تبیان، دستیار زندگی
واژه تربیت به معنی تعلیم دادن و پرورش است تربیت یک کودک از یک نه قاطع گرفته تا نگاهی از لطف را شامل می شود. کودکان همیشه آن طور که والدین می خواهند رفتار نمی کنند و بسیاری از والدین در برخورد با رفتار نادرست آنها دچار سردرگمی می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با کودکم رفتار کنم ؟

چگونه با کودکم رفتار کنم

واژه تربیت به معنی تعلیم دادن و پرورش است تربیت یک کودک از یک نه قاطع گرفته تا نگاهی از لطف را شامل می شود. کودکان همیشه آن طور که والدین می خواهند رفتار نمی کنند و بسیاری از والدین در برخورد با رفتار نادرست آنها دچار سردرگمی می شوند و در خیلی از موارد شیوه برخورد صحیح با آن نوع رفتار را نمی دانند و با برخوردی اشتباه حتی باعث می شوند کودک خویش را به سمتی هدایت کند که زمینه ساز رفتارهای نادرست تری نیز در او شود.

برای مثال در خیلی از موارد نادیده گرفتن یک رفتار آزار دهنده کودک که برای جلب توجه انجام می دهد و در صورتی که به هدف خود نرسد دست از رفتار خود برمی دارد بسیار موثرتر است تا اینکه با آن رفتار برخورد جدی داشت زیرا در خیلی از این موارد این نوع برخورد به لجبازی کودک نیز می انجامد.

مطالعه کتاب "چگونه با کودکم رفتار کنم" را به پدران ،مادران و مربیان تعلیم و تربیت پیشنهاد می کنیم ، این کتاب مفید درنحوه برخورد با مشکلات فرزندان می تواند راهگشای موثر و مطمئنی باشد. این کتاب ۱۶ فصل دارد که در دو فصل اول که بهتر است والدین عزیز آن را با دقت بیشتری مطالعه کنند روش های اصلی تربیت را بیان کرده و به توضیح روشهایی چون تحسین کردن، نادیده گرفتن، روشهای کسب آرامش،‌ استفاده از جداول، روش «سوزن گرامافون گیر کرده» و ... پرداخته شده است. در ۱۴ فصل دیگر به صورت موضوعی مشکلاتی چون بد خوابی، دروغ گویی، ترس، لکنت زبان، تنبلی، شب ادراری و ... را عنوان و بر اساس روش های فصل اول بیش از 1200 راه کار عملی و موثر برای حل مشکلات کودکان از تولد تا 12 سالگی ارائه کرده است.

راه حل های ارائه شده در کتاب فقط نظریه نیست،بلکه درعمل آزموده و تجربه شده است و می تواند کمک شایانی به پدران و مادران کرده تا رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را تغییر داده و در نهایت به شخصیت آنها شکل مطلوب و مناسب بخشد.

فهرست مطالب کتاب شامل مراحل تغییر دادن رفتار کودکان، روشهای اصلی تربیت، مشکلات صبحگاهی، مشکلات شبانگاهی، مشکلات هر روزه، ابتدایی ترین مشکلات دوران کودکی،‌ مشکلات توالت رفتن، کج خلقی و رفتارهای منفی دیگر، مشکلات بهداشتی، بیرون از خانه، مشکلات مدرسه و تحصیل، عادت های عصبی، مشکلات کودک با همسالان و خواهر و برادرها، ترس ها، مسائل ویژه رفتاری، مشکلاتی که کتاب نمی تواند آنها را حل کند، چگونه از متخصصان کمک بگیریم؟ است.

این کتاب مرجعی سریع برای دستیابی به راه حل های عملی است، زمانی که  برای کودک شما مشکلی پیش بیاید، می توانید از میان راه حل های مندرج در فصل مربوطه یکی را انتخاب کنید و به تغییرات رفتاری کودک خود دقت کنید. اگر پیشرفتی مشاهده شد، کودک خود را تحسین کنید در غیر این صورت می توانید روش های دیگر را امتحان کنید و در صورت نیاز از متخصص کمک بگیرید.

مشخصات کتاب

ناشر:مروارید

نویسنده:دکتر گاربر

ترجمه:شاهین خزعلی،هومن حسینی نیک،احمد شریف تبریزی

زیر نظر دکتر محمد سهامی(فوق تخصص روان پزشکی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی تبیان نیز می توانید تهیه کنید.

تهیه و تنظیم : مرکز مشاوره تبیان