تبیان، دستیار زندگی
ام.دی‌ماوس می‌تواند زمانی که دارید با رایانه کار می‌کنید، فشار خون شما را اندازه بگیرد، اطلاعات را به یک نرم‌افزار اختصاصی بدهد و هم‌زمان به آدرس الکترونیکی پزشک یا کادر درمانی ارسال کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از ماوس خود ضربان قلبتان را بگیرید

بر اساس تحقیقات محققان آمریکایی این کشور نیاز دارد که تمامی شهروندانش بتوانند یک دستگاه تشخیص میزان ضربان و نوار قلب در خانه داشته باشند زیرا بیش از 74.5 میلیون آمریکایی بزرگسال از مشکلات قلبی رنج می برند.

از ماوس خود ضربان قلبتان را بگیرید

بر اساس تحقیقات محققان آمریکایی این کشور نیاز دارد که تمامی شهروندانش بتوانند یک دستگاه تشخیص میزان ضربان و نوار قلب در خانه داشته باشند.

استفاده از ماوسی که همزمان با بالا و پایین کردن صفحه توسط اسکرول و کلیک بر روی لینک ها می تواند  فشار خون شما را سنجش کند در رفع این نوع از مشکلات بسیار موثر باشد، این ماوس MDMouse نام دارد قادر است پس از گرفتن فشار خون و ضربان قلب آن را به نرم‌افزارهای پزشکی بدهد و یا به آدرس الکترونیکی پزشک و یا بیمارستانی که از شما مراقبت می کند بفرستد و از بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی افراد جلوگیری نماید.

MDMouse یک ماوس کاملا کاربردی نوری است با ظرفیت ترابری یو اس بی یک دستگاه فشار خون. دستگاه های فشار خون معمولی از چرخش خون مثلا در بازو استفاده می کنند در حالی که این دستگاه فشار خون را از نوک انگشت می سنجد. به هر حال هنوز دقت این دستگاه کاملا مشخص نشده و آزمایشات در مورد میزان خطای آن ادامه دارد، همچنین اندازه گیری میزان فشارخون از راه چرخش در انگشت هنوز شک برانگیز است

این نرم‌افزار قابلیت ذخیره اطلاعات و تهیه نمودار را برای داده های قبلی و آنچه به اکنون می گیرد را داراست و همچنین قادر است با استفاده از پست الکترونیک نتایج را برای کادر پزشکی و مراکز درمانی ارسال کند.

به نقل از سایت gizmag ، این دستگاه کوچک قادر است به موس شما اضافه گردد و فرد حین کار با رایانه از آن استفاده کند. برای گرفتن فشار خون کافی است یکی از انگشت‌های کاربر بر روی حلقه این دستگاه قرار بگیرد تا پمپ کوچکی هوا را به درون کیسه هوا قرار داده و در بخش داخلی این حلقه بدمد. پس از آن یک حسگر فشار پمپ را قطع می‌کند و دقیقا مانند دیگر فشارسنج‌ها، فشار انقباضی و انبساطی فرد را اندازه خواهد گرفت که میزان فشار شما به طور معمول سنجیده گردد.

دستگاه های فشار خون معمولی از چرخش خون مثلا در بازو استفاده می کنند در حالی که این دستگاه فشار خون را از نوک انگشت می سنجد

برای انجام این فرایند، پس از توقف عمل پمپ، فشار روی انگشت آرام‌آرام کم می‌شود تا حسگرها ضربان شریانی فرد را تشخیص دهند. این عدد فشار انقباضی فرد و  یا به بیان خودمان حد بالای فشار خون او را نشان خواهد داد. پس از آن کاهش فشار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دیگر ضربانی ثبت نشود، این عدد فشار انبساطی= یا حد پایین فشار خون است.

در نهایت این اعداد به وسیله یک برنامه نرم‌افزاری تعیین شده و نمایش داده خواهند شد. این نرم‌افزار قابلیت ذخیره اطلاعات و تهیه نمودار را برای داده های قبلی و آنچه به اکنون می گیرد را داراست و همچنین قادر است با استفاده از پست الکترونیک نتایج را برای کادر پزشکی و مراکز درمانی ارسال کند.

این حلقه فشارسنج یک دریچه کوچک تخلیه دارد که هوا را از کیسه داخلی آن خارج می‌کند

هنوز هم استفاده از فشارسنج‌های دیجیتال یا انواع ساده‌تر آن نسبت به این روش دقیق‌تر است اما این حلقه کوچک که هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده هم می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران رایانه یا افراد شاغل باشد.

منبع: http://www.gizmag.com/mdmouse-blood-pressure-monitor-optical-mouse/17075/

نوشته: فائزه سیدخاموشی