به 6 زبان) سخن می‌گویند، در خلال این جلسات، کاربر می‌تواند پیشنهاد عقد قرارداد تجاری و اتحادهای راهبردی را با دیگر کشورها مطرح نماید، با اتحادها مذاکره کند و تلاش نمایند تا محبوبیت سیاسی یا مردمی را تغییر دهد.

درخواست‌ها و هشدارهابازی فرمانروایان ملت‌ها

در طول مسابقه،‌ شخصیت‌ها می‌توانند برای ارائه پیشنهاد یا توصیه وارد بازی شوند، کاربر را از رویدادهای مختلف آگاه ساخته و درخواست‌هایی را مطرح نمایند که وی باید به آنها پاسخ دهد(برای مثال، رای‌گیری در اجلاس سازمان ملل متحد، پذیرش درخواست استعفای وزیر، احتمال برقراری ارتباط با عامل نفوذی دولت خارجی).

در مرحله بعدی، بسته به نوع اقدام انتخابی، هوش مصنوعی سیستم از خود واکنش نشان می‌دهد که در آن‌صورت چندین اتفاق از جمله حملات هوایی، منازعه، حملات تروریستی و بلایای طبیعی می‌تواند رخ دهد که کاربر برای مقابله با آنها می‌تواند از چندین راهکار استفاده کند. (مذاکره، تماس با کشورهای متحد، اعزام نیرو، نفوذ ماموران مخفی، احداث اردوگاه برای پناهندگان و ...)، حتی برای اطلاع بیشتر از رویدادهای مهم جهانی، این امکان وجود دارد که هفته‌نامه طراحی شده در این بازی را مطالعه کنید.

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی