تبیان، دستیار زندگی
کنترل مغز با موسیقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیس خدای شیطانی در صنعت موسیقی

بخش ارتباطات- بدون شک پست مدرنیسم در سالهای اخیر به مساله ای تبدیل شده که توجه روزافزونی را به خود اختصاص داده  است.  اینکه مظاهر مربوط به این پدیده تا چه حد در جوامع مدرن دیده می شود، جای بررسی دارد. اما نکته مهم این است که فرهنگ عامه و رسانه های جمعی، محور بحث پست مدرنیسم را تشکیل داده و می دهند.

موسیقی

آنچه مشخص است اینکه پست مدرنیسم از دیدگاه عموم، ظهور یک نظم اجتماعی را توصیف می کند که در آن، اهمیت و قدرت رسانه های جمعی بر تمام اشکال دیگر روابط اجتماعی مسلط هستند و به آنها شکل می دهند. به عبارتی می توان اینطور بیان کرد که نشانه ها و تصاویر موجود در رسانه ها بر احساس ما از واقعیت و تعاریفی که از خود و دنیای اطراف داریم، اثر می گذارند. گویا جوامع هر کدام به نحوی در رسانه ها غرق شده اند. از طرفی مساله مصرف و مصرف گرایی وجود دارد. انگار ارتباط میان مصرف و فرهنگ عامه، روز به روز شدیدتر می شود. چرا که فرهنگ عامه بر میزان مصرف موثر است.

امروزه همه ما بیشتر به تماشای فیلم می پردازیم چون تکنولوژی پخش خانگی داریم و تبلیغات سایه به سایه همراه ما هستند تا از اشارات فرهنگ عامه برای تصمیم گیری در خرید و مصرف، بهره بیشتری ببریم.

توجه به جذابیت های سمعی و بصری در اجرای این نوع از موسیقی، چندان عجیب نیست که عده زیادی از مردم در سرتاسر دنیا به دنبال این صنعت عظیم و سودآور باشند

موسیقی

موسیقی پاپ طبق نظریه پست مدرن، در تاریخ اخیر، نسبت به ترکیب آشکار سبک های مختلف موسیقی، گرایش دارد. طبیعتا این گرایش دامنه وسیعی را در بر می گیرد و موجب ظهور انواع و اقسام گروههای موسیقی با نشانه ها و پیام های خاصی می شود.

با توجه به جذابیت های سمعی و بصری در اجرای این نوع از موسیقی، چندان عجیب نیست که عده زیادی از مردم در سرتاسر دنیا به دنبال این صنعت عظیم و سودآور باشند.

مسلما یکی از بهترین و مهمترین ابزارهای کنترل ذهن بشر، در کنار صنعت هالیوود، صنعت موسیقی است.سبک های مختلف موسیقی از قبیل رپ، هیپ هاپ، متال، راک و.. امروز به اربابان قدرتی تبدیل شده اند که روح و ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول داشته اند.

موسیقی

امروزه سبک های موسیقی و خوانندگان مشهور آنها، نمایندگانی هستند که به ترویج و تبلیغ آئین خاصی می پردازند و طرفداران و پیروانی برای خود پیدا می کنند. یکی از این سبک های مشهور در اجرای موسیقی مربوط به گروه های شیطان پرستی است. قدرت و طبقه ممتاز (Elite) به نظر می رسد که اینان به پشتوانه ارتباط با ابلیس و شیاطینش از جن و انس، به سراغ خوانندگان سبک‌های مختلف موزیک رفته و در قبال دادن ثروت و شهرت ، ذهن و روح و جسم آنها را در اختیار خود می‌گیرند.

اینگونه می‌شود که دیگر خواننده‌ها هیچ کنترلی روی کار خود نداشته و صرفا مطیع دستورات و برنامه‌های طبقه ممتاز ایلومناتی می‌شوند. با خواندن اشعار و متون برنامه‌ریزی شده، سعی در دنبال کردن برنامه‌های کنترل ذهن انسانها دارند که توسط شیطان (ابلیس) به عنوان یکی از مهمترین اهداف برای نابودی بشر قرار داده شده است.

در ادامه این مطلب تصاویری وجود دارد که نشان میدهد طرفداران آئین شیطان پرستی و در برخی از موارد فراماسونری چطور به ارائه و تبلیغ نمادهای مربوط به خود می پردازند. به طور مثال تبلیغ و تقدیس خدای شیطانی یک چشم که در صنعت موزیک و سرگرمی به کار برده می شود.

به گفته بسیاری از محققان غربی و شرقی، در صنعت موزیک و در بسیاری از آهنگها، مفاهیم کاملا ضد انسانی و غیر اخلاقی از جمله اعتیاد، دزدی، قتل، مسائل جنسی، همجنس‌بازی، کفر و ناسزاگویی، تقدیس شیطان و ... مطرح می‌شود، این نمایش و تبلیغ به گونه ای است که به ترغیب مخاطبان می پردازد، و طبیعتا  تکرار مکرر این آهنگها و مفاهیم می تواند فرهنگ جوامع را تغییر می‌دهد.

اینگونه می‌شود که دیگر خواننده‌ها هیچ کنترلی روی کار خود نداشته و صرفا مطیع دستورات و برنامه‌های طبقه ممتاز ایلومناتی می‌شوند. با خواندن اشعار و متون برنامه‌ریزی شده، سعی در دنبال کردن برنامه‌های کنترل ذهن انسانها دارند که توسط شیطان (ابلیس) به عنوان یکی از مهمترین اهداف برای نابودی بشر قرار داده شده است

به این صورت در بسیاری از جوامع مدرن امروزی دیده می شود که معنویت و مسائل اخلاقی و انسانی، به مدد آهنگ‌های پر محتوای خواننده‌های دست‌نشانده شیطان، به مرور زمان از جوامع انسانی رخت بسته و جای خود را به تفکرات دنیاپرستی، ماتریالیستی، اومانیستی و غیر انسانی می‌دهد و ذره ذره، بشریت را به سوی نابودی هدایت می کند.

موسیقی

.برای جوانان همچون بت قابل ستایش هستند.Lady GaGa، Rihanna، Jay-Z، Britneyخوانندگانی چون  در دنیای امروز که جوانان و نوجوانان به طور خواسته یا ناخواسته در درازمدت، تحت تاثیر پیام‌های منفی و برنامه‌ریزی شده موجود در این نوع موسیقی ها، قرار می‌گیرند. پیام‌هایی که ممکن است آگاهانه و مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم به ذهن مخاطب منتقل شود. پیامهایی که اگرچه ممکن است بسیاری از ما به تأثیر منفی آنها اعتقادی نداشته باشیم و نتوانیم آن را درک کنیم، اما ایلومناتی بر خلاف ما بسیار به تأثیر این پیامها باور داشته و به آن دل بسته و سرمایه‌گذاری‌های زیادی را نیز روی آن انجام داده و می‌دهد. و البته که توانسته با تغییر فرهنگ انسانها به فرهنگ سرگرمی و مصرف، سود کلانی را نیز از در آمد این صنعت بدست آورده است.

این مجموعه تصاویر صرفا از میان تصاویر بسیار زیادی، گردآوری شده تا تنها نشانی باشد بر تسلط همه جانبه صنعت موزیک و خواننده‌های معروف آن. خواننده‌هایی که همچون عروسک‌های خیمه‌ شب بازی، رشته‌های کنترل خود را به دستان پلید استعمارگران و قدرت طلبان سپرده اند.

بدون شک شناخت ماهیت اصلی و واقعی صنعت موزیک در ابعاد گسترده امروزی، کار چندان ساده ای نیست اما سعی ما بر این است تا در مجالی دیگر به بررسی عمیق تر و دقیق تری در این رابطه بپردازیم.

فاطمه ناظم زاده

گروه جامعه و ارتباطات


(عکس های مورد استفاده در این متن برگرفته از سایت بیداری اندیشه می باشند)

منبع :کتاب نظریه های فرهنگ عامه،دومینیک استریناتی،ترجمه ثریا پاک نظر