تبیان، دستیار زندگی
وی گفت: نمی دانم پیشنهاد غربالگری را چه کسی داده اما غربالگری به معنای این نیست که یک عده ای که اصولگرا هستند از این جریان حذف شوند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما باید در این غربال تکلیفش روشن شود، در بین اصولگراها ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غربالگری تکلیف اصولگراها را روشن می کند

بخش سیاسی_رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اصول را مشخص و سپس از آن تبعیت کرد ،تهرانیگفت: جریان اصولگرایی جریانی است که می شود امروز به آن افرادی را افزود و یا افرادی را از آن کم کرد.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، گفت: بحث اصولگرایی یک فکر است. اصولگرایی به افراد خلاصه نمی شود.

وی گفت: به عنوان مثال باید من را با اصول تطبیق دهند اگر آن اصول را رعایت کنم اصولگرا هستم. در غیر این صورت نمی توان نام مرا اصولگرا گذاشت.

نماینده تهران در پاسخ به این سئوال که آیا وی نیز مانند دیگر اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس قائل به ایده غربالگری در بین اصولگرایان است یا خیر گفت: یک فرد می تواند امروز اصولگرا باشد و فردا نباشد. جریان اصولگرایی جریانی است که می شود امروز به آن افرادی را افزود و یا افرادی از آن کم شوند.

وی تاکید کرد: من نظر مختصری در خصوص اصولگرایی دارم و معتقدم اصولگرا بودن به شعار نیست. اینکه کسی شعار دهد که من اصولگرایم معیار نیست. ابتدا باید اصول را معین کنیم و سپس از آن تبعیت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ایده غربالگری در جریان اصولگرایی گفت: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما در این غربال تکلیفش روشن می شود ، اما اگر کسی حداقل های لازم برای اصولگرایی را داشته باشد از دایره اصولگرایی طرد نخواهد شد و نباید چنین شود.

حدادعادل

غلامعلی حداد عادل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارات برخی چهره های اصولگرا مبنی بر لزوم غربالگری اصولگرایان و خالص شدن این جریان گفت: معتقدم که اصولگرایی درجاتی دارد.

وی گفت: نمی دانم پیشنهاد غربالگری را چه کسی داده اما غربالگری به معنای این نیست که یک عده ای که اصولگرا هستند از این جریان حذف شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما باید در این غربال تکلیفش روشن شود، در بین اصولگراها برای تصدی مسئولیت های مختلف طبعا او که اصولگراتر است انتخاب می شود.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا شما به وجود افراد اصولگرا و اصولگراتر در این جریان معتقد هستید گفت: بله مسلم است این مانند همان مومن و مومن تر است که عده ای مومن و عده دیگر مومن ترند.

رئیس مجلس هفتم، درپاسخ به این سئوال که نظر شما درباره طرد اصولگرایان به دلیل اختلاف سلیقه در موضوعات چیست، گفت: معتقدم اگر کسی حداقل های لازم را برای اصولگرایی داشته باشد نباید از دایره اصولگرایی طرد شود و نخواهد شد.

وی درباره پیگیری ماموریت خود به همراه دو چهره اصولگرای دیگر برای وحدت اصولگرایان که در جلسه چهره های اصولگرا با رئیس جمهور به این گروه 3 نفره محول شد گفت: جلسه ای با رئیس جمهور در این خصوص آغاز مسیر بود که پیگیری خواهد شد وهنوز جلسه دومی در این خصوص تشکیل نشده است.

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی