تبیان، دستیار زندگی
کتاب راهنمای ساخت و پرتاب موشک آبی، نوشته فریبا سادات موسوی زاده، یک مدل آموزشی گیرا، هیجان انگیز و مناسب است که به همه فراگیران کمک می کند تا علاوه بر یادگیری مفاهیم مرتبط با پروژه، مهارت های ضروری تفکر علمی را تمرین کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودت بساز!!!

مواظب خودت باش!

کتاب راهنمای ساخت و پرتاب موشک آبی، نوشته فریبا سادات موسوی زاده، یک مدل آموزشی گیرا، هیجان انگیز و مناسب است که به همه فراگیران کمک می کند تا علاوه بر یادگیری مفاهیم مرتبط با پروژه، مهارت های ضروری تفکر علمی را تمرین کنند و همکاری در یک گروه یا یک تیم و بکارگیری قوانین آن را با یکدیگر تجربه نمایند. جهت خرید این کتاب سودمند از فروشگاه اینترنتی تبیان اقدام نمایید.

چرا می خواهیم موشک آبی بسازیم؟

تقریباً از دهه ی پنجاه خورشیدی که شرکت های نوشابه سازی شروع به استفاده از مواد پلاستیکی برای ساخت بطری کردند، موشک های آبی نیز متولد شدند. گروهی از معلمان در داخل این بطری ها مقداری آب ریختند و سپس هوا را به داخل آن پمپ کردند. به این ترتیب موشک های آبی کوچکی اختراع شدند که با بازکردن ناگهانی در بطری، به هوا پرتاب شده، مسافت قابل ملاحظه ای را طی می کردند.

در آغاز از موشک های آبی تنها برای آموزش برخی از اصول فیزیک حرکت استفاده می شد، ولی به تدریج کاربرد آنها گسترش یافت به گونه ای که امروز برای یاددهی فیزیک پرواز و افزایش توان مهندسی در یک تجربه ی گروهی یا تیمی نیز به کار گرفته می شوند. همچنین در بیشتر نقاط جهان مسابقه های بسیار هیجان انگیزی در زمینه ی طراحی و ساخت انواع موشک های آبی برگزار می شود که در آن مواردی مثل ساختار ابتکاری مناسب، ارتفاع پرواز و مقدار بُرد (فاصله ی افقی محل پرتاب تا محل فرود) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

موشک های آبی کارکـــردهای آموزشی فراوانی دارند و می توانند کــمک کنند تا متغیر های را بشناســید و آنها را کنترل و تنظیم کنید. با مطالعه این کتاب، علاوه بر ساخت انواع موشک آبی، با پرسش های گوناگونی در زمینه ی پرواز و ســاختار موشک روبرو خواهید شد.

موشک های آبی کارکردهای آموزشی فراوانی دارند و می توانند کمک کنند تا متغیر های را بشناسید و آنها را کنترل و تنظیم کنید. با مطالعه این کتاب، علاوه بر ساخت انواع موشک آبی، با پرسش های گوناگونی در زمینه ی پرواز و ساختار موشک روبرو خواهید شد. این کتاب به شما کمک می کند تا برای پاسخ به آنها فرضیه هایی ارایه کنید و درستی یا نادرستی آنها را با طراحی و انجام آزمایش هایی با استفاده از موشک آبی بررسی نماید. شما با انجام آزمایش های متعدد در زمینه ی پرواز موشک و جمع آوری داده ها، یافته های خود را به نمودار تبدیل خواهید کرد و سپس با تحلیل نمودار بدست آمده به ارایه ی الگوها و قوانین و تعمیم آنها خواهید پرداخت. و به این ترتیب گامهای روش علمی را با ساخت این موشک کوچولوی دوست داشتنی به خوبی تمرین خواهید کرد.

جهت خرید  کتاب این کلیک نمایید.

تنظیم: آقایی


برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.

برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید اشتراک کتاب کلیک کنید.