تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم ابراز امیدواری کردند؛ مداحان با اشعاری متناسب با شأن مکتب امام حسین و ائمه (علیهم السلام) به تعظیم شعائر بپردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مداحی از نگاه آیت‌الله العظمی مکارم

حضرت آیت‌الله مکارم ابراز امیدواری کردند؛ مداحان با اشعاری متناسب با شأن مکتب امام حسین و ائمه (علیهم السلام) به تعظیم شعائر بپردازند.

آیت الله مکارم

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پیامی به همایش آیین دلبری (نکوداشت مرحوم حاج ملاحسین مولوی، مداح اهل بیت (علیهم السلام) که مشروح آن در ذیل می آید، از مداحان خواستند، هدایت‌گر جوانان باشند.

بسم الله الرحمن الرحیم

در طول تاریخ مداحان اهل بیت (علیهم السلام) خدمات مهم فرهنگی به این مکتب انسان ساز کرده اند و گاه شعری یا قصیده‌ای از آنان موجی از انزجار نسبت به دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) ایجاد کرده، موجی که فراتر از زمان و مکان بوده است. امروز نیز بحمدالله مداحان بسیار خوبی وجود دارند که با اشعار شیوا و پرمعنای خود به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) خدمت کرده و شعائر حسینی را تعظیم می دارند.

مرحوم مولوی یکی از پیشکسوتان این گروه است. ایشان قبل از انقلاب با مداحی شجاعانه خود برنامه های مهمی اجرا کرده و شاگردان مبرز خوبی تربیت نمود؛ یادش گرامی و برنامه اش پررهرو باد.

امیدواریم مداحان عزیز نیز امروز تلاش کنند با اشعاری که در خور مکتب امام حسین و ائمه هدی (علیهم السلام) است به تعظیم این شعائر بپردازند و مخصوصاً هدایت‌گر جوانان باشند.

خداوند به همه شما عزیزان که در این بزرگداشت شرکت کرده اید و به دست اندرکاران اجر و پاداش فراوان عنایت کند و این افتخار را از شما سلب نکند.

و السلام علیکم و رحمةالله و برکاته.