تبیان، دستیار زندگی
سلیمان نبی، همچنان صدرنشین فروش سینمای ایران است؛ و دارد به فروش سه میلیاردی می رسد. مثل این که فیلم، تا دیماه اکران خواهد داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سحر سلیمان در گیشه

تهیه کننده «ملک سلیمان» از فروش یک میلیارد و سیصد میلیونی در تهران و یک میلیارد و دویست میلیونی در شهرستان ها خبر داد.

ملک سلیمان

مجتبی فرآورده، تهیه کننده «ملک سلیمان» در این خصوص گفت: «تاکنون در تهران و شهرستان‌ها ملک سلیمان دو میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش داشته است که این روند همچنان ادامه دارد.»

تهیه کننده «ملک سلیمان» درباره تاریخ پایان اکران این فیلم نیز بیان داشت: «ابتدا برای اکران دوازده هفته‌ای برنامه‌ریزی شده بود و در این مدت نه تنها تعداد سینماهای اختصاص یافته کم نشده است، بلکه اکنون سی سینما تنها در تهران در حال اکران این فیلم هستند. ضمن آنکه تا وقتی که کف فروش فیلم با سیر نزولی روبه رو نشود، به اکران آن ادامه خواهیم داد. با این شرایط فکر می‌کنم اکران ملک سلیمان تا اواسط دیماه ادامه پیدا کند.»

علی سرتیپی، مدیر فیلمیران هم فروش «سن پطرزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی را با هشت سینما در تهران 649 میلیون تومان و فروش فیلم «هر چه خدا بخواهد» به کارگردانی نوید میهن دوست، که در هشت سینما ادامه دارد، را 270 میلیون تومان اعلام کرد. وی همچنین فروش «لطفا مزاحم نشوید» محسن عبدالوهاب را با 9 سینما نزدیک مرز 200 میلیون تومان عنوان کرد.

ابتدا برای اکران دوازده هفته‌ای ملک سلیمان برنامه‌ریزی شده بود و در این مدت نه تنها تعداد سینماهای اختصاص یافته کم نشده است، بلکه اکنون سی سینما تنها در تهران در حال اکران این فیلم هستند. ضمن آنکه تا وقتی که کف فروش فیلم با سیر نزولی روبه رو نشود، به اکران آن ادامه خواهیم داد. با این شرایط فکر می‌کنم اکران ملک سلیمان تا اواسط دیماه ادامه پیدا کند

دو فیلم «خاطره» به کارگردانی نادر طریقت با 20 سینما و فروش تقریبی 15 میلیون تومان و «دیگری» به کارگردانی مهدی رحمانی با هشت سینما و فروش تقریبی 12 میلیون تومان در دو روز نیز آمار فروش آخرین فیلم‌های اکران شده در سینماهای تهران هستند.

محمد بانکی پخش کننده «آناهیتا» هم از میزان فروش این فیلم به دلیل تعطیلی چند روز گذشته تهران اظهار بی‌اطلاعی کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

گروه سینما و تلویزیون تبیان