تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله صافی: صدا و سیما را مقصر می‌دانم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله صافی: صدا و سیما را مقصر می‌دانم
آیت الله صافی

بخش ارتباطات- در درجه اول باید دولت و تمام ارگان‌های حکومتی به کارمندان زن ابلاغ نمایند که وظیفه شرعی همه این است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این کار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم و اشخاصی که در این وظیفه بزرگ دینی کوتاهی دارند و یا به عمد ترویج گناه می‌کنند باید پیش خداوند متعال و صاحب شریعت پاسخگوی کارهای خلاف شرع خود باشند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به ضرورت رعایت حجاب کامل بانوان در محل کار، گفتند: اینجانب سازمان صدا و سیما را در زمینه عفاف و حجاب مسئول و مقصر می‌دانم.

این مرجع تقلید در پاسخ به نامه ستاد مردمی اجرای قانون عفاف و حجاب که مشروح آن در ذیل می‌آید، با طرح این سؤال که چرا به خاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اشاعه دهند؟ همگان را به حفظ ارزش‌ها و پاسخگو بودن در مقابل خون شهداء، دعوت کردند.

چرا بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اسلامی اشاعه دهند؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ستاد مردمی اجرای قانون عفاف و حجاب

 علیکم السلام و رحمة اللّه

آیت الله صافی

نامه آن ستاد محترم واصل گردید از احساسات مذهبی شما صمیمانه تقدیر و تشکر می‌شود. گاهی پیش خود می‌گویم در این‌باره چرا تمام مؤمنین به وظیفه مقدس امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی‌کنند؛ ولی از طرف دیگر موجب خرسندی است که افرادی متدیّن مانند شما به این فکر هستند که احکام مقدّس اسلام که تنها وسیله سعادت و خوشبختی مردم می‌باشد اجراء گردد. خداوند به شما اجر فراوان دهد.

اصل مسئله حجاب معلوم است، در درجه اول باید دولت و تمام ارگان‌های حکومتی به کارمندان زن ابلاغ نمایند که وظیفه شرعی همه این است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این کار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم و اشخاصی که در این وظیفه بزرگ دینی کوتاهی دارند و یا به عمد ترویج گناه می‌کنند باید پیش خداوند متعال و صاحب شریعت پاسخگوی کارهای خلاف شرع خود باشند.

چرا بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اسلامی اشاعه دهند؟

البته لازم به ذکر است در این زمینه کارهای فرهنگی و مذهبی هم باید انجام گیرد و عمده بر عهده متولّیان فرهنگ کشور بخصوص وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش عالی، آموزش و پرورش، سازمان‌های مذهبی، ائمه محترم جمعه، وعّاظ، نویسندگان و مطبوعات می‌باشد. همه باید اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ نموده و در مقابل خون پاک شهیدان پاسخگو باشیم.

14/ذی الحجه/1431

لطف اللّه صافی


منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور