تبیان، دستیار زندگی
چه زیبا گفته است شهید آیت الله بهشتی كه عاقبت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست. و این تصویر كه در گرماگرم نبرد كربلای پنج در تاریخ ثبت شده است ، چه زیبا نشان می دهد آرامش شیرین مقلدان و فرزندان روح الله را پس از وصول به عاقبتشان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرامش شیرین فرزندان روح الله

چه زیبا گفته است شهید آیت الله بهشتی كه عاقبت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست. و این تصویر كه در گرماگرم نبرد كربلای پنج در تاریخ ثبت شده است ، چه زیبا نشان می دهد آرامش شیرین مقلدان و فرزندان روح الله را پس از وصول به عاقبتشان.

شهدا

علی جان، عباس عزیزم، دلم در هوای دیدن روی ماهتان سخت بی تاب است، این روزها حسی غریب در میان خاطرات لحظه های خوب بودن با شما، ترنم خیالم را به خاکریزهای آسمانی شلمچه می برد، پلک هایم را روی هم می گذارم، شاید بتوانم دوباره احساستان کنم، می دانم در امتحان بزرگ عشق مردود شده ام، شرمنده ام، جا مانده ام، هر بار با دیدن تصویرتان سرگشته و حیران می شوم، همچون کبوتران بال شکسته بر خاک زمین افتاده اید، ساکت و خاموش!، می دانم که زمین فانی دیگر برای شما کوچک شده بود، آنقدر کوچک و حقیر که به آسمان آبی و زلال کوچ کردید، و من سرما زده از عمق جانهای یخ بسته برای فرار از قلب های مسخ شده باز به شما پناه می آورم، چگونه شب را سحر کنم؟ علی و عباس عزیزم، چه زیبا به وصال حق رسیدید، حفره های گلوله در بدن شما چه زیبا شب را شکافت و طلعت زیبا و درخشان قصرهای بهشتی را بر رویتان گشود، عزیزانم، غمگینم، می ترسم، از فراموشی و غفلت و اوهام سرد دنیا در هراسم.

عزیزانم ، سکوت شما هزاران فریاد نهفته در خود دارد، که تنها آن را که فهم شنیدن باشد، در می یابد

علی شاه آبادی و عباس حصیری و همه آن هزاران ستاره کهکشان عشق، می دانم که خیلی ها فراموشتان کرده اند، می دانم که ما را ثمرات نسلی سوخته می پندارند، به درستی می فهمم که منظورشان از نسل سوخته چیست، از نسل سومی ها شکوه ندارم، از بعضی از هم نسلانم ناراحتم که جاذبه های سخیف دنیای فانی آنها را از عشق بزرگی که در شهادت و ایثار معنا پیدا می کند دور کرده است، و با چهره های کریه در رسانه های بیگانه فریاد هل من ناصر می زنند، به قول شهید بزرگ آوینی:" بگذار کرم ها در باتلاق های پاییزی خوب پرورده شوند و زمین و آسمان را در همان لجنزار عفن بجویند."

عزیزانم ، سکوت شما هزاران فریاد نهفته در خود دارد، که تنها آن را که فهم شنیدن باشد، در می یابد.

عاشقانه منتظرم تا مرا به سوی خود بکشانید و ببرید...

این روزها سخت بی تابم...

پی نوشت :

1- در عکس ، علی شاه آبادی و عباس حصیری هستند كه در عملیات کربلای5 با اصابت گلوله  دشمن به شهادت رسیده اند.

2- به زودی مجموعه عکس های شهدا به همت عزیزانم آقایان علی اصغر داودآبادی فراهانی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی و فرزاد هاشمی از میان هزاران قطعه عكس در کتابی مشتمل بر 277 عکس ، توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به چاپ می رسد.این عکس نیز در دل این کتاب جای دارد. آنچه این مجموعه را در نوع خود متمایز می سازد، تلاشی است كه برای جمع آوری و عرضه اطلاعات مربوط به هر عكس در كنار اثر انجام پذیرفته كه استفاده دقیق تر و وسیع تر محققان و پژوهشگران را از این كتاب ممكن می كند.

3- گل واژه های این مطلب از شهید بزرگ آوینی است.

نویسنده : مسعود شجاعی طباطبائی

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان