تبیان، دستیار زندگی
تعجب نكنید. فكر نكنید معضل چاقی فقط گریبانگیر انسان ها شده، بلكه بسیاری از حیوانات حتی همین گربه هایی كه هر روزه در كوچه ها و خیابان ها پرسه می زنند نیز به این درد دچارند. به هر حال دنیای عجیبی است. خیلی ها هستند كه برای خور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه مرفهان بی درد: چگونه گربه مان را لاغر کنیم؟!

تعجب نكنید. فكر نكنید معضل چاقی فقط گریبانگیر انسان ها شده، بلكه بسیاری از حیوانات حتی همین گربه هایی كه هر روزه در كوچه ها و خیابان ها پرسه می زنند نیز به این درد دچارند. به هر حال دنیای عجیبی است. خیلی ها هستند كه برای خوردن یك تكه نان لحظه شماری می كنند و خیلی ها هم...

نمی خواهیم وارد این بحث شویم، فقط می خواهیم به این نكته اشاره كنیم كه بسیاری از افراد درصدد برآمده اند تا برای مشكلات چاقی حیوانات راه چاره ای پیدا كنند. در این راستا، محققان آمریكایی روش هایی ارائه داده اند تا از این طریق صاحبان گربه ها بتوانند اندام حیواناتشان را متناسب كنند! البته به گربه های كوچه و خیابان توصیه می كنیم كه به كار و فعالیت عادی خود ادامه دهند چون این روش ها شامل حال آنها نمی شود!

1 - در درجه اول خاطر نشان كنیم كه روش های لاغری برای گربه ها كمی متفاوت با سگ هاست، چرا كه سگ ها با كمی پیاده روی می توانند میزان قابل توجهی از وزن خود را كاهش دهند اما گربه ها نیاز به تلاش بیشتر و راه های مكمل دیگری هم دارند.

2 - اصولا گربه ها موجودات تنبلی هستند و بیشتر تمایل دارند در گوشه ای كز كنند و به استراحت خود ادامه دهند. این امر برای آن دسته از گربه هایی كه خانگی هستند بیشتر نمود پیدا می كند، چراكه آنها حتی برای خوردن غذا هم نیاز ندارند تا از جای خود بلند شوند!

3 - مرحله اول این است كهبا گربه خود بازی كنید. اسباب بازی های تعاملی برایش بخرید و او را مجبور كنید كه همراه شما بازی كند. مثلاً یك ماهی پلاستیكی را به یك نخ ببندید و آن را روی زمین بكشید تا گربه تنبل مجبور شود برای گرفتن ماهی كمی بدود.

4 - مرتب به او خوراكی ندهید. توجه داشته باشید كه این حیوان فقط به دو وعده غذایی - ترجیحا صبح ها و عصرها- نیاز دارند، خارج از این دو وعده فقط او را چاق می كند.

5 - ظرف غذا را جلوی دستش نگذارید. آن را در گوشه ای دورتر قرار دهید تا گربه تان مجبور شود برای خوردن غذایش كمی راه برود.

6 - او را به تحرك وا دارید. مجبورش كنید كه از صندلی ای كه كنار پنجره گذاشته اید بالا رود و بیرون را تماشا كند.

7 - و در نهایت این كه، صبور باشید. زیرا كاهش وزن در گربه ها بسیار كند است و با گذشت هفته ها صورت می گیرد.

روزنامه هموطن سلام

لینک های مرتبط

سایر اخبار عجیب و غریب