تبیان، دستیار زندگی
دومین جشنواره معرفی و عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک با هدف تامین بیشتر امنیت غذایی شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین جشنواره معرفی و عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک آغاز به کار کرد

افتتاح دومین جشنواره معرفی و عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک

دومین جشنواره معرفی و عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک با هدف تامین بیشتر امنیت غذایی شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی، «حسین صفایی» در دومین جشنواره معرفی و عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک با بیان این که سازمان میادین امروز به یک نقش گسترده در تامین امنیت غذایی شهر تهران مسئولیت خو درا ایفا می کند گفت: سازمان میادین امروز شبکه وسیعی از توزیع مواد غذایی را در تهران مدیریت می کند و خود را مسئول می داند که همگام با سیاست های اصلی تامین امنیت غذایی همراه شود و کمکی برای دستگاه های حاکم و متولی باشد تا بتواند سیاست های مربوط به سلامت غذایی را دنبال کند.

وی با اشاره به پیشرفت 90 درصد بخش کشاوزی در تامین مایحتاج مردم اظهار کرد: در سه دهه گذشته جمعیت کشور دو برابر شده شده و به نسبت آن تولید مواد غذایی نیز به چهار برابر افزایش یافته است.

صفایی با بیان این که در این زمینه چالش های زیادی وجود دارد که بخشی از آن سلامت مردم را هدف گرفته است، افزود : این که مواد غذایی با منابع طبیعی و نهاده های تولید و نیروی انسانی وسیعی تولید شود باید بتواند سلامت را تامین کند که این موضوع از چالش های کشور ماست و رفع آن نیازمند همکاری همه سازمان های مربوطه است.

مدیر عامل سازمان میادین خاطر نشان کرد: با درک درستی که امروز مدیریت شهری نسبت به این موضوع دارد و با توجه به اهمیت سلامت شهروندان ، سازمان میادین تصمیم گرفت تا از ظرفیت های خود در شکل گیری تولید و عرضه مواد غذایی سالم نقش داشته باشد که سال گذشته با برپایی اولین جشنواره مواد غذایی سالم و ارگانیک اولین گام برداشته شد که مورد استقبال قرار گرفت و کشاورزان نیز نقطه امیدی در این زمینه پیدا کردند.

صفایی با اشاره به همراهی بسیاری از سازمان ها در برگزاری دومین جشنواره مواد غذایی سالم و ارگانیک گفت: اسفند ماه سال 88 مصوبه ای در شورا شکل گرفت که بر اساس آن امتیازاتی برای تولید کنندگان محصولات سالم غذایی در نظر گرفته شد که از جمله آن برگزاری نمایشگاهی برای معرفی و عرضه محصولات بود و امروز بعد 9 ماه از آن زمان در تعدادی از میادین و بازارها غرفه هایی به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت : تا امروز فقط یک شرکت بین المللی مجوز ارائه گواهی به برخی مزارع در مورد مواد غذایی سالم را داشت که برای هر هکتار 2 تا 5/2 میلیون تومان هزینه ریالی دریافت می کرد اما امروز شاهد هستیم که یک شرکت ایرانی نیز مجوز این کار را دریافت کرده است که با یک پنجم هزینه این اقدام را انجام می دهد که مورد استقبال تلید کنند گان قرار گرفته است.

صفایی ابراز امیدواری کرد تا برپایی این نمایشگاه پایه گذار حرکتی بزرگ برای محصولات سالم و ارگانیک در کشور باشد.

تنظیم: هومن بهلولی