تبیان، دستیار زندگی
دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران باحجاب در رسانه های غربی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامزد دریافت جایزه برترین خبرنگار زن مسلمان عنوان کرد؛

دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران باحجاب در رسانه های غربی

بخش ارتباطات-  امینه ( آمینا ) تیلور ۳۳ ساله، یکی از ۶ نامزد‌ دریافت جایزه برترین خبرنگار زن مسلمان که به ایران دعوت شده‌ بود، موقعیت زنان مسلمان در رسانه های انگلیس را نامطلوب عنوان کرد.

امینه تیلور

وی در این باره گفت: کافی است زن شعائر اسلامی را رعایت کرده و حجاب داشته ‌باشد تا در رسانه به چشم دیگری به او نگاه‌ کنند.

به گزارش جهان؛ تیلور افزود: اینکه در ورای این نوع پوشش چه ارزش‌ها و اصول اخلاقی و اسلامی نهفته می‌باشد، برای این دست افراد مهم نیست. آنچه مهم‌پ است نوع تفاوتی است که این مذهب با مذاهب دیگر دارد و پوشش نمود آن اعتقاد و ارزش است. اینجاست که دیگر به فرد اجازه حضور در رسانه‌های تصویری بسیار کمتر داده می‌شود، چرا که وی با مخاطبان فراوانی سر و کار دارد و این پوشش و در ورای آن ارزش، شاید چندان باب دل اصحاب رسانه در انگلستان نباشد.

گفتنی است تیلور، زن انگلیسی رنگین‌پوستی است که لیسانس تاریخ و روابط عمومی‌اش را از دانشگاه ساست گرفته و برای دریافت گواهینامه کارشناسی ارشدش در رشته خبرنگاری، راهی دانشگاه ونستر شده است. امینه، خبرنگاری ساده را از همان دوران کودکی آغاز کرده و از ۲۱ سالگی با کار در مجله زنان وارد فضای حرفه‌ای شده‌است و هم‌اکنون مجری برنامه بیگ‌استوری شبکه پرس‌تی‌وی است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور