تبیان، دستیار زندگی
ما بزرگداشتی که برای شخصیتهای مختلف برگزار می کنیم در حقیقت بزرگداشت ارزشهایی است که در وجود آنها تبلور یافته است، شهید مدرس در کنار فراگیری علوم دینی که او را به عنوان یکی از فقها و علمای شیعه مطرح کرده بود، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفتاد و سومین سالگرد شهادت آیت الله مدرس

در هفتاد و سومین سالگرد شهادت آیة ا... مدرس بیان شد؛

مجلس شورای اسلامی مدرس گونه در جهت استقلال کشور تلاش می کند

همزمان با دهم آذر روز شهادت آیة‌ ا... مدرس و روز مجلس، مراسم بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد شهادت آن مجاهد خستگی ناپذیر در کاشمر برگزار شد.

هفتاد و سومین سالگرد شهادت آیة ا... مدرس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در مراسمی که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران آستان قدس رضوی و مسؤولان محلی برگزار شد، نایب رئیس مجلس گفت: آیةا... مدرس انسانی الهی بود و با همین خصوصیت توانست تحولات بسیاری در جامعه عصر خود ایجاد کند.دکتر شهاب الدین صدر افزود: شهید مدرس در کنار درک محضر بزرگ علما و بزرگان دین، به امور دیگری هم توجه داشت و همان مسأله بود که آن روحیه مقاومت، ایستادگی در برابر استعمار، استکبار و به کرسی نشاندن حرف خود را تقویت می کرد.وی گفت: ما بزرگداشتی که برای شخصیتهای مختلف برگزار می کنیم در حقیقت بزرگداشت ارزشهایی است که در وجود آنها تبلور یافته است، شهید مدرس در کنار فراگیری علوم دینی که او را به عنوان یکی از فقها و علمای شیعه مطرح کرده بود، به ابعاد تربیتی و حالات درونی نیز توجه ویژه ای داشت. وی گفت: مدرس یک شخصیت الهام بخش برای آنهاست که دل در گروی اسلام دارند، او انسانی است که برای خدا زندگی کرد، برای خدا جنگید و در راه خدا به شهادت رسید.وی در ادامه با بیان اینکه نامگذاری امروز به نام مجلس شورای اسلامی پیام مهمی دارد، گفت: مجلس ما مجلس مدرس است و مثل او استقلال، آزادی و دفاع از شرع انور را سرلوحه کار قرار داده است.وی گفت: مجلس ما مدرس گونه ضمن تبعیت از رهبر معظم انقلاب در جهت اقامه و تحقق احکام الهی در کشور و حفظ استقلال که یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام است تلاش می کند.وی افزود: امروز قوای سه گانه با وجود تمام القائات و تبلیغات دشمنان، یکصدا و دست در دست هم پشت سر رهبری راه توسعه و پیشرفت پیش گرفته و دل در گروی ولایت دارند.وی گفت: نظام اسلامی با وجود همه فشارها در عرصه های مختلف از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای از تمامی گردنه ها عبور کرده و اگر دشمنان اسلام دست به اقدامات کور و ترور جوانان و دانشمندان برجسته ما می زنند برای این است که می خواهند کینه خود را از دستاوردهای علمی کشور نشان دهند.وی افزود: ملت ما راه اعتلا را پیدا کرده و خود را از بند استعمار و استبداد نجات داده و این راه را ادامه خواهد داد. وی در ادامه ضمن تشکر از اقدامهای آستان قدس رضوی در عرصه های مختلف فرهنگی و توسعه مقبره شهید مدرس قول مساعد داد اعتبارات لازم برای تکمیل سالن اجتماعات 2 هزار نفری مجتمع مذکور تخصیص یافته و مراسم دهم آذر سال آینده در آن مکان برگزار شود.در این مراسم همچنین پیام دکتر علی لاریجانی، توسط خباز نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن قرائت و حجة الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه کاشمر در این باره سخنانی ایراد کرد. گفتنی است، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان در ادامه از موزه شهید مدرس و شرکت فرش آستان قدس رضوی در شهرستان کاشمر بازدید کردند.


منبع: آستان قدس رضوی

تنظیم برای تبیان: سنامه دولت آبادی