تبیان، دستیار زندگی
وی با طرح این که استقلال در بازی با پاس هر زمان که خواست به بازی سرعت داد و هر لحظه که تمایل داشت سرعت بازی را گرفت، افزود: ما آنچه که در نظر داشتیم را در زمین مسابقه پیاده کردیم و با افزودن تعداد مهاجمان سعی در گشودن دروازه تیم پاس داشتیم که برهمین اساس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان نیم فصل آبی‌ها با صدرنشینی

استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور را با پیروزی مقابل پاس همدان و صعود به صدر جدول رده بندی به اتمام رساند.

در یکی دیگر از دیدارهای آغازین هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت 15 امروز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف پاس همدان رفت.

آبی پوشان که نیم نگاهی به قهرمانی نیم فصل مسابقات لیگ برتر داشتند، در این بازی شکست 3 بر 2 را به تیم پاس همدان تحمیل کردند و با 33 امتیاز موقتا رتبه نخست جدول را به خود اختصاص دادند.

برای تیم استقلال در این بازی خانگی که در حضور کمتر از پنج هزار تماشاگر برگزار شد، اسماعیل شریفات (36) و آرش برهانی (2+45 و 81) گلزنی کردند و گل‌های تیم پاس توسط امیر محبی (37) و روزبه شاه علیدوست (89) به ثمر رسید.

تیم فوتبال پاس همدان با تحمل هفتمین شکست خود در فصل جاری لیگ برتر به روند نزولی خود ادامه داد که امکان دارد به جابجایی در راس کادر فنی و مدیریتی این تیم بیانجامد.

به آنچه می‌خواستیم رسیدیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با ابراز خرسندی از برتری تیمش مقابل پاس همدان گفت: هدفمان در نیم فصل اول دستیابی به یکی از سکوهای اول تا سوم جدول رده بندی بود که فکر می کنم امروز به این هدف رسیده‌ایم.

پرویز مظلومی پس از برتری 3 بر 2 تیمش مقابل پاس همدان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: بازی خوب و زیبایی بود. در این بازی پاس را متفاوت‌‎تر از تیمی دیدم که در جام حذفی مقابل ما قرار گرفت و با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد.

استقلال

وی با طرح این که استقلال در بازی با پاس هر زمان که خواست به بازی سرعت داد و هر لحظه که تمایل داشت سرعت بازی را گرفت، افزود: ما آنچه که در نظر داشتیم را در زمین مسابقه پیاده کردیم و با افزودن تعداد مهاجمان سعی در گشودن دروازه تیم پاس داشتیم که برهمین اساس به سه گل رسیدیم اما روی غفلت مدافعان دوبار دروازه مان باز شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با پذیرش اینکه پاسی‌ها بازی پایاپایی را مقابل تیمش به نمایش گذاشته‌اند، افزود: در نیمه اول به آنچه می خواستیم رسیدیم و در نیمه دوم به دنبال حفظ نتیجه و افزایش تعداد گل‌های زده بودیم که تا دقیقه 89 به این خواسته دست یافته بودیم. متاسفانه در دقایق پایانی روی غفلت بازیکنان گل دوم را دریافت کردیم.

مظلومی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش و نتیجه حاصله در دیدار با پاس همدان افزود: تیم من در حالی مقابل پاس به برتری رسید که بازیکنانی چون ایمان مبعلی، امیرحسین صادقی و مجتبی جباری با وجود مصدومیت در زمین حضور داشتند. آنها حتی توان 90 دقیقه حضور در زمین را نداشتند اما برای کمک به تیم نهایت تلاش خود را کار گرفتند.

وی با اشاره به پایان نیم فصل اول لیگ برتر برای تیم استقلال گفت: برای نیم فصل اول مهمترین هدف‌مان این بود که یکی از سه تیم بالای جدول باشیم که فکر می کنم امروز به این هدف رسیده‌ایم. امیدوارم در نیم فصل دوم با تداوم پیروزی‌ها بتوانیم به عنوانی شایسته نام استقلال دست یابیم.

"چرا امیرحسین صادقی با وجود مصدومیت تعویض نشد و تا دقایق پایانی در زمین حاضر بود؟"، سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش گفت: هادی شکوری 6 ماه است که برای تیم ما بازی نکرده و شرایط حضور در میدان را ندارد. ما نمی توانستیم ریسک کنیم و به او فرصت بازی بدهیم. از سوی دیگر امیرحسین صادقی هم در بین دو نیمه اعلام آمادگی کرد که می تواند بازی کند و به همین خاطر او را در زمین نگاه داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه از بین طالب لو و محمدی هرکدام که آماده تر باشند از دروازه استقلال در مسابقات مختلف حراست

استقلال

خواهند کرد، افزود: ما به این دو دروازه بان تاکید کرده‌ایم در هر بازی که تیم شکست نخورد و دروازه بان گلی مفت دریافت نکند، دست به ترکیب درون دروازه نخواهیم زد. در بازی با پاس همدان نیز با توجه به مصدومیت کتف محمدی ترجیح دادیم از طالب لو درون دروازه استفاده کنیم.

