تبیان، دستیار زندگی
کریم باقری، كاپیتان تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فوتبال را رسما اعلام کرد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی آقا کریم از فوتبال

کریم باقری و هواداران

كریم باقری یكی از محبوبترین بازیكنان تاریخ فوتبال ایران هم‌زمان با هشتم آذر و بازی تاریخی با استرالیا از فوتبال خداحافظی كرد. او پس از هجده سال بازی در تیم‌های مختلف كفش‌هایش را آویخت.

به گزارش ایسنا، كریم باقری كاپیتان پرسپولیس اعلام كرد كه دیگر فوتبال بازی نخواهد كرد و تنها در تمرینات تیم پیشكسوتان حاضر خواهد شد.

كریم باقری پس از بازی ایران و برزیل نتوانست دیگر به تركیب اصلی پرسپولیس بازگردد و حتی حبیب كاشانی و علی دایی در كنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس اعلام كردند كه ترتیب برگزاری یك بازی دوستانه تحت عنوان بازی خداحافظی را در 24 دی برای او فراهم كرده‌اند اما باقری اعلام كرد كه هر زمان خودش احساس كند نمی‌تواند بازی كند از فوتبال خداحافظی می‌كند.

علی دایی هم گفت كه او در اندازه‌ای نیست كه بخواهد برای "آقاكریم" تصمیم‌گیری كند. با این حال با وجود تمام این اظهارنظرها و در شرایطی كه قرار بود باقری سه‌شنبه درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری كند، او یكشنبه شب اعلام كرد كه دیگر به میادین فوتبال بازنخواهد گشت.

باقری بازی در تیمی دیگر را هم منكر شده و گفته دلیلی برای ادامه بازی نمی‌ییند. او اعلام كرده تنها در تمرینات تیم پیشكسوتان حاضر خواهد شد.

باقری در اقدامی غیرحرفه‌ای پس از بازی با داماش در تمرینات پرسپولیس شركت نكرد و علت شركت نكردنش را "بیماری" مادرش عنوان كرد.

باقری

باقری از سال 1371 به طور حرفه‌ای فوتبالش را در تراكتورسازی آغاز كرد. او دو سال بعد به كشاورز رفت و با درخشش خود در این تیم تهرانی جذب پرسپولیس شد. باقری پس از انجام بازیهای درخشان در پرسپولیس و تیم ملی راهی آرمینیا بیلفلد آلمان شد و در مدت 51 بازی 4 گل برای این تیم به ثمر رساند. او سپس به صورت قرضی به النصر امارات رفت و تنها 8 بازی برای این تیم انجام داد. بازیكن محبوب تیم ملی سپس با پیوستن به چارلتون انگلیس نخستین بازیكن ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس لقب گرفت اما نتوانست به فوتبال در این كشور ادامه دهد و به خاطر خانواده‌اش تصمیم گرفت به آسیا بازگردد. باقری پس از چارلتون، السد قطر را برای ادامه فوتبال انتخاب كرد و كمتر از یك فصل برای این تیم قطری بازی كرد اما او سرانجام دوباره به پرسپولیس بازگشت. باقری هشت سال است كه به طور مداوم برای پرسپولیس بازی می‌كند. باقری از هشت سال پیش تاكنون در 178 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و موفق شده 29 گل برای این تیم به ثمر برساند.

باقری در هشت آذر 76 گل مهم تیم ملی ایران را در بازی تاریخی برابر استرالیا به ثمر رساند و موجبات آن پیروزی به یادماندنی را فراهم كرد.

باقری مهر گذشته و پس از 87 بازی ملی در بازی دوستانه ایران برابر برزیل از فوتبال ملی خداحافظی كرد. او در 87 بازی 50 گل برای تیم ایران به ثمر رساند و گلزن‌ترین هافبك تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت.

کریم باقری و حبیب کاشانی

باقری: از دایی دلخور نیستم

باقری پس از جلسه ای كه با كاشانی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشت، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من تصمیم خود برای خداحافظی از فوتبال را گرفته ام و روی این تصمیم نیز فکر کرده ام. در مقطع فعلی به صلاح من است که از فوتبال خداحافظی کنم.

باقری درباره این خبر که قرار است تصمیم خود را روز سه شنبه اعلام کند نیز گفت: قرار نیست سه شنبه اتفاقی بیفتد. کاشانی در جلسه با من توصیه کرد که بیشتر روی تصمیمم فکر کنم و با دوستان مشورت کنم و سپس آن را اعلام کنم. اما من تصمیم نهایی ام را گرفته ام و برای همیشه خداحافظی می کنم.

وی با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده از سوی باشگاه های داماش، استیل آذین و تراکتورسازی نیز گفت: من با عابدینی و همچنین احمدرضا عابدزاده دوست هستم و ارتباط نزدیکی با هم داریم اما قرار نیست به این تیم ها بروم. از باشگاه تراکتورسازی نیز پیشنهادی ندارم، اما اگر هم داشتم به صلاح نیست که آخرین سال فوتبالم را در جایی غیر از پرسپولیس باشم و با تیم دیگری خداحافظی کنم.

کاپیتان پرسپولیس درباره دلخوری وی از علی دایی نیز گفت: از علی دایی دلخور نیستم و می دانم که او باید مصلحت تیم را در نظر بگیرد. بین ما هیچ گونه کدورتی نیست.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی