تبیان، دستیار زندگی
همانگونه که خواهید شنید ،علاوه بر این سخنان در قسمتهای بعدی این مصاحبه و نهایتا بخش پایانی این مصاحبه مجددا خانم آزادپور خواستار رسانه ای شدن موضوع توسط رسانه ها برای احقاق حقوق خود شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیح تبیان درباره یک مصاحبه+صوت

پاسخ به گزارش اخبار  20:30 سیما و مصاحبه سرپرست فدراسیون ووشو با رادیو گفتگو

خدیجه آزادپور ووشو کار ایران

می توانید فایل صوتی این مصاحبه را از اینـجـا در حجم 5MB دانلود نمایید.

بخش ورزشی-

یکی از حوادث خوشایند و غرور آفرین مسابقات آسیایی گوانگ ژو ،علاوه بر کسب بیست مدال طلا در جریان مسابقات و رتبه چهارمی ایران ،اولین مدال طلای بانوان ایرانی توسط سرکار خانم خدیجه آزادپور بود.این مدال طلا با توجه به این که توسط یک بانوی محجبه و مسلمان در رشته ووشو کسب شده بود ،دارای ارزش و اهمیت فراوانی برای ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی می باشد. لذا پس از کسب مدال طلا،تبیان طی  مصاحبه ای اختصاصی با این قهرمان ملی  به معرفی این مدال آور افتخار آفرین  و دغدغه ها یش پرداخت و پای سخنان این ورزشکار نشست.

این مصاحبه که به صورت تلفنی انجام شد بنا به سنت همیشگی خبر نگاران ضبط شد و همانگونه که در فایل صوتی مربوط به مصاحبه خواهید شنید ،همین موضوع به اطلاع خانم آزاد پور رسید.

اما  کمتر کسی پیش بینی می کرد مصاحبه  خانم خدیجه آزادپور  با  تبیان این چنین با واکنش تند برخی رسانه ها  و مسوولان فدراسیون ووشو روبه رو شود.

اما  کمتر کسی پیش بینی می کرد مصاحبه  خانم خدیجه آزادپور  با  تبیان این چنین با واکنش تند برخی رسانه ها  و مسوولان فدراسیون ووشو روبه رو شود.

اگرچه خط کلی و چینش سوالهای این مصاحبه به گونه ای بود که به معرفی و تکریم این ورزشکار بانو منجر شود اما گویا پیش از انجام این مصاحبه خبری به این ورزشکار رسیده بود که شیرینی پیروزی  را در مذاقش تلخ کرده بود و آن هم  اضافه شدن شرایطی برای تعلق گرفتن پاداش ویژه این مسابقات  یعنی یک آپارتمان بود. بنا به گفته های خانم آزادپور گویا مسوولین شرط تاهل وازدواج را برای این پاداش برای  ورزشکاران قایل شده بودند.همان گونه که در فایل مصاحبه خانم آزادپور با ما خواهید شنید ایشان در بخشی از سخنانشان با لحنی ناراحت چنین گفتند:

نه هنوز پاداشی دریافت نکرده ام و مسئولین هنوز به وعده خودشان عمل نکرده اند. قبل از اعزام به من وعده اهدا منزل در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات کلید آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد که متاسفانه اینگونه نشد و پس از پیگیری هایی که انجام دادم اعلام کردند که شرایط تغییر کرده است و تنها در صورتی که متاهل شوید این پاداش به شما تعلق خواهد گرفت که این تصمیم واقعا باعث تضعیف روحیه من و سایر ورزشکاران خواهد شد باعث خواهد شد تا با دلسردی خودمان را برای رقابت های آینده آماده کنیم.

من تلاش های فراوانی کردم تا توانستم به این مدال دست پیدا کنم و امیدوارم مسئولین اقدامی ترتیب دهند تا من ورزشکار مستاجر با خیال راحت تری در تمرینات حاضر شوم. ورزشکار قطری در وزن من به مقام سومی دست پیدا کرد و پس از پایان مراسم و در حضور من 40 هزار دلار به او پاداش دادند. مشخص است برای بازگشت او برنامه های فراوانی در نظر گرفته اند و اینجا تفاوت کشورها در عمل کردن به وعده ها کاملا به چشم آمد.

همانگونه که خواهید شنید ،علاوه بر این سخنان در قسمتهای بعدی این مصاحبه  و نهایتا بخش پایانی این مصاحبه مجددا  خانم آزادپور خواستار رسانه ای شدن موضوع توسط رسانه ها برای احقاق حقوق خود شده است.

اگرچه در بخشهایی از این مصاحبه خانم آزادپور یکی از انگیزه های خود برای قهرمانی را همین موضوع خانه دار شدن که مسلما حق طبیعی قهرمانانی مانند ایشان است دانستند اما با توجه به لحن غیر رسمی ایشان،این بخش پوشش داده نشد.

در نهایت کلیت موضوع  این بخش از مصاحبه که تمام حرفهای دل  این ورزشکار هم بود  در سایت تبیان منعکس شد اما  خود موضوع عدم  اجرای وعده آپارتمان ، مورد برجسته سازی خبری و انتخاب برای تیتر  قرار نگرفت. اما اهمیت موضوع  ،رسانه های دیگر کشور را به انعکاس این مصاحبه با برجسته سازی این قسمت و یا انتخاب تیتر برگرفته از این بخش برانگیخت.

همانگونه که خواهید شنید ،علاوه بر این سخنان در قسمتهای بعدی این مصاحبه  و نهایتا بخش پایانی این مصاحبه مجددا  خانم آزادپور خواستار رسانه ای شدن موضوع توسط رسانه ها برای احقاق حقوق خود شده است.

واکنشها:

متاسفانه یکی از روشهای نادرست در مدیریت کشور به ویژه در بخش ورزش  راهبرد تکذیب و کتمان است برای نقاط ضعف است.با توجه به فضای پرسشگری عمومی ،این موضوع مورد توجه قرار گرفت و دستگاههای مربوطه تصمیم تکذیب و زیر سوال بردن ماجرا و نهایتا شکستن کاسه و کوزه بر سر رسانه را  اتخاذ کردند!

همان شب خانم  آزادپور در مصاحبه ای که با بخش خبری 20:30 انجام داد، این حرفها را "تحریف شده" خواند .  در واقع بخش خبری بیست و سی سیما با تنظیم خبر و مصاحبه به گونه ای القا کرد که کلا چنین موضوعی در میان نبوده است.

متاسفانه یکی از روشهای نادرست در مدیریت کشور به ویژه در بخش ورزش  راهبرد تکذیب و کتمان است.

در یکی دیگر از واکنش ها در گفتگو با برنامه بدون ویرایش رادیو گفتگو مهدی علی‌نژاد، سرپرست فدراسیون ووشو موضوع خانه نگرفتن خدیجه آزاد پور، دختر طلایی ووشوی ایران به علت تجرد را تكذیب كرد.سپس این مدیر محترم علی رغم موجود بودن فایل صوتی کامل این مصاحبه با تبیان که از پربازدیدترین پایگاه های اطلاع رسانی ایران است این موضوع را بازی‌ رسانه‌ای!!!!!! دانست و گفت:«هرچه این موضوع برای دوستان شیرین است،برای دشمنان تلخ بود و در نتیجه یک بازی رسانه ای را شروع کردند و یک سایت داخلی که خیلی هم معتبر نیست!!!!!!!، از قول خانم آزاد پور نوشت که سازمان تربیت بدنی اعلام کرده به او خانه تعلق نمی‌گیرد. مطلب سایت به قدری کذب بود که حتی ووشوی قطر را مثال زده بود و قهرمان آن را با قهرمان ایران مقایسه کرده بود. اگر کسی با الفبای ووشو آشنا باشد، می فهمد که قطر ووشو ندارد. بنده رئیس غرب آسیا هم هستم و می دانم هنوز ووشو قطر راه نیفتاده و قطر در مسابقات ووشو بازیهای آسیایی حضور نداشته که بخواهد مقام سومی را به دست بیاورد. متاسفانه شایعه سازی این رسانه دستمایه سوء استفاده رسانه های خارجی هم شد و نوشتند دلایل قهرمانی ما فقط انگیزه مادی بود. در حالی که این طور نیست. بانوان ما برای قهرمانی رفتند و ملت ایران را شاد کردند و توانایی ملت ایران را نشان دادند قطعا این حرکت دشمن هم به نتیجه نخواهد رسید.»

