تبیان، دستیار زندگی
امام علی(ع) سال‌ها قبل از واقعه کربلا و در زمان خلافت خودش به شیث و بن‌حریث می‌گوید: ای شیث و ای پسر حریث روزی می‌رسد که شما دو نفر با پسرم حسین(ع) خواهید جنگید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مختارنامه" با اشک ریختن ساخته شد

مختارنامه

امام علی(ع) سال‌ها قبل از واقعه کربلا و در زمان خلافت خودش به شیث و بن‌حریث می‌گوید: ای شیث و ای پسر حریث روزی می‌رسد که شما دو نفر با پسرم حسین(ع) خواهید جنگید.

شبکه ایران: مصطفی طاری که این روزها مجموعه‌های تلویزیونی "مختارنامه" و "قفسی برای پرواز" را روی آتن تلویزیون دارد، در گفت‌وگویی با جوان ضمن اشاره به دقت نظر و حساسیت‌‌های میرباقری برای ساخت این سریال تاریخی گفته است: هشت سال کار شبانه‌روزی روی یک پروژه ساده نیست. من معتقدم کسی می‌تواند از عهده چنین کاری بربیاید که در وهله اول معتقد باشد. "مختارنامه" به خصوص در صحنه‌های عاشورا با اشک ریختن گروه ساخته شد.

بازیگر نقش بن حریث در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به سرنوشت نامعلوم این شخصیت یادآور شده است: آقای میرباقری در ابتدای کار وقتی با من صحبت کرد، گفت بن‌حریث برخلاف تمام شخصیت‌های "مختارنامه" سرنوشتش معلوم نیست به کجا می‌کشد و در آخر کار گم می‌شود و بعد از واقعه عاشورا متحول می‌شود و از شهر آبا و اجدادی‌اش فرار می‌کند و به مکان نامعلومی می‌رود.

"مختارنامه" به خصوص در صحنه‌های عاشورا با اشک ریختن گروه ساخته شد.

عمروبن حریث در زمان خلافت علی بن ابیطالب علیه السلام، یکی از منافقینی بود که امیرالمومنین سال‌ها قبل از واقعه عاشورا از نقش شوم او در این واقعه عظیم خبر داده است.

مصطفی طاری در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به این پیشگویی یادآور شده است: بن‌حریث در اتفاق افتادن واقعه کربلا نقش داشته، حتی در روایتی امام علی(ع) سال‌ها قبل از واقعه کربلا و در زمان خلافت خودش به شیث و بن‌حریث می‌گوید: ای شیث و ای پسر حریث روزی می‌رسد که شما دو نفر با پسرم حسین(ع) خواهید جنگید. هرچند که در سریال، گذشته این آدم باز نمی‌شود و اعمال او دیده نمی‌شود. از طرفی ابن زیاد، شمر، ابن سعد، بن‌حریث و بقیه در جنگ با امام حسین(ع) زنجیروار به هم وصل‌اند و اعمالشان به هم مربوط می‌شود و همه به اندازه خود در تراژدی کربلا سهیم‌اند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی