تبیان، دستیار زندگی
اگر می خواهیم به سرچشمه اصیل و واقعی دست یابیم قطعا باید توجه داشته باشیم که سرچشمه آن حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرچشمه هنر اصیل در حوزه علمیه است
هنر ،دین ،رسانه ،حوزه،موسوی مقدم

اگر می خواهیم به سرچشمه اصیل و واقعی دست یابیم قطعا باید توجه داشته باشیم که سرچشمه آن حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم است

قائم مقام سازمان صدا و سیما، با تاکید بر اینکه خاستگاه اصلی هنر باید در حوزه های علمیه رقم بخورد گفت: مسیر صحیح هنری مسیری است که سرچشمه از معارف الهی بگیرد و حوزه علمیه می تواند مشکل بسیاری از عرصه های دچار چالش شده را حل کند.

حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی که در دانشکده صدا و سیما قم برگزار شد، با بیان اینکه هنرمند واقعی خداوند تبارک و تعالی است ابراز داشت: هنر زبان گویای معرفی آیات و نشانه های الهی است.

وی با اشاره به تفاوت های هنر غربی و اسلامی تاکید کرد: از جمله مظلومیت های هنر در قرن بیستم این است که هنر از محور اصلی خود خارج شده است وتنها در جهت مادیان حرکت می کند و این مساله موجب تنزل شان هنر واقعی شده است.

حجت ا الاسلام موسوی مقدم تصریح کرد: بزرگ ترین خیانت و جنایت فرهنگ مبتذل غرب به ساحت هنر این است که شان هنر را به قدری تنزل داده و در جایگاهی قرار داده است که امروز نمی شود از هنر اصیل سخن گفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی اندیشمندان غربی از صدا و تصویر به خصوص رسانه های تصویری تعریفی ارائه داده اند که انسان شرم دارد بیان کند و به این تعریف از کارکرد رسانه  نتها عمل می شود بلکه آن را تئوریزه و دارای فلسفه هم  کرده اند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه گستره هنر بسیار وسیع است، تصریح کرد: هنر در سیاست و اخلاق می تواند بسیار مؤثر باشد و اگر هنر در جهت ترویج مبانی قرار گیرد می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی از حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه اصلی هنر یاد و تاکید کرد:اگر می خواهیم به سرچشمه اصیل و واقعی دست یابیم قطعا باید توجه داشته باشیم که سرچشمه آن حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام موسوی مقدم بیان داشت: حوزه علمیه قم می تواند بسیاری از حوزه هایی که دچار چالش شده را حل کند و برای آن راه چاره و علاج معرفی و زوایای پنهان و تاریک را برای هنرمندان باز کند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در وانفسای هنر امروزی می تواند هنر اصیل و واقعی را در منظر عموم جهانیان قرار دهد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود، راه اندازی و تاسیس دانشکده صدا و سیمای قم را اقدامی ارزنده و خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه در بخش های مختلف این دانشکده موفقیت های بسیار خوبی را کسب کرده است و فارغ التحصیلان آن باید افق های جدیدی را پیش روی هنرمندان بگشایند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و اصیل ابراز داشت: برخی ها می خواهند با غوغاسالاری هنرمندان متعهد را منفعل کنند که اگر این مساله اتفاق بیفتد خسران و آسیب های بسیاری را به همراه خواهد داشت