تبیان، دستیار زندگی
فوتبال‌ ایران‌ مثل‌ ایتالیا مافیاى‌ داورى‌ پیدا نکند! حضور سنول‌ گونش‌ در پرسپولیس‌ چه‌ بازتابى‌ دارد؟ نظر کارشناسان‌ در این‌ خصوص‌ چیست؟ ناصر حجازى‌ که‌ بدون‌ تعارف‌ نظریاتش‌ را بیان‌ مى‌کند، در همین‌ خصوص‌ به‌ خبرورزشى‌ گف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی: این‌ پرسپولیس‌ را مورینیو هم‌ نمى‌تواند درست‌ کند

فوتبال‌ ایران‌ مثل‌ ایتالیا مافیاى‌ داورى‌ پیدا نکند!

حضور سنول‌ گونش‌ در پرسپولیس‌ چه‌ بازتابى‌ دارد؟ نظر کارشناسان‌ در این‌ خصوص‌ چیست؟

ناصر حجازى‌ که‌ بدون‌ تعارف‌ نظریاتش‌ را بیان‌ مى‌کند، در همین‌ خصوص‌ به‌ خبرورزشى‌ گفت: تیم‌ پاس‌ با برخوردارى‌ از ورزشگاه‌ اختصاصی، سالنهاى‌ چند منظوره‌ و امکانات‌ یک‌ باشگاه‌ حرفه‌ای، شرایط‌ مالى‌ مناسب‌ و بازیکنانى‌ توانمند، یک‌ مربى‌ هم‌ تراز گونش‌ به‌ نام‌ مصطفى‌ دنیزلى‌ را با مبلغ‌ بالا استخدام‌ کرد و از جام‌ باشگاههاى‌ آسیا حذف‌ شد و شرایطش‌ را هم‌ در لیگ‌ برتر مى‌بینید، حال‌ تیمى‌ مثل‌ پرسپولیس‌ بدون‌ هیچکدام‌ از امکانات‌ پاس، با کلى‌ بحران‌ و بدهى‌ و شرایط‌ ویژه‌ خود و همچنین‌ کمبود بازیکن‌ (به‌ نسبت‌ تیمهاى‌ استقلال‌ و پاس) با سنول‌ گونش‌ به‌ کجا مى‌رسد؟

حجازى‌ گفت: نمى‌گویم‌ گونش‌ یا مربیان‌ خارجى‌ دیگر بد هستند، اما تیمهاى‌ قندى‌ و برق‌ شیراز هم‌ از مربى‌ خارجى‌ سود مى‌برند و خودتان‌ ببینید کارآیى‌ این‌ مربیان‌ در تیمهاى‌ اینچنینى‌ چقدراست‌ و در عین‌ حال‌ عملکرد برخى‌ مربیان‌ داخلى‌ را مورد ارزیابى‌ و مقایسه‌ با خارجى‌ها قرار دهید.

حجازى‌ گفت: اگر شرایط‌ پرسپولیس‌ همین‌طور بماند و بازیکن‌ پولش‌ را نگرفته‌ باشد از دست‌ مورینیو هم‌ کارى‌ برنمى‌آید، چه‌ برسد به‌ گونش‌ که‌ دو سال‌ است‌ در کشور خودش‌ بیکار مانده‌ است. چه‌بسا اگر مشکلات‌ برطرف‌ شود همین‌ کادر فنى‌ بهتر از هر گزینه‌اى‌ خواهد بود.

وى‌ پیرامون‌ بازى‌ پرسپولیس‌ و سپاهان‌ گفت: به‌ نظر من‌ پرسپولیس‌ به‌ اندازه‌ «پرسپولیس» بازیکن‌ ندارد اما از این‌ نظر کمتر از تیمهاى‌ سپاهان‌ و ذوب‌آهن‌ نیست، ولى‌ در مهره‌چینى‌ و استفاده‌ از موجودیاتش‌ به‌خوبى‌ عمل‌ نمى‌کند. مثلاً‌ اولادى‌ بازیکن‌ بااستعداد و توانمندى‌ است‌ و اینکه‌ گاهى‌ تکروى‌ مى‌کند و در خدمت‌ تیم‌ نیست‌ به‌خاطر توجیه‌ اشتباه‌ است. مربى‌ تیم‌ باید هنر داشته‌ باشد و از بازیکنش‌ بیشترین‌ بازدهى‌ را بگیرد. خود من‌ از فرهاد مجیدى‌ چطور بازى‌ مى‌گرفتم‌ یا سال‌ 76 از اکبرپور چطور بهره‌ بردم؟ همین‌طور از بختیارى‌زاده‌ و نوازى‌ که‌ آن‌ موقع‌ بهترین‌ روزهاى‌ فوتبالى‌شان‌ بود.

در عین‌ حال‌ پرسپولیس‌ امسال‌ نفراتى‌ چون‌ مهرزاد معدنچى‌ و داود سیدعباسى‌ که‌ در تیمهایشان‌ ستاره‌ بودند را گرفت‌ و نمى‌تواند از آنها درست‌ بازى‌ بگیرد.

از حجازى‌ پیرامون‌ داورى‌ بازى‌ استقلال‌ و برق‌ شیراز سؤ‌ال‌ کردیم‌ و اینکه‌ داورى‌ تا چه‌ میزان‌ به‌ سود آبى‌پوشان‌ بود که‌ جواب‌ داد: اشتباه‌ در داورى‌ اجتناب‌ناپذیر است‌ اما امیدوارم‌ فوتبال‌ ایران‌ مثل‌ فوتبال‌ ایتالیا مافیاى‌ داورى‌ پیدا نکند و درخصوص‌ داور بازى‌ استقلال‌ کارشناسان‌ اظهارنظر کنند بهتر است.