تبیان، دستیار زندگی
تا به حال فکر کرده‌اید اگر روزی بمیرید چه بر سر این صفحات می‌آید؟ صفحه شخصی‌تان هرگز آپدیت نمی‌شود، کسی با شما چیزی به اشتراک نمی‌گذارد و تمام خاطرات خاک می‌خورد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از مرگ آپدیت شوید

شما وبلاگ دارید؟ اکانت فیس بوک، گوگل ریدر، توییتر، فرندفید یا اصلا همین تبیان خودمان چطور؟

چقدر در تبیان فعالید؟ هر روز سر می‌زنید؟ هر روز صفحات مربوط به کاربران، تالارهای گفتگو و... را آپدیت می‌کنید؟

بعد از مرگ آپدیت شوید

اگر از کاربران فعال اینترنت باشید می‌دانید سهم زیادی از زندگی این روزها متعلق به دنیای مجازی‌ست. حتی برای بعضی‌ها، دنیای بدون اینترنت مجازی‌ست و دنیای اینترنت واقعی!

وقتی به کارنامه اینترنتی خودتان نگاه کنید می‌بینید اینجا دوستان خوبی دارید و چه بسا تنها راه ارتباطی‌تان با دوستان واقعی همین گذرگاه اینترنت باشد. به صفحه شخصی دوستانتان سر می‌زنید و چک می‌کنید آنها در چه وضعی هستند. گاه گداری با هم ایمیل رد و بدل می‌کنید. با هم موزیک و عکس و فیلم به اشتراک می‌گذارید و در نهایت خاطرات واقعی را ثبت و برای خود خاطرات مجازی می‌آفرینید.

تا به حال فکر کرده‌اید اگر روزی بمیرید چه بر سر این صفحات می‌آید؟ صفحه شخصی‌تان هرگز آپدیت نمی‌شود، کسی با شما چیزی به اشتراک نمی‌گذارد و تمام خاطرات خاک می‌خورد.

اینجاست که یک طراح به فکر ساختن سنگ قبر خاطرات اینترنتی افتاده‌است.

طراحان: Huang Jianbo, Zhao Ting, Wang Yushan, Ran Xiangfei & Mo Ran

بعد از مرگ آپدیت شوید

قبل از مردن باید تمام اطلاعات صفحه‌های شخصی خودتان را به سنگ قبر بدهید. وقتی دوستانتان بر سر مزارتان می‌آیند می‌توانند خاطرات قبلی را مرور کنند. عکس‌ها را ببینند. صفحه شما را با خاطرات و شناختی که از شما دارند برای دیگران آپدیت کنند.

سنگ قبر دارای صفحات خورشیدی‌ست که انرژی لازم برای پخش موسیقی و... را فراهم می‌کند. همچنین با ارتباط بلوتوث، به موبایل یا سایر وسایل ارتباطی دوستانتان وصل می‌شود.

به هر حال این فقط ایده‌ایست برای حضور داشتن مجازی برای بعد از مرگ! کمی جنون آمیز به نظر می‌رسد ولی انسان همواره می‌خواهد جاودان بماند حتی با همین ترفندهای الکترونیکی...

منبع: YankoDesign

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی