تبیان، دستیار زندگی
فیلم ها، و به عبارت بهتر ضد فیلم هایی ساخته شده اند که با رندی تمام، پایان جهان و به نوعی آخرالزمان را هدف قرار داده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند ضدفیلم درباره آخرالزمان 2012

2012

چند سالی است که منونایت ها و فراماسونرها وصهیونیست ها تبلیغات جدیدی درباره وقوع آخرالزمان در سال های مختلف راه انداخته اند و از این رهگذر، با حاکم کردن فضای آخرالزمانی و نظامی گری بر جهان به منافع سیاسی و اقتصادی خود می رسند. مثلا آنها دولت آمریکا را مجبور می کنند که از شرکت های صهیونیستی اسلحه سازی در آمریکا و سایر کشورها خریدهای میلیاردی داشته باشد. تا کنون در سایت های منونایت ها وفراماسونرها و صهیونیست های یهودی و مسیحی، پیشگویی های متعد آخرالزمانی درباره سالهای 1966، 1999، 2000، 2006،‏2009 شده است و دروغ از آب درآمده است، البته توانسته اند برخی مردم غافل و جوگیر آمریکا و جهان را فریب دهند و جنگ عراق و افغانستان را به اصطلاح خودشان توجیه کنند ولی ما هرگز نباید تسلیم کارخانه فیلم سازی هالیوود شویم.

 نقدفیلم قیامت(رستاخیز)سال2012:‏ 2012 doomsday،

نویسنده:نیومای سلفمن، کارگردان:نیک اور هارت، بازیگران:کلیف دیانگ،دیال میدکیف،آمی دولنز،دنی نیسون،جاشا لی،سارا تامکو

شرح: ماجرا از آنجایی شروع می شود که گروهی محقق به یک معبد در مکزیک وارد می شوند و علامت صلیبی از طلا را کشف میکنند و همزمان با این حادثه دختر یکی هیئتهای معتبر علمی در یکی از شهرهای مکزیک است و از طرفی دیگر دختری امدادگر و مرتد را نشان میدهد که باوری به اعتقادات مذهبی ندارد. جهان از بعد از کشف آن صلیب به هم میخورد و دچار به هم ریختگی هوایی و زمینی خاصی میشود و اعتقاد همه بر این است که روز قیامت نزدیک است . سرانجام چند نفر نام برده به گونه ای به هم متصل میشوند و در معبدی که صلیب کشف شده بود به هم میرسند و این نکته را در می یابند که اینها برگزیدگانی هستند از سوی خداوند که میتوانند زمین را نجات دهند و از روز قیامت جلوگیری کند . در این میان پیامبری جدید نیز در معبد به دنیا می آید.

مستند علمی و جالبی در مورد پیشگویی های نوستراداموس و تقویم مایاها ونقاشی های نوستراداموس در کتاب گمشده او... در این فیلم با بررسی وضعیت جهان و مشکلات به وجود آمده اقتصادی ، جوی ، جنگها و بیماریها، زلزله های متعدد، سیل و طوفانهای سهمگین... 2012 سالی وحشتناک و آخر جهان خوانده می شود...

نقد: اصول ساخت فیلم مذهبی نیازمند تحقیق و تفحص خاصی است مخصوصا اگر موضوع مورد نظر ما امر خطیر قیامت باشد که بیش از هر دینی در دین مبین اسلام یاد آور شده است . این فیلم از لحاظ یاد آوری قیامت مورد تقدیر است ولی از این نظر که نویسنده این امر الهی را با داستانی از خود پرورانده شدیدا مورد بازخواست قرار میگیرد . اگر آخر فیلم اشاره به دنیا آمدن منجی موعود دارد پس آوردن صلیب که مظهر مسیحیت فعلی است غلط بوده چون در اناجیل چهار گانه تنها انجیل بارنابا هست که به چنین مسئله ای به طور کامل میپردازد و مسیحیان این انجیل را باطل و دست نوشته یک مسلمان میدانند. پس با این اوصاف نمی توان گفت که هدف نویسنده باورهای یهودیت است چون یهودیان منجی آخرت را مسیح میدانند. پس به نظر من این فیلم فقط از لحاظ حرفه فیلم سازی ارزش دیدن دارد و هیچ گونه ارزش محتوایی خاصی ندارد جز کفر به خداوند (اشاره به سکانس آخر فیلم و به دنیا آمدن پیغمبر جدید)

***

مستند نوستراداموس 2012:

مستند علمی و جالبی در مورد پیشگویی های نوستراداموس و تقویم مایاها ونقاشی های نوستراداموس در کتاب گمشده او... در این فیلم با بررسی وضعیت جهان و مشکلات به وجود آمده اقتصادی ، جوی ، جنگها و بیماریها، زلزله های متعدد، سیل و طوفانهای سهمگین... 2012 سالی وحشتناک و آخر جهان خوانده می شود... در نهایت بایستی عرض کنم ...تنها خداوند مهربان زمان دقیق هر واقعه و اتفاقی رو می داند و به غیر او کسی توانایی تشخیص زمان وقوع امری رو ندارد... زمان ظهور منجی یا زمان قیامت و پایان دنیا فقط و فقط در اختیار و اراده خداست و کسی قادر نیست بر خداوند پیشی بگیره...

***

نام فیلم 2012، سبک فیلم Action, Thriller, Sci-fi، تاریخ نمایش11/13/2009

سایت فیلم whowillsurvive2012.com، سازنده Columbia TriStar Motion Picture Group

کارگردان Roland Emmerich، بازیگران John Cusack Jackson Curtis  ، Amanda Peet Kate Curtis، Chiwetel Ejiofor Adrian Helmsley

نویسنده Roland Emmerich ، Harald Kloser

یک فرضیه میگوید که ما انسان ها فقط تا دو سال و ده ماه دیگر زنده هستیم. اخیراً فیلم سازان هالیوودی روی سال 2012 تمرکز زیادی کرده اند و فیلم 2012 تازه ترین و سنگین ترین مانور آنها روی این مسئله است، دلیلش را هم می توان در یک فیلم ( البته یک فیلم مستند مانند، مانند فیلم راز Secret ) به نام نوسترا داموس 2012 (Nostradamus 2012) ساخت سال 2009 یافت.  در فیلم نوستراداموس اساتید و محققان فرهنگ ها و ادیان قدیمی در مورد وقوع فاجعه ای در سال 2012 خبر میدهند، اولین کسی که برای اولین بار پیشگویی چنین فاجعه ای ( یک چیزی مثل قیامت ) را ارائه کرده پیشگویی به نام نوستراداموس بوده که بر پایه شواهد خود 21 دسامبر 2012 را شروع آخرین روز های باقی مانده بر روی کره زمین می داند و بیان کرده که در این موقع یخ های قطب آب شده و تمامی فجایع ( سونامی، زلزله، سوپر آتشفشان ها و... ) باهم بر سر کره زمین نازل خواهند شد.

در این روز خورشید در مرکز کهکشان راه شیری قرار می گیرد که این پدیده نادر نجومی هر 26،000 هزار سال یک بار اتفاق می افتد. خوب گذشته از این بحث ها به فیلم 2012 می رسیم.  قبلا هیچ اتفاقی در تاریخ مثل این مسئله قابل توجه نبوده چرا که در فرهنگ های مختلف مثل هند، مصر و مایان ها و بیشتر ادیان، دانشمندان و دولت ها به این مسئله و حوادثی که در این روز رخ خواهند داد این چنین شدید اشاره نشده بود. تقویم باستانی مایاها با تمام فرضیات و پیشگویی های خودش 21 دسامبر 2012 را آخر الزمان معرفی می کند.

این تقویم که در هزاران سال اختراع شده تنها تا سال 2012 ادامه دارد و این سال را زمان فوت زمین نامیده اند، هسته زمین به دلیل ناپایداری نوترینو ها که توسط تشعشعات خورشیدی به طور فزاینده ای به جنب و جوش افتاده اند به نقطه بی ثباتی نزدیک می شود. از نشانه های اولیه این وضعیت مشاهده  گسیختگی های ناگهانی در پوسته زمین، که به نام زمین لرزه های بی ضرر بیان خواهند شد. حال این فیلم دست به پیش نمایشی از این تاریخ میزند و بازیگران نامداری چون John Cusack ( بازیگر فیلم به یاد ماندی هویت Identity این بار در نقش Jackson Curtis ) و Amanda Peet ( Kate Curtis ) نشان میدهد که در این سال ممکن است چه اتفاقاتی بیافتد

در فیلم 2012 تماشاچیان با حماسه فاجعه وار جدیدی از کارگردان Roland Emmerich ( کارگردان و تهیه کننده ی: (2008) 10,000 B.C (2004) The Day After Tomorrow، (1998) Godzilla، (1996)Independence Day ، (1992) Universal Soldier (تنها کارگردان) و چندین عنوان مطرح دیگر ) روبرو هستند که در آن صحنه هایی را مشاهده میکنند که کمتر کسی توانسته روی پرده ی سینما چنین چیزی را خلق کند.  همان طور که از نام Emmerich نمایان است این بار هم حتما با یک

ژانر فاجعه ای عالی همانند فیلم های قبلی اش سر و کار داریم.

و اما دلیل نبود داستان کلی فیلم در این نوشته این است که ظاهراً تهیه کننده به دلیل اینکه داستان این فیلم می تواند روی زندگی افراد حداقل تا دو سال و ده ماه دیگر تاثیر بگذارد از ارائه داستان کلی فیلم برای سایت های تخصصی سینما خودداری کرده  تا بیننده بیشتری را به سالن ها بکشاند و پول خوبی نصیبش شود چرا که سر و صدای زیادی نیز از همان ابتدای سال 2009 به پا خواست و نام این فیلم در بین 15 فیلم برتر امسال معرفی شده، هر چند به نظر من می تواند بین 5 فیلم نیز قرار گیرد.

بررسی فیلم های ساخته شده در مورد 2012:

تریلر افسانه علمی «2012» به کارگردانی رولند امریش در اولین هفته اکران در دنیا 225‌ میلیون دلار فروخت و یک رکورد جهانی به جای گذاشت. از این میزان فروش 160‌میلیون دلار آن در 12685 سینما در 105 کشور و 65‌میلیون دلار دیگر در 3404 سینما در آمریکای شمالی حاصل شد. به این ترتیب «2012» در فهرست بهترین فروش‌ افتتاحیه فیلم‌ها در سطح بین‌المللی در رده پنجم قرار گرفت و بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم غیردنباله‌ای در سطح جهانی را رقم زد.

2012

«2012» را استودیو سونی به بازار عرضه کرده و با توجه به بودجه 200‌میلیون دلاری فیلم و‌میلیون‌ها دلار دیگری که برای تبلیغات هزینه شده، میزان فروش افتتاحیه فیلم برای مسئولان سونی اهمیت زیادی داشت. جان کیوساک، تندی نیوتن، چیوتل جیوفور، آماندا پیت، وودی هارلسن، الیور پلات و دنی گلاور در فیلم آخرالزمانی «2012» بازی می‌کنند که عنوان آن به آخرین روزهای تمدن بشری برابر با یک تقویم باستانی مایایی اشاره دارد. کیوساک به نقش یک محقق ظاهر می‌شود که پس از وقوع یک فاجعه در زمین‌ و در حالی که بشریت در آستانه نابودی است، رهبری گروهی از بازماندگان را به عهده می‌گیرد. امریش 53 ساله به خاطر ساخت فیلم‌های پرهزینه در ژانر فاجعه شهرت دارد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «روز استقلال»، «گودزیلا» و «روز پس از فردا» اشاره کرد.

«2012» را استودیو سونی به بازار عرضه کرده و با توجه به بودجه 200‌میلیون دلاری فیلم و‌میلیون‌ها دلار دیگری که برای تبلیغات هزینه شده، میزان فروش افتتاحیه فیلم برای مسئولان سونی اهمیت زیادی داشت. جان کیوساک، تندی نیوتن، چیوتل جیوفور، آماندا پیت، وودی هارلسن، الیور پلات و دنی گلاور در فیلم آخرالزمانی «2012» بازی می‌کنند که عنوان آن به آخرین روزهای تمدن بشری برابر با یک تقویم باستانی مایایی اشاره دارد.

این فیلم یک دیدگاه نه چندان دینی را عرضه می کند و در یکی از صحنه های فیلم هم به وضوح نشان می دهد:  (( دوربین کاتولیک ها را نشان می دهد که در واتیکان در حال عبادت هستند که ناگهان آب از سقف کلیسا و از وسط یک نقاشی دینی که اتصال خدا و آدم را نشان می دهد درست از محل اتصال انگشت آدم و خدا به هم فرو می ریزد ... و در جایی دیگر معبد بوداییان هم به شکلی مشابه در هم می شکند.))

