تبیان، دستیار زندگی
تا زمانیكه رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، لبنان نیز نیازمند مقاومت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها عامل بازدارنده،مقاومت است

دیدار مقام معظم رهبری با سعد حریری

بخش سیاسی- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای سعد حریری نخست وزیر لبنان و هیأت همراه، لبنان را كشوری مهم و خط مقدم مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی خواندند و تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران خواهان لبنانی آباد، سعادتمند، برجسته و پیشرو است.

ایشان با تأكید بر اینكه ایران از هیچ كمكی برای پیشرفت و آبادانی لبنان دریغ نخواهد كرد، افزودند: سعادتمندی مردم لبنان موجب خوشحالی ایران است، همانگونه كه رنج و محنت لبنان نیز باعث اندوه ایران خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مذاكرات انجام گرفته در تهران، خاطرنشان كردند: زمینه های تعمیق روابط دو كشور در عرصه های مختلف موجود است و این روابط، بخصوص در بخش های تجاری، عمرانی و سازندگی باید گسترش بیشتری یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه انگیزه های تجاوزطلبانه این رژیم غاصب افزودند: رژیم صهیونیستی اگر بتواند از بیروت و حتی طرابلس هم عبور خواهد كرد تا سوریه را محاصره كند اما تنها عامل بازدارنده رژیم غاصب اسرائیل، عامل مقاومت است.

ایشان با تأكید بر اینكه لبنان تنها كشور عربی است كه توانسته رژیم صهیونیستی را شكست دهد، خاطرنشان كردند: مقاومت تنها عاملی است كه دشمنان لبنان، توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارند، بنابراین باید قدر آن را دانست.

دیدار مقام معظم رهبری با سعد حریری

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تا زمانیكه رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، لبنان نیز نیازمند مقاومت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار خرسندی از روابط خوب آقای سعد حریری با آقای سیدحسن نصرالله و مسئولان مقاومت، تأكید كردند: این روابط باید بیش از پیش تقویت شود.

ایشان با تأكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران، از وحدت و استقلال لبنان حمایت می كند، افزودند: لبنان كشوری چند مذهبی است كه پیروان ادیان و فرق مختلف در طول سالیان متمادی با آرامش و همدلی در كنار یكدیگر زندگی كرده اند اما برخی به دنبال ایجاد تشنج و نزاع های مذهبی هستند كه باید در مقابل این انگیزه ها ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به دیدار چندین سال قبل مرحوم رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان با ایشان، تلاشهای وی را برای پیشرفت لبنان یادآور شدند.

در این دیدار كه آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای سعد حریری نخست وزیر لبنان با اظهار خرسندی از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ما، جمهوری اسلامی ایران را كشوری دوست و برادر برای لبنان می دانیم كه همواره در دوران سختی ها، یاور و كمك مردم لبنان بوده است.

وی افزود: دولت لبنان خواستار گسترش بیش از پیش روابط با ایران در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

نخست وزیر لبنان دولت این كشور را دولت وحدت ملی و متشكل از همه جناحها و گروههای مهم و تأثیرگذار لبنان خواند و خاطرنشان كرد: مهمترین هدف دولت لبنان، حفظ و تقویت وحدت ملی و حركت در چارچوب نقاط مشترك و مقاومت در مقابل تجاوز است.

آقای سعد حریری تأكید كرد: هرگونه اختلاف در لبنان به نفع اسرائیل خواهد بود.

منبع:

khamenei.ir

تنظیم:مسلم حقیقی