تبیان، دستیار زندگی
خوشبختانه با احداث پل جوادیه که 6 هزار متر از تملک های آن در منطقه 11 صورت گرفته است و همچنین تونل توحید، بخش قابل توجهی از معضل ترافیک منطقه مرتفع و ترددها در این مسیر تسهیل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح111 پروژه منطقه11

خانی

بخش سیاسی- بنا به گزارش خبرنگار تبیان شهردار منطقه 11 از افتتاح 111 پروژه عمرانی، اجتماعی، خدمات شهری وترافیکی در این منطقه در روز شنبه 13 آذرماه خبر داد.

دکتر علی اصغر خانی در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: در مجموع برای احداث این پروژه ها حدود 140 میلیارد تومان هزینه شده است که این مهم با استفاده مهندسی ارزشی محقق شده است تا در صرف هزینه ها در حد ممکن صرفه جویی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بوستان جلالی یکی از مهمترین پروژه ها از مجموع 111 پروژه در دست بهره برداری است که در بزرگراه نواب بعد از پل حق شناس در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده است گفت: با توجه به کمبود فضاهای سبز در منطقه این پروژه از اهمیت ویژه برخوردار است و همچنین سرانه فضای سبز را در محدوده بزرگراه نواب که از بافت فشرده مسکونی و تجاری برخوردار است افزایش می دهد.

شهردار منطقه11 ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 20 بورس لوازم مختلف کشور در این منطقه واقع شده و از سراسر کشور به این بورس ها مراجعه می شود، منطقه 11 در طی روز 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما در طی شب این میزان به 500 هزار نفر می رسد.

خانی تصریح کرد: به دلیل اینکه منطقه 11 از قدیمی ترین و اصیل ترین مناطق شهر تهران است ضمن فشردگی بافت های مسکونی ، در مجموع 11 درصد از بافت های فرسوده شهر نیز در این منطقه واقع شده است.

وی افزود: برای نوسازی بافت های فرسوده تدابیری اندیشیده شده است که سبب استقابل پیمانکاران و شهروندان برای از نوسازی بافت های فرسوده شده است.

شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد: شهرداری تهران برای آنکه روند نوسازی بافتهای فرسوده را تسهیل کرده و سرعت بخشد، برای ساخت و ساز بافت های فرسوده تا 4 طبقه هزینه ای توسط شهرداری دریافت نمی شود و همچنین تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تجمیع و ساخت بافت های فرسوده ریز دانه مورد تاکید و حمایت شهرداری است گفت: در این راستا پروژه تجمیع 17 پلاک در محله عباسی در دست اجراست که متراژ این املاک از 25 تا 60 متر بوده است.

پل جوادیه

خانی در ادامه مجموعه ورزشی و پذیرایی یاران را از دیگر پروژه های تکمیل شده و آماده بهره برداری دانست و گفت: این مجموعه که در بزرگراه نواب صفوی در خیابان جوانمرد واقع شده است دارای امکاناتی مانند سالن بدنسازی، سالن ورزش های رزمی، پینگ پونگ،استخر، سونا، جکوزی، سالن کشتی، تالار پذیرایی و همچنین پارکینگ است که امیدواریم این مجموعه بتوانند تا حدی پاسخ گوی برخی از نیازها ساکنین این محدوده پرجمعیت باشد.

وی همچنین در موردپل جوادیه که اخیرا در این منطقه بهره برداری رسیده است گفت: خوشبختانه با احداث پل جوادیه که 6 هزار متر از تملک های آن در منطقه 11 صورت گرفته است و همچنین تونل توحید، بخش قابل توجهی از معضل ترافیک منطقه مرتفع و ترددها در این مسیر تسهیل شده است.

شهردار منطقه 11، بهسازی و پیاده راه سازی میدان حسن آباد و پیاده راه سازی خیابان جمهوری و کارگر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این منطقه اعلام کرد وگفت:میدان حسن آباد از میدان های تاریخی شهر تهران است که در بهسازی این میدان تلاش شده شکل و سیمای آن را به ترکیب و سبک اولیه آن درآوریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه 11 مجموعا حدود 150 مسجد و حسینیه وجود دارد که قدمت برخی از آنها بیش از 100 سال است و ما اقدامات گسترده ای را برای بهسازی و بازسازی این مساجد در دست اجرا داریم چنانچه 37 مسجد و حسینه را مورد بازسازی قرار داده ایم.

تنظیم:مسلم حقیقی