مظلومی با تاکید براینکه فشار زیادی را تحمل می کند، افزود: هواداران باید متوجه شرایط سخت من در تیم استقلال باشند. متاسفانه عده‌ای دنبال نیمکت استقلال هستند اما من ترجیح می دهم به جای مقابله با آنها سکوت کرده و تمام تمرکزم روی موفقیت تیم باشد.

وی در خصوص جدایی وحید طالب از تیم استقلال نیز گفت: طالب لو از بازیکنان بزرگ و قدیمی استقلال است. ما می خواهیم او در استقلال بماند اما اگر تمایل به جدایی داشته باشد، مانعش نمی شویم. اما آنطور که وحید در گفتگو با من عنوان کرد، دلش با استقلال است و بعید می دانم به تیم دیگری برود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران تصریح کرد: اگر بازیکنان آسیب دیده به ترکیب تیم بازگردند نیازی به تقویت و جذب بازیکن جدید نداریم. اما با توجه به مصدومیت میلاد میداودی و دوری او از میادین برای حدود سه ماه فکر می کنم یک سانتر فوروارد جدید جذب کنیم که هنوز مشخص نیست این بازیکن داخلی است یا خارجی.

مظلومی از اظهار نظر در خصوص داوری دیدار استقلال - پاس همدان نیز خودداری کرد و گفت: من در مورد داوری حرفی نمی زنم اما فکر می کنم آقای جهانبازی بی دلیل به مجیدی کارت زرد نشان داد.

استقلال باتجربه‌تر بود و برد

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان کم تجربگی بازیکنانش را عامل شکست سپیدپوشان همدانی در دیدار با استقلال تهران عنوان کرد.

علی اصغر مدیرروستا پس از شکست 3 بر 2 تیمش مقابل استقلال تهران با بیان این مطلب افزود: بازی مقابل تیم خوب و پرمهره استقلال در ورزشگاه آزادی سخت و دشوار است به ویژه برای تیمی چون پاس همدان که بازیکنانش کم تجربه و جوان هستند.

وی در ادامه عدم خودباوری بازیکنان را یکی از عوامل شکست تیم پاس در دیدار برابر استقلال عنوان کرد و گفت: استقلال در نیمه اول مزد زحمات خود را گرفت و به پیروزی رسید اما در نیمه دوم بازیکنان تیم پاس به خودباوری رسیدند و توانستند شانس‌های زیادی را روی دروازه استقلال ایجاد کنند، شاید اگر گل سوم را دریافت نمی کردیم، می توانستیم نتیجه مسابقه را تغییر دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با تقدیر از شاگردانش که با اختلافی اندک نتیجه دیدار با استقلال را واگذار کردند، گفت: بازی خوبی را مقابل تیم استقلال به نمایش گذاشتیم. در این بازی استقلال با تجربه‌تر از تیم ما بود و با بهره گیری از این فاکتور به پیروزی رسید.

مدیرروستا در خصوص مشکلات و ضعف گلزنی تیمش گفت: مهاجمان ما زحمات زیادی را متحمل می شوند و با وجود تمرینات زیاد توفیقی در گلزنی ندارند. شاید اگر فرصت‌های گلی که در طول فصل نصیب مهاجمان پاس شده است به ثمر می رسید، امروز تیم ما در یکی از رتبه‌های اول تا چهارم جدول جای داشت.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال ایران مهاجمان خونسرد که بتوانند از فرصتهای گلزنی استفاده کنند، کم داریم، گفت: از

استقلال

تماشاگران همدانی تشکر می کنم که با حضور خود در ورزشگاه امروز مایه دلگرمی بودند.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان در خصوص شایعه برکناریش از سمت سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه گفت: من این شایعه را امروز از زبان شما می شنوم. اگر قرار به اخراج بود که مسئولان باشگاه به من عنوان می کردند. متاسفانه از ابتدای فصل تا به امروز عده‌ای به دنبال اخراج من از تیم پاس هستند. با این حال اگر بدانم در تیم پاس مرا نمی خواهند با کمال میل از این تیم جدا می شوم و می روم. امسال قصد نداشتم در همدان مربیگری کنم اما به خاطر علاقه به استاندار همدان و آقای ملاحی به همکاری خود با باشگاه پاس ادامه دادم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و پاس همدان در هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز جمعه با پیروزی 3 بر 2 استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

نتیجه سایر دیدار ها در روز جمعه :

شهرداری تبریز 0 - 4 فولاد

ملوان 0 - 1 صبای‌قم

پاس 2 - 3 استقلال

شنبه 13 آذر ، ساعت 15

شاهین  -  نفت تهران

راه‌آهن  -  مس

صنعت نفت  -  تراکتور‌سازی

پرسپولیس  -  پیكان

سایپا  -  سپاهان

ذوب‌آهن  -  استیل‌آذین

منبع:خبرگزاری مهر

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی