تبیان، دستیار زندگی
باقرقره پرنده ای با جثه ی متوسط و از تیره ی کوکوها است.این پرنده در نواحی سرد نیمکره ی شمالی زندگی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باقرقره

باقرقره
باقرقره

باقرقره پرنده ای با جثه ی متوسط و از تیره ی کوکوها است.این پرنده در نواحی سرد نیمکره ی شمالی زندگی می کند. آن ها شامل 25 گونه هستند. پرهای این پرنده به رنگ قهوه ای، خاکستری و قرمز می باشد.

درازای بدن این پرنده 31 الی 95 سانتی متر و وزنش بین 3/0 و 5/6 کیلوگرم  است. جثه باقزقره های پدر از مادرها بزرگتر است. سوراخ بینی باقرقره ها پوشیده از پر است. پاهای آن ها تا قسمت انگشتان دارای پر است و در زمستان انگشتان نیز پر دارند تا راه رفتن روی برف ها را برای آن ها آسان سازد.

غذای اصلی این پرندگان سبزیجات است. جوجه ها بیشتر از حشرات و دیگر بی مهرگان تغذیه می کنند.

باقرقره
باقرقره

باقرقره ی طوق دار پرنده ای با جثه ی متوسط است که در جنگل های کانادا و آلاسکا زندگی می کند. این پرنده مهاجر نیست. تعدادی از این پرندگان قهوه ای و تعدادی دیگر خاکستری رنگ هستند.

باقرقره
باقرقره

باقرقره های آبی پرندگان بزرگی هستند که درازای بدن آن ها به 53 سانتی متر می رسد. رنگ بدن این حیوان خاکستری و رنگ دمش سیاه است. آن ها در فصل پاییز و تابستان در چمنزارهای واقع در کوهستان های مرتفع و در زمستان در جنگل های مرتفع صنوبر به سر می برند. آن ها اغلب از حشرات و دانه ها تغذیه می کنند.

باقرقره
باقرقره

باقرقره های قرمز روی زمین های مرتفع کوهستانی زندگی می کنند. پرهای جنس نر این پرنده قهوه ای مایل به قرمز ، قسمت بالای دم آن مشکی ، پاها به رنگ سفید و شانه های بالای چشمان به رنگ قرمز می باشد.

ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

سنجاب های پرنده

باهوش ترین پرنده

موش آهوی قهوه ای

شکارچیان خطرناک

جانوری کیسه دار شبیه به خرس

اژدهای دریایی برگدار

اسب آبی کوتوله

مارمولک های دم برگی

اکالیپتوس خانه ی کوآلا

حیوانات شبگرد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.