تبیان، دستیار زندگی
مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برپایی اولین نمایشگاه فرهنگ مناسبتهای مذهبی استان توسط این اداره كل در ارومیه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

اولین نمایشگاه فرهنگ مناسبتهای مذهبی آذربایجان غربی دایر می شود

حجت الاسلام سید محمد فخری

مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برپایی اولین نمایشگاه فرهنگ مناسبتهای مذهبی استان توسط این اداره كل در ارومیه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، «حجت الاسلام سید محمد فخری»  در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی افزود: این نمایشگاه در محل پارك ائلر باغی ارومیه از 11 تا 22 آذرماه سالجاری به مدت 12 روز دایر می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در 33 غرفه با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، اوقاف و امورخیریه، ستاد فاطمیه، كانون مداحان، شورای هیئتهای مذهبی و دارالقران كریم برپا می شود.

وی بیان داشت: این نمایشگاه در آستانه ماه محرم، با مضامین عاشورایی و با هدف نشر فرهنگ حسینی در ارومیه برگزار شده كه در این نمایشگاه معارف عاشورایی و فرهنگ محرم و شهادت برای عموم بازدیدكنندگان معرفی می شود.

این مقام مسئول افزود: این نمایشگاه در راستای فرهنگ سازی و آسیب زدایی از محصولات فرهنگی، دینی و رفع انحرافات از مناسبتهای مذهبی و نیز شناسایی استعدادهای تشكلهای دینی در زمینه تولید محصولات فرهنگی و دینی برپا خواهد شد.

مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی معرفی آثار متنوع فرهنگی دینی و ارائه الگوهای صحیحی و پرهیز از آسیبها و انحرافات، ایجاد زمینه شناسایی هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگ اسلامی، بستر سازی جهت تشكیل موزه فرهنگ مناسبتهای مذهبی، ایجاد رقابت سالم بین تشكلهای دینی، الگو سازی برای هدایت فعالیتهای فرهنگی و ارائه ابداعات، نوآوریهای فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان كرد.

حجت الاسلام فخری با بیان اینكه در این نمایشگاه كتب مداحی، تاریخ نهضت كربلا، اقلام فرهنگی عاشورایی از قبیل پرچم و علم، زنجیر، پیراهن مشكی، پیشانی بند، كتیبه های تبلیغاتی و سایر اقلام مورد نیاز عزاداران محرم عرضه خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: این اداره كل با این اقدام فرهنگی، زمینه آشنایی مردم با فرهنگ عاشورا را بیش از پیش فراهم می كند.

این مقام مسئول برپایی ایستگاه صلواتی و مداحی و نمایشگاه های هنرهای تجسمی مدینه و كربلا را از جمله بخش های جنبی این نمایشگاه عنوان كرد.

وی غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، سایت تبیان، انجمن محوری داش مسجد، كانون اجتماعی بانوان و بنیاد مهدویت را از جمله غرفه های جنبی این نمایشگاه عنوان كرد.

تنظیم: هومن بهلولی