تبیان، دستیار زندگی
برای شروع بد نبود! ماگات و دریبل زن هنرمند تابستان زمانی كه علی كریمی به بایرن مونیخ پیوست و نامش بر سر زبان‌ها افتاد، این سوال مطرح شد كه آیا او نخستین بازیكن ایرانی خواهد بود كه می‌تواند در بایرن مونیخ موفق شود؟ سایت رسمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملكرد علی كریمی در بایرن مونیخ

برای شروع بد نبود!
ماگات و دریبل زن هنرمند


تابستان زمانی كه علی كریمی به بایرن مونیخ پیوست و نامش بر سر زبان‌ها افتاد، این سوال مطرح شد كه آیا او نخستین بازیكن ایرانی خواهد بود كه می‌تواند در بایرن مونیخ موفق شود؟

سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ در گزارشی به عملكرد علی كریمی در نیم فصل نخست پرداخت.

در این گزارش آمده است:« علی دایی و وحید هاشمیان نمونه‌های چندان جالبی نیستند. هر دو هموطن كریمی تنها پس از یك فصل بایرن را ترك كردند. سال گذشته هاشمیان تنها با نه بازی ركوردی جالب را به خود اختصاص داد.

ركوردی كه علی كریمی تنها در پایان نیم فصل به آن رسید! مهاجم بایرن شنبه در دیدار دورتموند برابر بایرن مونیخ پانزدهمین حضورش در بایرن را تجربه كرد كه در ده بازی در تركیب اصلی بود، این بازیكن 27 ساله باید هم راضی باشد. او گفت:« برای شروع، بد نبود. خودم هم روی این همه بازی حساب نمی‌كردم.»

نمایش كریمی برابر دورتموند تا مدت‌ها در یاد خواهد ماند.

كریمی ادامه داد:« در نیمه نخست این بازی چندان هم خوب نبودم.» اما علی كریمی مانند همه بازیكنان بایرن در نیمه دوم عالی بود. پاداش او، گل بود. پس از چند حركت عالی با آندره آس اتل و كلودیو پیزارو، كریمی دو بازیكن دورتموند را جا گذاشت و با یك ضربه توپ را به تور دروازه دورتموند دوخت.

فلیكس ماگات خوشحال از گلی كه مونیخی‌ها را به پیروزی نزدیك ساخت، گفت:« او نشان داد كه از مهارت فراوانی در حمل توپ دارد و برابر دروازه‌ها بسیار خطرناك است.»

پس از دومین گل، در بوندس‌لیگا، بازیكن آسیایی وعده داد از نیم فصل دوم عملكرد بهتری خواهد داشت:« امیدوارم كه در آینده اعتماد به نفسم بیشتر شود و به شرایط آرمانی برسم.»

* ملاقات با خانواده در ژانویه:

پیوستن همسر و دو كودك كریمی می‌تواند كمكی به بازیكن میانی بایرن باشد.

ماگات از این اتفاق استقبال كرده و این دریبل زن هنرمند هم می‌تواند پشتیبانی مربی را احساس كند. ماگات در تابستان امسال درباره‌ی كریمی گفته بود:« او اینجا با فرهنگی دیگر روبروست و تا كنون هرگز در یك چنین سطحی بازی نكرده است. پس در مورد او شكیبا خواهم بود.»