تبیان، دستیار زندگی
رژیم صهیونیستی، همان گونه که طی یک قرن اخیر با جمع کردن یهودیان از سراسر دنیا و آوارگی فلسطینی ها تأسیس یافت و تثبیت شد از طریق انسجام و اتحاد مسلمانان و اتخاذ راهکارهایی عملیاتی، قابل نابودی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهای نابودی رژیم صهیونیستی

فلسطین

بخش سیاسی_اگر تاریخ فلسطین را ورق بزنیم و مقداری به عقب برگردیم دوره ها و روند تأسیس این رژیم و چگونگی تجمیع صهیونیست ها از سراسر جهان به فلسطین اشغالی را متوجه می شویم. به بیان دیگر اگر تلاشها و حرکتهای تئودور هرتزل روزنامه نگار یهودی لهستانی الاصل را و بویژه کنفرانس بال سوئیس در سال 1897 که ابتکار وی تشکیل شد را مبنا قرار داده و آن را نقطه عطفی در روند تأسیس رژیم صهیونیستی بدانیم از آن زمان تاکنون حدود 112 سال گذشته است. در کنفرانس مذکور که هرتزل زعمای قوم یهود را جمع کرده بود به این نتیجه رسیده بودند که فلسطین به عنوان موطنی برای یهودیان و محلی برای تشکیل دولت یهودی در نظر گرفته شود. سران یهود از آن زمان تا سال 1948 (زمان تأسیس رژیم صهیونیستی) حدود نیم قرن با پشتوانه قدرتهای بزرگ، تلاش کردند. صهیونیست ها بعد از تأسیس حکومت نیز، به پشتوانه حمایت و کمکهای غربی ها موفق شدند همه فلسطین و بخشهایی از لبنان، سوریه و مصر را نیز در اشغال خود بگیرند.

هر چند که در پی سازش دولت مصر با اسراییل در قالب پیمان کمپ دیوید، اسراییلی ها صحرای سینای مصر را تخلیه کردند اما سال 2000 و به دنبال مقاومت جانانه نیروهای حزب ا... لبنان، نقطه عطفی در تاریخ این رژیم غاصب به شمار می رود زیرا از این تاریخ عقب نشینی های رژیم اسراییل آغاز شد. در پی عقب نشینی اسراییلی ها از جنوب لبنان در سال 2000، آنان در سال 2005 نیز از نوارغزه عقب نشستند. امید می رود با تداوم مقاومتِ جهادگران و حمایت جهان اسلام از آنان، شاهد عقب نشینی های بعدی و سرانجام فروپاشی این رژیمِ «سست تر از خانه عنکبوت» باشیم.

همان گونه که در سطور فوق اشاره شد روند تأسیس رژیم اسراییل بیش از نیم قرن طول کشید و چندین دهه به همراه جنگهای متعدد، شرایط تثبیت آن را فراهم ساخت. طبیعی است برای نابودی این رژیم، باید برنامه ای همه جانبه، درازمدت و عملیاتی طراحی نمود که البته با پشتوانه جهان اسلام همراه باشد. قابل ذکر است که یهودیان دنیا با 15 میلیون نفر در برابر 5/1 میلیارد مسلمان قرار دارند که طبیعتاً جمعیت 100 برابری مسلمانها، پشتوانه ای بزرگ و ذخیره ای تمام نشدنی در برابر صهیونیست های جنایتکار است.

در سطور زیر و در 10 دسته بندی، راهکارهایی برای حمایت از فلسطینی ها و نابودی رژیم صهیونیستی ارائه می شود. امید است هر مسلمان، در حد توان خود با اجرای این راهکارها در نابودی رژیم اشغالگر، سهیم باشد.

1- راهکارهای مذهبی: دعا و طلب مغفرت از خدا، سلاحی بّران و امیددهنده است. اخلاص در نیت و عمل در راه آزادی فلسطین از دیگر راهکارهاست. صبر بر مصیبت ها و احساس مسئولیت در برابر خداوند نیز در راستا، قابل ذکر است. تلاوت سورة اسری و یا شنیدن آن که یادآور مسجدالاقصی می باشد نیز پیشنهاد می شود.

2- راهکارهای فرهنگی: راه اندازی سالانه چند سخنرانی در مدارس با موضوع فلسطین و قدس، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور و اختصاص موضوعاتِ انشاء نویسی درمورد قدس، فلسطین و مسایل مرتبط با آن و راه اندازی نقاشی های دیواری، خاطره گویی و نامه نویسی به دانش آموزان فلسطینی، از جمله راهکارهای فرهنگی می باشد.

3- راهکارهای تبلیغی- رسانه ای: پخش مستندات مرتبط با تاریخ فلسطین و نحوه اشغال این سرزمین توسط صهیونیست از تلویزیون، پوشش دادن به اخبار اسیران فلسطینی بویژه اسرای زن و کودک، تشریح جنایات صهیونیست ها در قالب عکس و تراکت در ایامی چون روز قدس و... از جمله راهکارهای مرتبط می باشد.

4- راهکارهای علمی: تلاش در راستای قرار گرفتن 2 واحد درسی در میان دروس دانشگاهی با عنوان «فلسطین و بحران خاورمیانه» و برگزاری سمینارهای علمی- آموزشی در مراکز علمی بویژه دانشگاهها، قابل توجه می باشد. برگزاری کنفرانسهای بین المللی و دعوت از اندیشمندان جهانی با هدف جلب نگاهها به سوی مسأله فلسطین و چاپ کتب مستند و بدور از تحریفِ تاریخ فلسطین و جنایتهای صهیونیست ها، می تواند در آگاهی بخشی افکار عمومی جهانی مؤثر باشد.

5- راهکارهای اقتصادی: در عرصه اقتصادی از دو جهت می توان در راستای نابودی رژیم اسراییل حرکت کرد. از یکسو با کمک به فلسطینی ها و از سوی دیگر با تحریم کالاهای صهیونیستی.

کمک منظم و حتی اندک مسلمانان جهان به فلسطینی ها بسیار مؤثر خواهد بود. اگر 5/1 میلیارد مسلمان در دنیا، روزی 10 تومان کمک کنند این رقم در ماه 45 میلیارد تومان و در سال 540 میلیارد تومان و به عبارتی حدوداً 540 میلیون دلار خواهد شد و اگر معادل همین رقم توسط دولتهای اسلامی (بویژه کشورهای عربی صاحب نفت) جمع آوری شود شاهد کمکی بیش از یک میلیارد دلار خواهیم بود.

فلسطین

در نقطه مقابل تحریم کالاهای اسراییلی که در کشورهای اسلامی از فروش فوق العاده ای برخوردار هستند بر اقتصاد این رژیم تأثیر زیانبار خواهد داشت. روزنامه الوطن آمریکا به نقل از ضمیمه نسخه عبری روزنامه هاآرتص نوشت: بدلیل تحریم تجاری اسراییل، با کاهش تقاضای تولید به میزان 21 درصد مواجه هستیم. به نظر می رسد تحریم کالاهای اسراییلی حتی از کمک مسلمانان به فلسطینی ها اثرات به مراتب بیشتری در تضعیف و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

6- راهکارهای سازمانی: سازمانها و نهادهای مدنی و همچنین اتحادیه های صنفی و انجمن ها از طریق طراحی و تولید بازی ها و اسباب بازی ها برای کودکان (مانند پازل مسجدالاقصی و بازی های رایانه ای)، تشکیل کمیته های دفاع از مسجدالاقصی، تهیه بروشورهایی دربارة مسجدالاقصی و قدس، پیگیری حقوقی جنایتکاران صهیونیستی در دادگاههای اروپایی، برگزاری جشنهایی با نام مسجدالاقصی و... از توان تأثیرگذاری قابل توجهی برخوردارند.

7- حکومتی: تلاش دولتهای اسلامی در جهت اجتناب از تفرقه و دعاوی جزئی و اتحاد حول محور فلسطین مهمترین و مبنایی ترین اصل مرتبط می باشد. آنچه که موجب توسعه رژیم صهیونیستی و سلطه بر منطقه شده است تفرقه و عدم  اتحاد میان دول خاورمیانه و جهان اسلام بوده است. کشورهای اسلامی در صورت انسجام و اتحاد با دارا بودن حدود 60 رأی در سازمان ملل که در صورت همراهی دول جهان سوم و غیر متعهد تا 130 رأی قابل افزایش است برای تصویب هر قطعنامه ضد اسراییلی در مجمع عمومی و دیگر ارگانهای سازمان ملل (به جز شورای امنیت که آمریکا از حق وتو برخوردار است) از قدرت و آمادگی لازم برخوردارند.

8- نظامی: حمایت نظامی- آموزشی و مالی از گروههای مبارز فلسطینی و لبنانی و تقویت آمادگی آنان برای هر لحظه ممکن، از دیگر مواردی است که نباید در پیچ و خم مشکلات اقتصادی و سیاسی فلسطینی ها، کمرنگ شود. به نظر می رسد آنچه تاکنون موجب عقب نشینی صهیونیست ها از جنوب لبنان و نوارغزه شده، مقاومت و مبارزه بود نه مذاکرات سازشِ بی سرانجام. پس تداوم این شیوه می تواند آزادسازی دیگر اراضی را در پی داشته باشد.

9- نقش خانواده: یکی از راهکارهای اساسی فروپاشی اسراییل، عمق بخشیدن به این موضوع در سطح خانواده می باشد. در این راستا می توان به بهانه بخش برنامه های مرتبط با فلسطین از تلویزیون، این امر را در خانواده و میان دانش آموزان تبیین نمود. توضیح بخشی از وحشی گری های اسراییلی ها و ترور فلسطینی ها و همچنین آوارگی آنان- هر چند اندک و ناقص- بسیار مؤثر و کارساز خواهد بود.

10- اینترنت و رسانه های جدید: طراحی سایتهای اینترنتی مرتبط با فلسطین، شرکت در نظرسنجی های جهانی و منطقه ای که از طریق اینترنت و در ارتباط با فلسطین و اسراییل برگزار می شود، انتشار اخبار جنایات صهیونیست ها، انتشار اسامی شهدا و اسرای فلسطینی، در اختیار دیگران قرار دادن فهرست پایگاههای اینترنتی مهم که درباره فلسطین و قدس کار می کنند و بکارگیری مناسب از پیامک یا SMS در این راستا، قابل پیشنهاد می باشد.

نتیجه گیری

با تأمل و تعمق بیشتر می توان راهکارهای دیگری را نیز به این مجموعه اضافه کرد از جمله تحریم ورزشی و علمی اسراییلی ها. خودداری ورزشکاران ایرانی از مواجهه با ورزشکاران اسراییلی باید الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد. همچنین قطع رابطه علمی با دانشگاههای اسراییلی که توسط بعضی از دانشگاههای اروپایی عملی شده است باید برای دانشگاههای اردن و دیگر مراکز علمی اسلامی، الگو قرار گیرد. رسانه های فراگیر از جمله تبیان نیز با انتشار مطالب مرتبط و همچنین برگزاری مسابقات هفتگی یا ماهیانه که سؤالاتی در ارتباط با قدس و فلسطین داشته باشد می توانند گامی مؤثر در راه آزادسازی فلسطین و نابودی اسراییل غاصب بردارند.

سلام قائمی

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی