تبیان، دستیار زندگی
ور اپراتور دوم پست را دنبال می‌كنیم همكاری سازمان‌های دولتی با پست بسیار ضعیف است مدیرعامل شركت پست گفت: امسال سرانه‌ی ترافیك پستی به بالاتر از‌12 می‌رسد و ما در تلاش هستیم كه همكاری سازمان‌های مختلف با شبكه‌ی پستی بیشتر شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل شركت پست :

برای ارتقای كیفیت خدمات،حضور اپراتور دوم پست را دنبال می‌كنیم
همكاری سازمان‌های دولتی با پست بسیار ضعیف است

مدیرعامل شركت پست گفت: امسال سرانه‌ی ترافیك پستی به بالاتر از‌12 می‌رسد و ما در تلاش هستیم كه همكاری سازمان‌های مختلف با شبكه‌ی پستی بیشتر شود.

«محمدحسین محبیان» اظهار داشت: ارتقای كیفیت خدمات پست تنها با حضور بخش خصوصی امكان پذیر است،به خاطر همین ما به دنبال حضور اپراتور دوم در پست هستیم.

وی ادامه داد: چندین شركت متقاضی حضور در اپراتور دوم پست هستند منتها شبكه‌ی آن‌ها در شهرستان‌های كوچك تكمیل نیست و توانایی انجام كار را ندارند.

مدیرعامل شركت پست در مورد مشكلات پست شهرستان‌ها گفت: محدودیت‌های اجرایی مهم‌ترین مشكل پست شهرستان‌هاست و آن‌ها موظف هستند اكثر مشكلات خود را از طریق مركز حل كنند كه این امر وقت‌گیر است و بازدهی كار را پایین می‌آورد .

محبیان با اعتقاد بر این كه استان‌ها در پذیرش نیروی انسانی باید مستقل عمل كنند،گفت: مدیران پستی استان‌ها باید پس از بررسی درآمد، هزینه و حجم كار نیروی مورد نیاز خود را جذب كنند .

مدیرعامل شركت پست در مورد زمان ورود اپراتور دوم اذعان داشت : آموزش و آماده سازی بستربرای حضور نیروهای اپراتور دوم حداقل یك سال طول می‌كشد و ما امیدواریم كه از ابتدای سال دوم برنامه توسعه‌ی چهارم بخش رهسپاری، مبادله و آماده سازی را به بخش خصوصی واگذار كنیم.

محبیان با اعلام این كه شبكه بین استان‌ها ضعیف است، تصریح كرد:نیازمند به حضور بخش خصوصی در توزیع مرسولات بین استان هستیم .

وی با بیان این‌كه سرانه‌ی ترافیك پست در حال حاضر ‌5/11 است، افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه‌ی چهارم توسعه نیاز به همكاری سازمان‌های مختلف داریم و آن‌ها باید فعالیت‌های خود را از طریق پست انجام دهند.

مدیرعامل شركت پست با تاكید بر این كه همكاری سازمان‌های دولتی با پست بسیار ضعیف است اظهار داشت: سازمان‌ها به علت بافت قدیمی ‌و تفكر دولتی كه درآن‌ها وجود دارد تمایلی به همكاری با پست ندارند و سازوكارها‌ی آن‌ها با سیستم غیرحضوری مردم تطبیق نشده است و ما باید تلاش كنیم ارتباط سازمان‌ها با مردم غیرحضوری انجام گیرد تا میل و اشتیاق آن‌ها برا‌ی استفاده از شبكه‌ی پستی بیشتر شود.

وی درمورد جایگاه پژوهشكده‌ی پست در برنامه‌های توسعه پست گفت: هفت سرفصل را با ‌17 موضوع برای پژوهشكده‌ی پست مشخص كردیم كه نتیجه‌ی تحقیقات آن باید تا سال آینده مشخص شود تا بتوانیم با دید بازتری برای توسعه‌ی شبكه پست برنامه‌ریزی كنیم.

روابط عمومی موسسه تبیان