تبیان، دستیار زندگی
چند روز قبل باشگاه کاربران تبیان میزبان(به صورت مجازی) آقای دکتر طوبایی ،مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) و هم چنین دبیر جشنواره وبلاگ نویسی و رسانه‌های دیجیتال رضوی بود. شما کاربران گرامی را به خواندن این گفت و گو دعوت میکنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین کار فرهنگی در کشور

جشنواره وبلاگ نویسی و جلوه های فرهنگ رضوی
مصاحبه‌ با دبیر جشنواره وبلاگ نویسی

چند روز قبل باشگاه کاربران تبیان میزبان(به صورت مجازی) آقای دکتر طوبایی ،مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) و هم چنین دبیر جشنواره وبلاگ نویسی و رسانه‌های دیجیتال رضوی بود.

شما کاربران گرامی را به خواندن این گفت و گو دعوت میکنیم.

برگزاری جشنواره های وبلاگ نویسی، بزرگترین کار فرهنگی در کشور می باشد

باشگاه کاربران: ‌برای آشنایی بیشتر کاربران با شما لطفا خودتان را معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. احمد طوبایی هستم تحصیلاتم هم در زمینه حوزوی و هم در زمینه دانشگاهی می‌باشد. تحصیلات حوزوی به تعبیری خارج فقه و اصول و تحصیلات دانشگاهیم نیز فوق لیسانس فلسفه غرب می‌باشد.

و 15سال تدریس در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و به همین سنوات مدیریت در سازمان صدا و سیما و مراکز دانشگاهی سابقه‌ی مدیریتی داشته ام و هم اکنون مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) و مدیر مجموعه پیام نمای شبکه قرآن و معارف و هم چنین دبیر جشنواره وبلاگ نویسی و رسانه های دیجیتال رضوی هستم.

باشگاه کاربران: شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) با چه هدفی تاسیس شد؟

ایجاد شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) یک سابقه ی چندین ساله داشته است و موضوع اصلی برمی‌گردد به مذاکرات بین سازمان صدا و سیما و آستان قدس رضوی که درصدد راه اندازی صدا وسیمای رضوی بودند و مذاکرات چندین ساله نهایتا به اینجا منتهی شد که فعلا مجموعه ای به نام شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه‌السلام) راه اندازی شود. در ضمن شبکه امام رضا(علیه السلام) به صورت 24 ساعته برنامه دارد و به صورت شیفت های 6 ساعته و 4 ساعته این برنامه ها تنظیم می شوند.

باشگاه کاربران: پرداختن به موضوعات رضوی تا چه میزان حائز اهیمت می باشد؟

پرداختن به موضوعات رضوی و هم چنین موضوعاتی که مربوط به امام رضا (علیه السلام) می شوند از این نظر حائز اهمیت می باشد که از طرفی میتوان گفت که ایرانیان میزبان امام رضا (علیه السلام) هستند و بالعکس آن را نیز میتوان گفت که امام رضا(علیه السلام) میزبان ایرانیان است و لطف و رحمت ایشان شامل حال همه مردم ایران زمین می شود و راه اندازی این مجموعه کم ترین کاری است که تا به حال صورت گرفته است .

باشگاه کاربران: نقش وبلاگ های رضوی در ترویج فرهنگ رضوی چه میزان می باشد؟

وبلاگ ها در واقع دلبستگی‌ها و علایق و ذوقیات یک فرد است و کسی که در فضای مجازی دست به قلم می‌شود فکر و ایده خاصی دارد و شما می‌بینید که هر هر روز صد‌ها وبلاگ با موضوعات مختلف ایجاد می‌شوند . اما برخی از موضوعات هستند که جای پرداختن زیاد دارند. یکی از این موضوعات حائز اهمیت پرداختن به موضوع رضوی می‌باشد.کسی که وبلاگ اختصاصی درباره امام رضا (علیه السلام) ایجاد می‌کند در واقع تمام عشق و علاقه و وفاداری خود را به امام هشتم نشان می‌دهد و جشنواره‌های وبلاگ نویسی رضوی باعث می‌شود تا این وبلاگ نویسان در یک جا جمع و متمرکز شوند.

باشگاه کاربران: نقاط ضعف جشنواره‌های وبلاگ نویسی که در کشور برگزار می‌شوندچیست؟

ممکن است یکی از نقاط ضعف ضعف برخی جشنواره ها پرداختن به جنبه ظاهری باشد و از پرداختن به جنبه های واقعی تا حدودی دوری شود مثلا شخصی وبلاگ زیبا و گرافیکی دارد اما مطالب آن نوشته خود وبلاگ نویس نیست یا نوشته سایت‌های اینترنتی می باشد اما شخص دیگری با این که وبلاگ زیبا و تخصصی در زمینه فنی ندارد اما مطالب آن کاملا غنی و نوشته خود وبلاگ نویس می‌باشد به نظر من باید به این افراد نیز در جشنواره‌های وبلاگ نویسی توجه شود. البته گاهی اوقات عدم بودجه کافی و یا زمان بندی نامناسب می‌تواند از نقاط ضعف جشنواره‌های وبلاگ نویسی به حساب بیایند.

باشگاه کاربران: به نظر شما نقاط قوت جشنواره های وبلاگ نویسی چیست؟

کلا در جشنواره‌ها نقاط قوت زیادی وجود دارد در جشنواره‌های برگزار شده همین که افرادی با اهداف مشترک دور هم جمع می‌شوند و رفته رفته یک مجموعه را تشکیل می‌دهند و باعث تکمیل شدن یکدیگر می‌شوند و به نظر من این کار بزرگترین کار فرهنگی در کشور می‌باشد.

طوبایی

باشگاه کاربران: به نظر شما بخش فنی وبلاگ اهیمت بیشتری دارد یا بخش محتوایی آن؟

به نظر من در وبلاگ، بخش محتوایی حرف اول را می‌زند چون بخش فنی تا حدود زیادی مدیریت آن دست خود وبلاگ نویس نیست و در واقع بیشتر در اختیار بلاگر مربوطه می‌باشد که به کاربران خدمات ارائه می‌دهد اما برخی از وبلاگ نویسان که با کد نویسی آشنایی دارند دیده شده که تغییرات خوب و قابل توجهی در وبلاگشان ایجاد کرده اند و در واقع می‌توان گفت بخش فنی وبلاگ  از خدماتی‌ست که بلاگر در اختیار وبلاگ نویس قرار داده است. اما در بخش محتوایی دست وبلاگ نویس باز است و با هیچ گونه محدودیتی رو به رو نیست.

باشگاه کاربران: آیا مایل به فعالیت در انجمن وبلاگ نویسان تبیان هستید؟

بله حتما . در ضمن خیلی علاقه مند هستم که با اعضای فعال انجمن وبلاگ نویسان نیز آشنا شوم.

باشگاه کاربران: در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمایید.

ان شاءالله که بتوانیم از این به بعد همکاری پیوسته ای با مسئولین موسسه تبیان داشته باشیم و از همه مهم تر هدفی مشترکی است که بین موسسه تبیان و شبکه تلویزیونی اینترنتی امام رضا (علیه السلام) وجود دارد و به تمام عزیزان دست مریزاد می‌گم و بدانند که کار بزرگی دارند انجام می‌دهند و ان شاءالله هم سعادت در دنیا را خواهند داشت و هم سعادت و خوشبختی در جهان آخرت.

باشگاه کاربران: از این که وقت گرانبهایتان را در اختیار ما قرار دادید سپاس گزاریم و امیدواریم که در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید.


باشگاه کاربران تبیان - گفتگو از moffline ، انجمن وبلاگ نویسان