تبیان، دستیار زندگی
سنول‌ گونش: پرسپولیس‌ طرح‌ و برنامه‌ نداشت‌ عصبانیت‌ پروین‌ و ناراحتى‌ تماشاگران‌ بارش‌ باران‌ تماشاگران‌ پرسپولیس‌ را فرارى‌ داده‌ بود و این‌ بازى‌ نسبت‌ به‌ بازى‌هاى‌ قبلى‌ سرخپوشان‌ تماشاگر کمترى‌ داشت‌ ضمن‌ اینکه‌ همین‌ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حاشیه‌ دیدار پرسپولیس- سپاهان

سنول‌ گونش: پرسپولیس‌ طرح‌ و برنامه‌ نداشت‌ عصبانیت‌ پروین‌ و ناراحتى‌ تماشاگران‌

بارش‌ باران‌ تماشاگران‌ پرسپولیس‌ را فرارى‌ داده‌ بود و این‌ بازى‌ نسبت‌ به‌ بازى‌هاى‌ قبلى‌ سرخپوشان‌ تماشاگر کمترى‌ داشت‌ ضمن‌ اینکه‌ همین‌ تعداد کم‌ هم‌ به‌دنبال‌ سقف‌ مى‌گشتند تا در صورت‌ بارش‌ مجدد باران‌ خیش‌ نشوند!

***

احمدرضا عابدزاده‌ همراه‌ چند تن‌ از دوستان‌ صمیمى‌اش‌ به‌ ورزشگاه‌ آمده‌ بود و جریان‌ کامل‌ بازى‌ سرخپوشان‌ را از جایگاه‌ 36 آزادى‌ تماشا کرد. جایگاه‌ 36 همان‌ جایگاهى‌ است‌ که‌ هواداران‌ مخالف‌ پروین‌ در تمامى‌ بازى‌هاى‌ پرسپولیس‌ آنجا مى‌نشینند.

***

تماشاگران‌ حاضر در ورزشگاه‌ قبل‌ از شروع‌ بازى‌ جریان‌ دیدار استقلال‌ و برق‌ شیراز را از اسکوربورد ورزشگاه‌ به‌طور کامل‌ تماشا کردند و البته‌ از برد تیم‌ رقیب‌ حسابى‌ دمق‌ شدند.

***

بازیکنان‌ سپاهان‌ همراه‌ با پارچه‌اى‌ وارد زمین‌ شدند که‌ روى‌ آن‌ نوشته‌ شده‌ بود اصفهان‌ 2006 پایتخت‌ جهان‌ اسلام!

***

آرمناک‌ پطروسیان‌ قبل‌ از شروع‌ دیدار به‌ تنهایى‌ نزد على‌ پروین‌ رفت‌ و براى‌ حضور در میدان‌ از وى‌ رخصت‌ گرفت، این‌ را هم‌ بگذارید به‌ پاى‌ سیاست‌ این‌ بازیکن‌ ارمنی!

***

محمدرضا ماهانی، مقداد قباخلو و مصطفى‌ مهدوى‌کیا در دقیقه‌ 90 توسط‌ پروین‌ خط‌ خوردند تا به‌ سکوهاى‌ ورزشگاه‌ تبعید شوند.

***

پس‌ از بحث‌ و جدل‌هاى‌ فراوان‌ سرانجام‌ هیأت‌مدیره‌ جدید اسپانسر اصلى‌ پرسپولیسى‌ها را تغییر داد تا سرخپوشان‌ با آرم‌ (نشان) لوازم‌ خانگى‌ ویکتور راهى‌ میدان‌ شوند.

سنول‌ گونش‌ از ابتداى‌ دیدار با تشریفات‌ خاصى‌ وارد ورزشگاه‌ شد و در جایگاه‌ ویژه‌ دیدار پرسپولیس- سپاهان‌ را تماشا کرد.

***

کسى‌ که‌ به‌عنوان‌ همراه‌ با گونش‌ به‌ ورزشگاه‌ آمده‌ بود بین‌ دو نیمه‌ پایین‌ آمد و گفت‌وگوى‌ کوتاهى‌ با خبرنگاران‌ داشت، همراه‌ گونش‌ اعتقاد داشت‌ این‌ مربى‌ ترکیه‌اى‌ از عدم‌ وجود طرح‌ و برنامه‌ در تاکتیک‌ تیمى‌ پرسپولیسى‌ها تعجب‌ مى‌کند!

***

علیرضا عباسفرد هافبک‌ سایپا على‌رغم‌ بازى‌ تیمش‌ در استادیوم‌ نشسته‌ بود و دیدار سرخپوشان‌ را تماشا کرد.

***

بعد از خوردن‌ گل‌ دوم‌ پرسپولیسى‌ها پروین‌ با داد و بیداد عصبانیت‌ خودش‌ را روى‌ ناصر ابراهیمى‌ خالى‌ کرد. ترشرویى‌ پروین‌ باعث‌ شد هیچ‌کس‌ روى‌ نیمکت‌ پرسپولیس‌ حتى‌ یک‌ کلمه‌ هم‌ حرف‌ نزند!

***

بعد از تعویض‌ انتظارى‌ با اولادى‌ هیچ‌ کدام‌ از هواداران‌ حاضر در ورزشگاه‌ مهاجم‌ جوان‌ پرسپولیس‌ را تشویق‌ نکردند تا نشان‌ دهند از بازیکن‌ حاشیه‌دار خوششان‌ نمى‌آید!

***

آرش‌ فرزین‌ که‌ به‌ تازگى‌ از آلمان‌ بازگشته، على‌رغم‌ رفتار قبلى‌اش‌ در برخورد با خبرنگاران‌ این‌ بار با ملایمت‌ به‌ جایگاه‌ خبرنگاران‌ آمد و به‌ نمایندگان‌ رسانه‌ها گفت‌ من‌ رفته‌ بودم‌ آلمان‌ تا در کلاس‌ مربیگرى‌ شرکت‌ کنم!

***

محمد فنایى‌ از شلوغى‌ داخل‌ استادیوم‌ فرار کرد و به‌ جایگاه‌ خبرنگاران‌ پناه‌ برد تا از نکات‌ مهم‌ داورى‌ دیروز یادداشت‌ بردارد.

***

على‌ پروین‌ از نحوه‌ کار مهرزاد معدنچى‌ شاکى‌ بود و مرتب‌ با اشاره‌ دست‌ به‌ حمید استیلى‌ مى‌فهماند که‌ این‌ بازیکن، جناح‌ چپ‌ را اتوبان‌ کرده‌ است.

***

بازى‌ سردرگم‌ ابوالفضل‌ حاجى‌زاده‌ و رفت‌ و آمد مرتب‌ این‌ بازیکن‌ بین‌ خط‌ دفاع‌ و خط‌ حمله‌ برنامه‌ کارى‌ سرخپوشان‌ را تا حدى‌ مختل‌ کرده‌ بود، ابراهیمى‌ هم‌ از این‌ موضوع‌ شاکى‌ بود و مرتب‌ با داد و بیداد تذکر مى‌داد.

***

برد شیرین‌ استقلالى‌ها و باخت‌ سرخپوشان‌ در مقابل‌ سپاهان‌ باعث‌ شد تماشاگران‌ پرسپولیس‌ که‌ اتفاقاً‌ تعدادشان‌ از هر دفعه‌ کمتر بود حسابى‌ ناراحت‌ شوند و با عصبانیت‌ ورزشگاه‌ را ترک‌ کنند!