تبیان، دستیار زندگی
رقابت هاى باشگاهى هر روز داغ و داغ تر مى شود و گرماى آن آنقدر بالا هست كه سرماى زمستان را تحت الشعاع خود قرار دهد. هر اندازه كه فوتبال باشگاهى ما پویاتر و مهیج تر دنبال شود قدرتمندى فوتبال ملى را به دنبال خواهد داشت و یقیناً...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرماى فوتبال باشگاهى ونگرانی خواب زمستانى تیم ملى

رقابت هاى باشگاهى هر روز داغ و داغ تر مى شود و گرماى آن آنقدر بالا هست كه سرماى زمستان را تحت الشعاع خود قرار دهد.

هر اندازه كه فوتبال باشگاهى ما پویاتر و مهیج تر دنبال شود قدرتمندى فوتبال ملى را به دنبال خواهد داشت و یقیناً سردمداران فوتبال از اینكه امروز لیگى پویا را به تماشا نشسته اند خوشحال و خشنودند. امروز چشمان تیزبین مربیان تیم ملى به دنبال بازیكنانى است كه بتوانند در جام جهانى 2006 آلمان از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران دفاع كنند. مربیانى كه وعده داده اند در جام جهانى همانى خواهند بود كه انتظارشان را داریم و از این رو تمامى اتفاقات فوتبال باشگاهى را زیر نگاه تیزبین خود دارند.

با این وجود باید سؤال كرد آیا تنها نشستن و نگاه كردن و برانداز كردن بازیكنان كافى است؟ هرچند بر این نكته واقفیم كه برانكو از جمله مربیان با برنامه و با حساب و كتاب فوتبال است و حتى براى زمان بیكارى خود و تیم ملى هم برنامه ریزى دارد ولى «دو صد گفته چون نیم كردار نیست»!

تیم ملى باید همواره زنده و سرزنده باشد و حیات روزمره اش كاملآً مشهود و هویدا كه اگر غیر از این باشد تیم ملى در جام جهانى به بار نخواهد نشست. رییس فدراسیون فوتبال كه خود كاملاً با تمامى زوایاى فوتبال آشنا است به ما این حق را بدهد كه نگران سكوت و تعطیلى تیم ملى باشیم. تیمى كه قرار است در كمتر از ? ماه دیگر در بزرگترین رویداد فوتبال جهان و در حضور بزرگان فوتبال جهان خودنمایى كند. این تیم همین امروز باید بداند كه رقباى تداركاتى اش چه تیم هایى هستند، اردوهایش كى و كجا برگزار مى شود، نوع بازى اش در برابر رقبا چگونه است، رقبایش در جام جهانى از چه توانایى برخوردارند و با چه هدف و برنامه اى پاى در این كازار مى گذارد. آیا واقعاً تیم ملى و كادر فنى تیم ملى به این موارد توجه نشان مى دهند؟ اگر مى دهند پس چرا چیزى نمى گویند تا از نگرانى هاى ما و افكار عمومى كاسته شود و اگر هم كارها را به آینده واگذار كرده اند پس واى به حال فوتبال ما و تیم ملى ما!

همانقدر كه گرماى فوتبال باشگاهى به ما گرما مى دهد سكوت سرد و زمستانى تیم ملى یا به عبارتى خواب زمستانى تیم ملى ما را به شدت نگران كرده و این نگرانى هر روز بیشتر از روز قبل مى شود. آیا دست اندركاران فدراسیون فوتبال هم به اندازه ما نگران هستند یا آنها آنقدر آسوده خاطر هستند كه هیچ نیازى به پاسخگویى هم نمى بینند؟!