تبیان، دستیار زندگی
گزیده اشعار عطار گزیده‌هایی از منطق‌الطیر، دیوان غزلیات، تذكرة‌الاولیا، الهی‌نامه و اسرارنامه و با شرح و تحلیل این اشعار را شامل می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشعار عطار خلاصه شد

عطار نیشابوری

"گزیده اشعار عطار نیشابوری" کتاب دیگری از مجموعه 120 جلدی "گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران" است که به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش ایبنا، پس از انتشار سه کتاب «گزیده تحلیلی- تشریحی شاهنامه فردوسی»، «گزیده آثار مولانا» و «گزیده دیوان سعدی»، «گزیده اشعار عطار» با تلخیص، شرح و تحلیل اسدالله بقایی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

بقایی درباره انتخاب گزیده آثار عطار گفت: «گزیده اشعار عطار» گزیده‌هایی از منطق‌الطیر، دیوان غزلیات، تذكرة‌الاولیا، الهی‌نامه و اسرارنامه و با شرح و تحلیل این اشعار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: نسخه اصلی این آثار حجم زیادی دارد و ممکن است جوانان کمتر این آثار را مطالعه کنند. اما مجموعه «گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران» كه در قطع پالتویی و 239 صفحه‌ای منتشر شده است، می‌تواند مجموعه‌ای كوچک و جذاب باشد و مخاطب را به مطالعه كتاب ترغیب كند.

بقایی افزود: به عنوان مثال كتاب «منطق‌الطیر» در 40 صفحه خلاصه شده است و داستان شیخ صنعان كه حجمی در حدود 50 صفحه داشت تنها در چند صفحه ارائه شده است، بدون آن‌كه از محتوای داستان كاسته شود.

این کتاب با انتخاب، شرح و تحلیل اسدالله بقایی در 239 صفحه، قطع پالتویی در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 3500 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


سرخی من از تو

سرخی من از تو

همچنین کتاب «مهر» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های جوانان و با عنوان «سرخی من از تو» به تازگی از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

پیش از این دو مجموعه «مهر» با عنوان «بعدازظهر همه جمعه‌ها» و «بختک» به همت کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی منتشر شده بود و به تازگی جلد سوم از این مجموعه با نام «سرخی من از تو» به چاپ رسیده است.

«مهر» به صورت سالانه، شامل مجموعه داستان جوانان از سوی کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی منتشر می‌شود و معرف داستان‌نویسان مستعد جوان و تواناست.

دفترهای آفرینش‌های ادبی مراکز استانی حوزه هنری، گزیده‌ای از آثار خود را به کارگاه تحویل می‌دهند و پس از کارشناسی‌های صورت گرفته، بخشی از این آثار در کتاب «مهر» به چاپ می‌رسد.

سرخی من از تو، سیاه و سفید، یک تکه کیک، شانه، و درخت‌ها ها‌ی‌های گریه می‌کردند، امروز که بیست نشدم، شب- سگ- آدم، پنجمی، بیگ‌با به، چُوباز، کفتر حضرتی، نقطه پایان، شوق شکار، پرستویی بر دار، گذر، روزی می‌روی، خاله بی‌بی، شب بوف، بوی آرامش، اتاق سفید، کمین، مورچه‌های قندان نیمه‌خالی و حدیث شهر سوخته، نام داستان‌های این كتابند.

این کتاب در 204 صفحه، دو هزار و 500 نسخه و با قیمت سه هزار و 500 تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی