تبیان، دستیار زندگی
حوزه اختصاصی به جای خاصی ندارد و از هر کجا طلبه بیاید، می‌پذیریم باید خود را برای بر آورده کردن نیازهای جهان آماده کنیم می‌خواهند تاریخ اسلام را عوض کنند، شیعیان غیرت خود را نشان دهند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی

باید روی استقلال حوزه ایستادگی داشته باشیم

صافی گلپایگانی

حوزه اختصاصی به جای خاصی ندارد و از هر کجا طلبه بیاید، می‌پذیریم/ حوزه علمیه قم شهرت جهانی پیدا کرده است باید خود را برای بر آورده کردن نیازهای جهان آماده کنیم/ می‌خواهند تاریخ اسلام را عوض کنند، شیعیان غیرت خود را نشان دهند! 

به گزارش مرکز خبر حوزه،  حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، امروز در نخستین نشست جامعه مدرسین با اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفاء گفتند: حوزه‌های علمیه همیشه در مسیری که موجب خشنودی و خاطر امام زمان‌ (عجل الله تعالی فرجه) است، حرکت کرده و می کند.

ایشان افزودند: آنچه در غیبت حضرت ولی‌عصر‌(عجل الله تعالی فرجه) حافظ دین خدا و احکام الهی بوده است، همین حوزه‌های علمیه است که در همه قرون و اعصار بر قرار بوده و در خدمت به مولای خود کوتاهی نکرده اند.

معظم‌له تصریح  کردند: حوزه‌های علمیه که در بلاد بزرگ مانند، حله،‌اصفهان، نجف، قم، مشهد بوده‌ و هستند، همه تحت یک نظام واحد ولایت ائمه‌ (علیهم السلام) و قرآن می باشد؛ به طوری که همه تالیفات و تحقیقاتی که علما داشته‌اند، در این مسیر مشاهده شده است.

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفتند: اسباب امیدواری است که ما به چنین حقیقتی وابسته‌ایم که همه آن‏ها را، حوزه واحده قرار داده است.

حوزه فرا منطقه ای و کشوری است

ایشان اظهار داشتند: حوزه‌های علمیه فرا منطقه‌ای و کشوری هستند، به هیچ جا و هیچ کسی وابسته نیستند واین برای ما افتخار است که مرجع تقلید از هر کجا و کشوری باشد، مورد پذیرش است؛ به عنوان مثال الان در حوزه نجف، چندین نفر به عنوان مرجع از ایران، عراق، پاکستان، افغانستان معرفی می‌شوند که مورد پذیرش همه هستند؛ چرا که ‌آنها وابسته به حضرت ولی‌عصر‌(عجل الله تعالی فرجه) می‏باشند.

معظم‌له با بیان این که مرزی بین حوزه‌های علمیه نیست، اظهار داشتند: حوزه اختصاص به جایی و کشوری ندارد که ما بخواهیم برای این کشور طلبه بپذیریم، بلکه ما از همه جا طلبه می‌پذیریم و هر کس بیاید پذیرش خواهد شد.

روی استقلال حوزه ایستادگی داشته باشیم

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود استقلال حوزه را مورد بررسی قرار داده و بیان داشتند: باید روی استقلال حوزه ایستادگی داشته باشیم تا حوزه بر روی پا و مواضع خود باشد.

معظم‌له تصریح کردند: ائمه ‌(علیهم السلام) در همه رشته‌ها ما را هدایت فرموده‌اند؛ به گونه ای که هیچ سوالی نیست که جواب آن در معارف آنان نباشد، هر چه لازم است برای مردم بیان کرده‌اند.

خود را برای برآورده کردن انتظارات آماده کنیم

ایشان افزودند: با موفقیت نظام اسلامی در دنیا، حوزه علمیه قم هم تکامل و شهرت جهانی پیدا کرده و توقعات و انتظارات شیعیان مردم از حوزه بسیار زیاد است؛ بنابراین باید خود را برای برآورده کردن این انتظارات آماده کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: وظایف و مسئولیت‌های حوزه بسیار سنگین است، باید بیشتر از این‌ها آماده باشیم و دنیای را به سوی اسلام دعوت نماییم.

معظم‌له تصریح کردند: همه فرقه های باطل در حد خود تبلیغات دارند، باید در مقابل این برنامه‌های خدا و اسلام‌ستیز حوزه‌های علمیه مرزدار و حافظ حدود و ثغور باشند و شبهه‌شناسی کنند.

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به تغییر نام «مسجد حضرت زهرا‌» (علیها السلام) در جده عربستان به نام «الرحمة»، اظهار داشتند: معاندین اهل‌بیت ‌(علیهم السلام) می‌خواهند تاریخ اسلام را عوض کنند، تا نامی از اهل‌بیت ‌(علیهم السلام) نباشد، ما باید بیشتر از این‌ها غیرت اسلامی خود را نشان دهیم.

دانشگاهی که کلاس‏هایش در همه خانه ها برپاست

ایشان به ماه محرم اشاره کرده و افزودند: یکی از افتخارات شیعیان، ماه محرم و مکتب حسینی است؛ زیرا این مکتب دانشگاهی است که در تمامی خانه‌های شیعیان کلاس‌هایش برپاست.

معظم‌له با بیان باید از ظرفیت محرم و صفر حداکثر استفاده را ببریم، خاطرنشان کردند: ما از عاشورا به خصوص در مسایل سیاسی و آزادی‏خواهی که می‌توانیم بهترین بهره را ببریم.

این مرجع تقلید یادآور شدند: همه در دانشگاه‌ عاشورا درس می‌خوانند و الحمدالله حوزه علمیه قم در این زمینه که بتواند از عاشورا خوب استفاده کند توفیق داشته؛ به گونه‏ای که به همه کشورها و سراسر کشور مبلغ اعزام می‌کند.