در این برنامه این ورزشکار محترم نیز احتمالا به دلیل روشن شدن یا حل شدن موضوع ، در تماس تلفنی به این برنامه گفت كه درباره جایزه خانه سازمان تربیت بدنی با هیچ رسانه‌ای صحبت نكرده است:« این قول به من داده نشده بود و هیچوقت و با هیچ رسانه ای در این مورد حرف نزده‌ام.»

سرپرست فدراسیون ووشو:

هرچه این موضوع برای دوستان شیرین است،برای دشمنان تلخ بود و در نتیجه یک بازی رسانه ای را شروع کردند و یک سایت داخلی که خیلی هم معتبر نیست!!!!!!!، از قول خانم آزاد پور نوشته که سازمان تربیت بدنی اعلام کرده به او خانه تعلق نمی‌گیرد.

البته با شنیدن فایل صوتی مصاحبه متوجه خواهید شد که برخلاف واکنش ها و تکذیبها، در زمان انجام مصاحبه در اردو، این گونه به این بانوی قهرمان اطلاع داده شده بود که این جایزه با شرط تاهل  به شما تعلق خواهد گرفت و این قهرمان نگران آینده و تامین زندگی خود بوده است.به نظر می رسد پس از انتشار مصاحبه مقامات محترم مسوول با نگرانی از تبعات تصمیم غلط خود ضمن عقب نشینی از موضع عجیب خود در پاداش، خود وارد میدان شده و ضمن نسبت دادن این مصاحبه به دشمن ضعفهای مدیریتی خود را جبران نموده اند.

 اگر چه خانم آزاد پور به عنوان ورزشکاری جوان و 22 ساله  با فاصله کوتاهی پس از مصاحبه با  ما و درمیان گذاشتن موضوع بدقولی مسوولین و سپس رسانه ای شدن ماجرا و آغاز واکنشهای مسوولین و  حل شدن موضوع  جایزه ،با درخواست مسوولین فدارسیون  و ....حرفهای خود را در صدا و سیما و اخبار بیست و سی  پس گرفتند ،اما سوال اصلی ما از مسوولین رده اول سازمان و هم چنین فدراسیون ووشو است که چرا به جای حل منطقی مساله  واقعیت را قلب و کتمان می کنند و زمینه خلاف گویی را توسط دیگران فراهم کرده و خود مرتکب خلاف گویی می شوند. آقایان مسوول محترم !این رسانه ها نیستند که زمینه سو استفاده دشمن را فراهم می سازند بلکه عملکرد ضعیف و برخی اشتباهات مدیریتی در سطح کلان باعث این وضع می شود. آیا مگر غیر از این بود   که آقای سعیدلو هم در برنامه ورزش از نگاه دو تاکید کرد که تنها به متاهلین دارای شرایط، منزل مسکونی اهدا می کند؟تغییر تصمیم مجموعه مدیریت ورزش برای اعطای این جایزه به ورزشکاران مجرد امری مبارک است اما چرا آقایان مسوولیت تبعات منفی تصمیم  گذشته خود را بر گردن رسانه ها انداخته اند؟اگرچه ما به درخواست خود خانم آزاد پور این بخش از مصاحبه را منتشر کرده ایم و ایشان با فاصله کوتاهی با حل شدن موضوع آنرا تکذیب کرده و تحریف شده دانسته اند اما ما ایشان را مقصر ندانسته و از مسولین می پرسیم که چرا به جای حل منطقی مساله این گونه فرا فکنی کرده اند؟

نهایتا بخش ورزشی تبیان به منظور اطلاع رسانی برای افکار عمومی و در پاسخ به گزارش اخبار بیست و سی سیما و سخنان سرپرست فدارسیون ووشو در رادیو گفتگو ، فایل صوتی این مصاحبه را منتشر می نماید.

گروه جامعه وارتباطات