تبیان، دستیار زندگی
با این حال، گیاهان مصنوعی نیز به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و باید مانند دیگر وسایل و موارد تزئینی و دكوری نظافت شوند. در این مطلب طریقه نظافت گیاهان مصنوعی را مرحله به مرحله برایتان توضیح داده ایم با ما همراه شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای همیشه سبز است

گیاه مصنوعی

گیاهان مصنوعی یک راه حل آسان برای جایگزین كردن گیاهان طبیعی هستند. آنها نمی میرند، به آب و كود نیازی ندارند، و هرگز پلاسیده و پژمرده نمی شوند. استفاده از این گیاهان برای افراد مبتلا به آلرژی هستند  بسیار مناسب است.

اما با این حال، گیاهان مصنوعی نیز به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و باید مانند دیگر وسایل و موارد تزئینی و دكوری نظافت شوند. در این مطلب طریقه نظافت گیاهان مصنوعی را مرحله به مرحله برایتان توضیح داده ایم با ما همراه شوید.

وسایل مورد نیاز

•    اسپری گردگیری

•     پارچه مرطوب

•    سرکه یا آب لیمو

•     جار برقی یا شارژی

•     صابون

•     نمک

1.    ابتدا تا حد زیادی گرد و غبار روی گیاهان مصنوعی را برطرف سازید. این كار را می توانید به آرامی و با تكاندن گیاهان در فضای باز انجام دهید. در این صورت مقدار زیادی از گرد و غبار نشسته بر برگ ها از روی گیاه حذف می شود.

2.    برای پاك كردن و حذف كامل گرد و غبار از روی برگ ها و قسمت های پهن و بزرگ گیاه از یك دستمال نمدار كه پرز ار خود جا نمی گذارد و یك اسپری گردگیری استفاده كنید. برگ درختچه های مصنوعی و دیگر گیاهان مصنوعی را یك به یك در دست بگیرید و گرد و غبار جا مانده روی آن ها را برطرف كنید.

3.    گرد های داخل شكاف ها و غنچه ها را با كمك درجه كم جاروبرقی یا جارو شارژی و سر مخصوص حذف و تمیز نمایید.

4.    محلول لازم برای نظافت اصلی را آماده نمایید. این محلول شامل تركیبی ازچهار سهم آب، یك سهم سرکه و یا آب لیمو ، و یا محلولی از آب گرم و صابون است. هر دوی این محلول ها به یك اندازه مفید و موثر هستند. دستمالی را به این محلول ها آغشته كنید و با صبر و حوصله یك به یك برگ ها را در دست گرفته و دستمال را آغشته به محلول را روی آن ها بكشید.

برای آبكشی وگرد زدایی نهایی گیاهان مصنوعی در صورتی كه قابل حمل و سبك هستند آن ها را از ظرف خود بیرون آورید و داخل ظرفی كه حاوی آب نمك است بصورت واژگون قرار داده و تكان دهید.

5.    برای آبكشی وگرد زدایی نهایی گیاهان مصنوعی در صورتی كه قابل حمل و سبك هستند آن ها را از ظرف خود بیرون آورید و داخل ظرفی كه حاوی آب نمك است بصورت واژگون قرار داده و تكان دهید. آب و نمك بدون اینكه آسیبی به گل های ظریف برساند آن ها را كاملا تمیز و براق می كنند. پس از این كار گیاه را به ظرف خود بر گردانید و در فضای باز قرار دهید تا خشك شود.

6.    برای گیاهان مصنوعی سنگین و بزرگ نیز می توانید پس از تمیز كردن آن ها با محلول شست و شوی با دو دستمال دیگر كه یكی از آن ها نمدار  است و دیگری خشك است تمام قسمت ها و برگ ها را تمیز و براق نمایید.

نكته :

•    استفاده از روغن های جلادهنده برای براق كردن برگ های گیاهان مصنوعی توصیه نمی شود.

منبع: نی نی سایت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

آماده برای رویش مجدد

با شادابی همراه شوید

حیاتش وابسته به آب است

رموزی برای باغچه داران

لباس های زمستانی در فر!

نگاهی به زیر پاهای مبارک

روش های صحیح شستشوی لباس

آمادگی های زمستانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.