تبیان، دستیار زندگی
وی به خدمات دندان پزشکی در هشت بخش اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ماه گذشته سه هزار و 608 نفر به مرکز دندان پزشکی این موسسه برای درمان پروتز، ترمیمی، جراحی، جرم گیری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دارالشفا امام رضا چه میگذرد؟

طی یك ماه در دارالشفا امام رضا(ع)

بیش از 9 هزار بیمار توسط پزشكان متخصص درمان شدند

در دارالشفا امام رضا چه میگذرد؟

مدیرعامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: در آبان ماه جاری تعداد 48 هزار و 664 زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در دارالشفا امام رضا(ع) مورد پذیرش قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر سید مهدی هاشمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما درباره تعداد پذیرش شدگان در این مركز اظهارداشت: از تعداد 48 هزار و 664 بیمار، تعداد نه هزار و 696 نفر به 28 پزشك متخصص این مركز مراجعه و مورد درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد مراجعین به بخش تزریقات با 13 هزار و 984 مورد بوده است كه درمان توسط پزشكان عمومی با 13 هزار و 273 نفر و مراجعه به مراكز اورژانس مستقر در حرم مطهر رضوی و دارالشفا با پنج هزار و 273 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

هاشمی‌نژاد با بیان این كه دارالشفاء حرم مطهر رضوی در 32 بخش به صورت جداگانه به زائران بیمار با کادر پزشکی متخصص و جراح به ارائه خدمات می پردازد، افزود: دستگاه های جدید اكوكاردیوگرافی و اندوسكوپی مری و معده نیز برای رفاه حال بیمارن خریداری شده است.

وی به خدمات دندان پزشکی در هشت بخش اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ماه گذشته سه هزار و 608 نفر به مرکز دندان پزشکی این موسسه برای درمان پروتز، ترمیمی، جراحی، جرم گیری، معالجه ریشه، كشیدن دندان، معاینه و رادیوگرافی مراجعه و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

مدیر عامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی تعداد نسخ رایگان داروخانه دارالشفاء به بیماران نیازمند را 296 مورد در آبان ماه اعلام کرد و گفت: در این مدت شش هزار و 242 نسخه آزاد و 11 هزار و 286 نسخه بیمه دارو به مراجعان ارائه شده است.

وی اقلام مورد نیاز خریداری شده از داروخانه توسط مردم را نیز 17 هزار و 642 مورد ذکر کرد.

دارالشفاء حرم مطهر امام رضا(ع) به صورت شبانه روزی در ضلع غربی حرم مطهر آماده خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران است.


منبع: آستان قدس رضوی

تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی