تبیان، دستیار زندگی
ز دست مورینیو هم کاری برنیامد. گواردیولا برای پنجمین بار رئال مادرید را شکست داد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکستی خاص برای آقای خاص

رئال - بارسلونا

از دست مورینیو هم کاری برنیامد. گواردیولا برای پنجمین بار رئال مادرید را شکست داد؛ آن هم شکستی تحقیر آمیز.

نخستین شکست کهکشانی‌ها در فصل 2011-2010 لیگا برابر آبی - اناری‌ها رقم خورد.روند پیروزی‌های پیاپی شاگردان مورینیو سرانجام در هفته‌ی سیزدهم لیگا با شکست سنگین 5 بر صفر مقابل رقیب سنتی‌شان قطع شد تا تنها خط تیره جدول رقابت‌ها هم حذف شود. تیم پایتخت نشین اسپانیا علاوه براز دست دادن ال کلاسیکو صدر جدول لیگا را هم از دست داد.

قوهای سپید مادرید در شرایطی پا به جهنم نوکمپ گذاشته بودند که در چهار دیدار قبلی که گواردیولا هدایت آبی و اناری‌ها را بر عهده داشت، بازنده از زمین خارج شده و این بار امیدوار بودند، با هدایت مورینیو به سریال شکست‌هایشان پایان دهند، اما حتی حضور این مربی متفکر و تاکتیکی روی نیمکت رئال مادرید سودی نبخشید و بارسلونا در پایان با 5 گل جدی ترین رقیبش را از پیش رو برداشت.

رئال - بارسلونا

بارسلونا از نیمه‌ی نخست برتری خود را بر حریف دیکته کرد. 75 درصد مالکیت توپ مقابل تیمی مانند رئال مادرید نشان از برتری تیم میزبان داشت.

شاگردان گواردیولا در همان دقایق ابتدایی بازی مزد برتری خود را گرفتند. پاس دقیق اینیستا، ژاوی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا نخستین گل بارسلونا به ثمر برسد.

8 دقیقه بعد حرکت نفوذی داوید ویا زمینه‌ساز گل دوم بارسلونا شد. پدرو در دهانه‌ی دروازه کار دشواری نداشت و دروازه‌ی خالی را گشود تا نیمه‌ی نخست با برتری 2 بر صفر کاتالانی‌ها به پایان برسد.

در نیمه‌ی دوم با وجود این که بارسلونا نتیجه‌ی لازم را گرفته بود باز هم توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه‌ی 55 پاس تودر مسی، ویا را در موقعیت تک به تک قرار داد و مهاجم پیشین والنسیا توپ را با تور دروازه آشنا کرد، هرچند به نظر می رسید ویا در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است.

حمله های بارسلونا همچنان ادامه داشت تا در دقیقه‌ی 58 بار دیگر همکاری مسی و ویا تکرار شد و مهاجم استوریایی بارسلونا اختلاف را به عدد 4 رساند.

رئال - بارسلونا

گواردیولا که نتیجه‌ی لازم را کسب کرده بود، بویان و جفرن را به زمین فرستاد و ژاوی و ویا را بیرون کشید، اما این پایان کار نبود. جفرن تازه وارد سانتر ارسالی بویان را به درون دروازه فرستاد تا شکست برای کهکشانی‌ها سنگین تر شود.

بازیکنان رئال مادرید که نتیجه را واگذار کرده بودند رو به خشونت آوردند و 7 کارت زرد دریافت کردند. سرخیو راموس هم به دلیل خطای عمد بر روی مسی از زمین مسابقه اخراج شد. والدس، مسی، ویا، پویول و ژاوی هم از بارسلونا کارت زرد دریافت کردند.

بارسلونا با پیروزی در ال کلاسیکو 34 امتیازی شد و در صدر جدول جای قوهای سپید را گرفت. رئال مادرید 32 امتیازی ماند و در مکان دوم قرار گرفت. ویارئال هم با 27 امتیاز رده‌ی سوم جدول را در اختیار دارد.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی