تبیان، دستیار زندگی
هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر با پیروزی نفت‌آبادان، توقف خارج از خانه فولاد و شکست استیل آذین در تبریز ............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی استقلال، شکست استیل

استقلال - ملوان

هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر با پیروزی استقلال و نفت‌آبادان، توقف خارج از خانه فولاد و شکست استیل آذین در تبریز و ادامه سقوط این تیم متمول در جدول رده بندی این رقابت‌ها آغاز شد.

در مهمترین دیدار تیم فوتبال استقلال تهران با شکست ملوان بندرانزلی به صدر جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کرد.

در یکی از دیدارهای آغازین هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های ملوان بندرانزلی و استقلال تهران از ساعت 15 امروز یکشنبه در ورزشگاه تختی بندرانزلی مقابل هم صف آرایی کردند.

استقلال که برای صعود به صدر جدول به پیروزی در این بازی خارج از خانه چشم داشت، توانست با یک گل میزبان خود را از پیش رو بردارد. شاگردان مظلومی برای شکست تیم بی برنامه ملوان دردسر زیادی نکشیدند و با زدن یک گل در نیمه اول، یک نیمه از تک گل خود دفاع کردند و به پیروزی یک برصفر دست یافتند.

تیم استقلال در دقیقه 41 با گلزنی حنیف عمران‌زاده از میهمان خود پیش افتاد و 49 دقیقه به راحتی از این گل دفاع کرد. استقلال حتی در دقیقه 1+90 توسط آرش برهانی می توانست به گل دوم دست یابد که ضربه او به تیر دروازه ملوان اصابت کرد.

استقلال در حالی مقابل ملوان به برتری رسید که محمد رستمی، بازیکن تیم میزبان در دقیقه 82 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و شاگردان فرهاد پورغلامی هشت دقیقه پایانی بازی را با یک بازیکن کمتر به کار ادامه دادند. هر چند استقلال در این بازی به پیروزی رسید اما دو تیم فوتبال کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند.

آبی پوشان تهرانی با شکست ملوان بندرانزلی 30 امتیازی شدند و موقتا تا پیش از برگزاری دیگر دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به صدر جدول صعود کردند.

در سایر دیدارها تیم فوتبال صنعت نفت با پیروزی مقابل صبای قم توانست به رده پنج جدول رده بندی صعود کند.

لیگ برتر فوتبال

نتایج دیدارها به شرح زیر است:

* صنعت نفت آبادان 3  - صبای قم یک

گل‌ها: امید شریفی نسب(29)، روح الله عرب(42) و علی ممبینی(79) برای صنعت نفت - داود حقی(27) برای صبای قم

* پاس همدان صفر - فولادخوزستان صفر

* شهرداری تبریز 3 - استیل آذین صفر

گل‌ها: پوریا غفوری(57)، سعید دقیقی(59 و 90) برای شهرداری

با این نتایج تیم نفت آبادان با 25 امتیاز به رده پنجم صعود کرد و فولاد با 20 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم راه آهن به رده نهم رسید. صبای قم با 18 امتیاز در رده یازدهم باقی ماند، پاس همدان با 18 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به صبا در رده دوازدهم قرار گرفت. شهرداری تبریز با 16 امتیاز به رده چهاردهم صعود کرد و استیل آذین با همان 13 امتیاز به جایگاه هفدهم سقوط کرد.

استیل آذین که در هفته‌های گذشته با استفاده از علی پروین به عنوان مدیر سازمان فوتبال قصد داشت به وضعیت خود در جدول رده بندی لیگ برتر سروسامان دهد، با شکست برابر شهرداری تبریز دیگر تیم قعر جدولی، شرایط به مراتب بدتری را در لیگ برتر بدست آورد.

هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:

* سایپای البرز - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج

* راه‌آهن شهرری - پیکان قزوین، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران

* ذوب آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

* شاهین بوشهر- مس کرمان، ساعت 15، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

* پرسپولیس تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه آزادی تهران

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی