تبیان، دستیار زندگی
کتاب مطلع عشق گزیده ای از رهنمودهای حضرت آیت الله سید علی خامنه ای به زوجهای جوان می باشد که توسط محمد جواد حاج علی اکبری گردآوری شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه بی خانواده....

روز خانواده

کتاب مطلع عشق گزیده ای از رهنمودهای حضرت آیت الله سید علی خامنه ای به زوجهای جوان می باشد که توسط محمد جواد حاج علی اکبری گردآوری شده است.

این کتاب شامل چهار کلام و هفت رهنمود می باشد که به تشریح نیاز انسان به زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده که یک نیاز فطری است، می پردازد و طبق تعلیمات دینی و آیات قرآنی، در تبیین فلسفه ازدواج به همین اصل توجه داشته و پیوند زناشویی را که از زیباترین لحظات زندگی زنان و مردان است، از آیات الهی و منشاء آرامش و آسایش می داند.

خرید و خواندن این کتاب مفید و سودمند را به شما کاربران عزیز توصیه می نماییم.

تکه ای برگزیده از این کتاب در ذیل آورده شده است.

جامعهء بی خانواده، جامعه آشفته ای است، جامعه نا مطمئنی است. جامعه ای است که در آن مواریث فرهنگی و فکری و عقاید نسلها به یکدیگر آسان منتقل نمی شود. جامعه ای که در آن تربیت انسان به راحتی و روانی صورت نمی گیرد. اگر جامعه ای خانواده نداشته باشد یا خانواده در آن متزلزل باشد انسان در بهترین پرورشگاه های خود پرورش نخواهد کرد.

خانواده که نبود، نوجوان نیست، کودک نیست، انسان نیست، مرد و زن صالح نیست، اخلاق نیست، انتقال تجربیات مثبت و خوب و با ارزش نسل گذشته به نسل بعد نیست.خانواده که نبود، مرکز تولید ایمان و دین باوری دیگر نیست.

خانواده که نبود، مـــرکــز تولیــــــد ایمان و دین باوری دیگر نیست.

جوامعی که در آن خانواده سست و بی بنیاد است یا خانواده اصلاً تشکیل نمی شود یا کم تشکیل می شود، یا اگر تشکیل شد متزلزل است و در معرض نابودی و فناست. در این جوامع مشکلات روانی و عصبی بسیار بیشتر از آن جوامعی است که در آنها خانواده هایی مستقر هستند و زن و مرد به یک نقطه و کانونی متصلند.

برگرفته از کلام دوم کتاب مطلع عشق از آیت الله سید علی خامنه ای

برای خرید کتاب مطلع عشق کلیک کنید.

تنطیم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.