این فیلم با فاصله کمی از فیلم آخرالزّمانی «Nowing» ساخته و اکران شده است. فیلمی که همین یکی دو ماهه اخیر به نمایش درآمد که ماجرای عروج نو تولد یافته‌های مسیحیان پروتستان قبل از ظهور حضرت مسیح و بازگشتشان به زمین پس از واقعه آرمگدون را به نمایش می‌گذاشت. این سلسله سر دراز دارد و درازای ساخت این آثار احتمالاً به جاری بودن موضوع آخرالزّمان گرایی و مفتوح بودن پرونده این موضوع نزد سران پشت پرده تأسیس نظم نوین جهانی و مقابله کننده با جریانات پر قدرت فرهنگی و تمدنی دینی در شرق اسلامی باز می‌گردد.

سینمای غرب، موضوعات مطلوب استراتژیست‌های غربی و مردان عرصه سیاست را تازه و داغ نگه می‌دارد. پیش از این هم با همین عنوان «2012 روز قیامت» فیلمی ساخته شد به پیش‌بینی‌های انجیلی‌ها درباره واقعه آرمگدون برمی‌گردد. منابع دیگری هم از وقوع حوادثی بزرگ و غیر قابل تصوّر طی سال‌های نزدیک و آینده خبر داده‌اند. چند سال پیش و در آستانه قرن جدید، وقتی که از طریق مطالعات ژنتیک در یک مرکز آمریکایی گوساله سرخ مویی به دنیا آمد، آقای ریچارد لندز، استاد هزاره شناسی و آخرالزّمان‌گرای دانشگاه بوستن در آمریکا اعلام کرد: «به دنیا آمدن این گوساله همان چیزی است که انتظار آن را می‌کشیدیم. حالا می‌توانیم جنگ آخرالزّمانی را آغاز کنیم».

این خبر جدید را هم بی‌ربط با سایر اخبار نمی‌توان ارزیابی کرد.

طی روزهای گذشته، خبری با عنوان «تولد دجال آخرالزمان» از به دنیا آمدن کودکی عجیب الخلقه در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان خبر داد. کودکی که تنها یک چشم دارد و چشم سمت چپش روی پیشانیش قرار گرفته است. در این اخبار تلاش شده این کودک، دجال، فتنة آخرالزّمان معرفی شود. 3 خبر را منابع اسرائیلی منتشر ساخته‌اند. آنها سعی کرده‌اند این نوزاد را یهودی و منطبق با اخبار دجال در کتب دین اسلامی و مسیحی معرفی کنند.

خبرنگار البرز در پیگیری بعدی اعلام کرده است که این نوزاد در چین به دنیا آمده و سپس توسط یک صهیونیست به مبلغ کلانی خریداری و به فلسطین اشغالی منتقل شده است. آگاهی اشرار یهود و سران سازمان‌های مخفی که سر در پی تأسیس حکومت جهانی شیطانی از اخبار آخرالزمانی مندرج در منابع اسلامی و مسیحی باعث بوده تا آنان، که هیچ گونه اعتقادی به دین و دینداری، معاد و اخلاق ندارند، از سال‌ها قبل دست در کار تدارک یک سناریو وارد کنند. در این سناریو، سعی می‌کنند، عناصر مذکور در اخبار آخرالزمانی، تحریف شده و به صورت مصنوعی و جعلی چنان کنار هم قرار داده شوند که حقیقی جلوه کند. در واقع آنها در حال تدارک جعلی حادثه آخرالزّمانی ظهورند.

خروج دجال بزرگترین فتنة آخرالزمانی است و از آغاز آفرینش آدم تا قیامت کبرا فتنه‌ای به مانند آن نخواهد بود. اما از همین رو در روایات، تأکید شده که از شر آن باید به خدا پناه برد. در میان مسیحیان و پیروان مذاهب عامه و اهل سنت بیش از منابع شیعی از خروج دجال و کیفیت و کمیت عمل او سخن به میان آمده است.


منبع: خریدآنلاین

گروه سینما و تلویزیون تبیان