تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از توسعه فازهای مرکز خدمات داده های اینترنتی تبیان خبر داد و گفت: مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) توسط این موسسه راه اندازی شده است و برای توسعه خدمات این مرکز اقدام به اجرایی کردن فازهای بعدی این پروژه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان خبر داد

فازهای مرکز خدمات داده های اینترنتی تبیان توسعه می یابد

دکتر طالب پور

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از توسعه فازهای مرکز خدمات داده های اینترنتی تبیان خبر داد و گفت: مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) توسط این موسسه راه اندازی شده است و برای توسعه خدمات این مرکز اقدام به اجرایی کردن فازهای بعدی این پروژه کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی، «دکتر علیرضا طالب پور» در نشستی مشترک با استاندار سمنان در محل فرمانداری دامغان به بیان محتوای ارائه شده در این مرکز پرداخت و ادامه داد: داده های ارائه شده قابل دسترسی برای کلیه موسسات و کاربران دولتی و خصوصی است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تصریح کرد: علاوه بر این محتوای علمی و فرهنگی از تسهیلات خاصی برخوردارند ولی کلیه داده هایی که در چارچوب منطقی جامعه باشند بر روی این مرکز سرویس داده می شود.

طالب پور با بیان اینکه مراکز خدمات داده های اینترنتی به ساختمانهایی اطلاق می شود که با امنیت فیزیکی و الکترونیکی بالا از پهنای باند ارتباطی وسیع برخوردارند و به شبکه های رایانه ای ملی یا جهانی متصل است، گفت: استان سمنان ظرفیت و قابلیت اجرای این چنین طرحی را دارا می باشد.

وی با اشاره به بازدید خود و هیات همراه از استان سمنان، یادآور شد: مرکز خدمات داده های اینترنتی تبیان قادر است با راه اندازی مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) در این استان، میزبان سایت های وب، حفظ و نگهداری، پردازش و جابجایی داده های دیجیتالی به عنوان زیربنای توسعه مفاهیمی همچون دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی باشد.

نشست مشترک با استاندار سمنان

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اظهار داشت: در جهان امروز، دولت الکترونیک به معنای استفاده از فناوری روز به منظور تسهیل امور دولت از طریق ارایه خدمات مناسب به شهروندان تعریف می شود که ابزار مناسبی برای خدمات رسانی به مردم از سوی حاکمیت و احترام به حقوق شهروندان قلمداد می شود.

علیرضا طالب پور گفت: بحث دولت الکترونیک در دنیا از سال 1992شروع شد که این به معنای 18 سال فاصله کشور با دنیا در این مقوله است و باید با تلاش خود این فاصله ها را پر کنیم.

استاندار سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اجرایی شدن شهر الکترونیک در سطح استان گفت: استانداری سمنان آمادگی هرگونه همکاری را برای اجرای دیتا سنتر ملی در این استان را دارد.

دکتر عباس رهی، موسسه تبیان را یکی از نهاد های محبوب در میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و نقش آن در معرفی اسلام ناب محمدی در سطح جامعه را انکار ناپذیر دانست.

وی با اظهار خرسندی از فعالیت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، برای دست‌اندرکاران این موسسه آرزوی موفقیت کرد.

علی زاده مسوول امور استان های موسسه تبیان، مرتضوی کارشناس زیر ساخت شبکه تبیان و حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و چند تن دیگر از کارشناسان این اداره کل نیز در این جلسه حضور داشتند.

گفتنی است، این نشست چهارشنبه سوم آذر برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی